Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-02, 03:52
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madrassen
Här kommer lite bilder.
Här är uttaget som är i hallen. Och jag får enbart internet när jag kopplar in kabeln i den svarta dosan eller vad man ska kalla det.
http://forumbilder.se/H8LLB/cb1a62b9...e-72b8e55347e8

Här är uttaget i vardagsrummet som har två hål (dosor) men detta uttag fungerar inte. Och det är denna jag vill få till att fungera.
http://forumbilder.se/H8LLB/9bcff882...2-956e122955a4

Det kanske inte ens är fiberuttag? Ber om ursäkt i sånna fall. Men som ni ser så går det kablar mellan dessa uttag. Kablarna går längst listerna i min lägenhet.

Första bilden. Det nedre uttaget är där internet kommer in. De två övre är vidaredragningar, dvs en kabel de dragit. Koppla in patchkabeln som sitter i de två övre så att ena änden sitter i det nedre uttaget och den andra i något av det övre så kommer internet fungera genom den vidaredragningen som antagligen går till ditt vardagsrum då det hade två uttag och det finns två uttag där.
Citera
2018-11-02, 11:02
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tohya
Första bilden. Det nedre uttaget är där internet kommer in. De två övre är vidaredragningar, dvs en kabel de dragit. Koppla in patchkabeln som sitter i de två övre så att ena änden sitter i det nedre uttaget och den andra i något av det övre så kommer internet fungera genom den vidaredragningen som antagligen går till ditt vardagsrum då det hade två uttag och det finns två uttag där.

Ska testa detta när jag kommer hem , återkommer senare
Citera
2019-04-01, 00:30
  #15
Medlem
DennisOlofs avatar
Det är inte en säkert att det tillåts att man flyttar uttaget i en lägenhet (även BRF) då det egentligen inte är den som bor där som kan bestämma att man vill flytta uttagen. Nätet ägs av värden eller BRFen och det är dom som bestämmer vad man får göra.

Detta är dock inte ett problem eftersom all möjlig utrustning finns att köpa som gör att man kan fixa sitt eget nät, wifi, TV, osv utan att man behöver flytta på uttaget.
Citera
2019-04-01, 14:15
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madrassen
Ska testa detta när jag kommer hem , återkommer senare

Hur gick det för dig TS?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback