Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-01, 18:04
  #25
Medlem
vetenskapsintoleras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Vad är det som gör att man stör sig på den? Det måste vara omognad och osäkerhet på sin egen sexuallitet. Kanske har man egentligen en viss förkärlek till nakna män? Vad vet jag då jag knappt ser konsten då jag går förbi den varje dag.

Har du ens sett bilderna? En bild är med en kvinna särades på benen och blod överallt.
Thats it
Citera
2018-11-01, 18:48
  #26
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetenskapsintolera
Har du ens sett bilderna? En bild är med en kvinna särades på benen och blod överallt.
Thats it
Jag bor där.
Citera
2018-11-01, 18:52
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QwertySalm
I stationerna Slussen och Fridhemsplan är konsten på väggarna fyllda av äckliga feministiska mensbilder, samt teckade politiskt korrekta bilder på nakna män. Detta äcklar mig. Vem är det som hänger ut sådant? Det stör mig (och antagligen) andra resenärer i tunnelbanan, speciellt under morgonrusningen.

Jag har läst på SLs sida angående konst att dessa mensbilder som tur är kommer att försvinna vid årskiftet, men jag kan fortfarande inte förstå att SL/MTR medvetet låter någon hänga ut fulritad konst vars syfte är att provocera människor på resande fot.

Tycker ni att SL borde hänga ut sådan provocerande konst? Vet ni vem det var som målade detta? Skriv era tankar nedan, tack

Vad det vidrigaste jag sett. Varför inte sätta upp bilder på folk som bajsar, urinerar, och onanerar när man ändå är i farten. Helt sjukt att skattepengar går till att förfula miljön.

Sedan är det sanslöst att feminister aldrig lämnar Kiss och bajs åldern.
Citera
2018-11-01, 19:18
  #28
Medlem
BigFatCones avatar
Framför allt så undrar man ju varför man ska behöva normalisera kroppsvätskor på det här sättet. Mens är inte "tabu" för att det har med kvinnor att göra utan för att kroppsvätskor i allmänhet är ganska osköna.
Citera
2018-11-01, 20:48
  #29
Medlem
vetenskapsintoleras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Jag bor där.

Citat:
Vad vet jag då jag knappt ser konsten då jag går förbi den varje dag.

Av den anledningen frågade jag. Men om du tror sexualitet har någonting med att vara obskyr och vulgär tror jag lilla gubben få gå till sexologen och reda ut begreppen lite grann.
Citera
2018-11-01, 21:23
  #30
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetenskapsintolera
Av den anledningen frågade jag. Men om du tror sexualitet har någonting med att vara obskyr och vulgär tror jag lilla gubben få gå till sexologen och reda ut begreppen lite grann.
Va?
Citera
2018-11-01, 21:26
  #31
Medlem
Varför ska skattebetalarna bekosta sjuka politiska riktningars propaganda.
Citera
2018-11-01, 21:30
  #32
Medlem
Glorkass avatar
Självklart är det idiotiskt att låta sig irriteras av konsten. Det är uppenbart att den vill provocera, och då ska man inte låta den göra det. SL har såklart laglig rätt att välja vilken konst de vill.

Med det sagt:
Det är ingen som kan förneka att konstnärens tänke är att provocera.
MEN Syftet med konsten i just tunnelbanan och på allmänna platser är väl ändå att ge resenärerna harmoni, att vara estetiskt tilltalande och förbättra platsen. Inte att reta upp och förarga, att enkelriktat angripa enskild grupp och provocera. Sån konst funkar såklart utmärkt på museum eller på galleri, men kanske inte i allmänna miljöer? I synnerhet inte som man endast väljer vänsterextrem/feministisk konst som tema, SL skulle aldrig nånsin köra en konstkampanj som är ämnad att provocera kvinnor eller svarta t ex. Och då tycker jag inte att de ska provocera alls.
Citera
2018-11-01, 21:58
  #33
Medlem
Glorkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jatteloka
Skojar du? Det är nån slags tolkning av olika samhällsfenomen dom lyfter.

Enligt mig är det en tolkning av hur homosexuella behövt gömma sig i flera hundra år i vårt samhälle. Klart som fan att det känns befriande för många människor att kunna vara sig själva. Speciellt i Sverige där det ändå går. Sen att mens skulle vara något onaturligt måste vara en fråga för många i andra kulturer. Men det vet jag inget om.

Om vi nu ska recensera verket vid Fridhemsplan så tycker jag inte att det känns som att hon vill lyfta gayfrågor egentligen, verket känns passivt aggressivt på nåt vis. Hon ritar män på ett sätt som bara en tecknare som hatar män skulle kunna göra. Tjocka och ynkliga. Gaytemat har hon valt för att hon tror att det irriterar män, att det finns män som inte vill ha det uppkört i ansiktet.
Hade hon velat lyfta gayfrågor så kunde hon ju rimligtvis slängt in ett naket lesbiskt par på en tavla, men icke.

Den enda försonande faktorn i verket är att hon ritat en rejält hårig rasifierad herre på nån bild vilket torde provocera i rätt riktning.
Citera
2018-11-01, 22:04
  #34
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag stör mig bland annat på att det ser ut som något en fjortonåring kladdar på en tråkig lektion.

Edit: Man hade kunnat ha asfet konst, kanske bilder från platsen som den såg ut för 200 år sen eller något annat ballt. Men istället så har man småbrudskladd. Det är som att man skulle hänga upp dom kukar, slagskämpar och motorcyklar jag kladdade ner i högstadiet.
Håller helt med dig. Oavsett motivet så har hon en "stil" som är inget annat än fruktansvärt ful.

Och visst hade det varit finare med lite platshistoria, episkt! Men vår historia börjar mer och mer bli något fult man ska skyla, tyvärr.
Citera
2018-11-01, 22:06
  #35
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Håller helt med dig. Oavsett motivet så har hon en "stil" som är inget annat än fruktansvärt ful.

Och visst hade det varit finare med lite platshistoria, episkt! Men vår historia börjar mer och mer bli något fult man ska skyla, tyvärr.
I princip så älskar jag "seriekonst" men det här ser jag som sagt som en tonårings klotter. Och likt en tonåring så är hon all edge and no point.
Citera
2018-11-01, 22:56
  #36
Moderator
Falukropps avatar
UE: Stockholm --> Graffiti och street art
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback