Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-10, 15:57
  #229
Medlem
Trillskes avatar
Krasst kan ju säga att Ethereum är det enda projekt som åstadkommit någon ting alls, samt det enda projekt som har en aktiv roadmap med potential att åstadkomma något alls av värde. När Vlad säger att det saknas konkurrens är han ju liksom inte spydig - man är inte spydig i detta community; det antagligen mest produktiva communityt på hela internet just nu - han är uppriktigt besviken över att det inte finns någon konkurrens.

(Detta kan en del såklart använda för att underkänna hela marknaden och säga att hela området är skråp. Men förhoppningsvis slipper vi dessa mentalt utmanade varelser i och med den enorma bearmarket vi haft under året. Nothing to see here osv.)

Notera att jag inte räknar Bitcoin som ett "projekt" här. Klart Bitcoin skapat värde, men Bitcoin är vad det är. Och jag ser det mer som en (fungerande) POC av en gudomlig ide.

Däremot innefattar jag tex IBMs alternariv. Fabric osv, hela iden är ett stort skämt. De måste förstå detta själva vid det här laget, och då handlar det ju i sådant fall om att lura kunder (både enterprise och typ er här). De har ju vid sidan av börjat smyga med public chain interop och verktyg för Ethereum, så det ser ju ut som att de börjat förstå hur fòrvirrade deras tidigare initiativ var.
Citera
2018-12-10, 22:43
  #230
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Krasst kan ju säga att Ethereum är det enda projekt som åstadkommit någon ting alls, samt det enda projekt som har en aktiv roadmap med potential att åstadkomma något alls av värde. När Vlad säger att det saknas konkurrens är han ju liksom inte spydig - man är inte spydig i detta community; det antagligen mest produktiva communityt på hela internet just nu - han är uppriktigt besviken över att det inte finns någon konkurrens.

(Detta kan en del såklart använda för att underkänna hela marknaden och säga att hela området är skråp. Men förhoppningsvis slipper vi dessa mentalt utmanade varelser i och med den enorma bearmarket vi haft under året. Nothing to see here osv.)

Notera att jag inte räknar Bitcoin som ett "projekt" här. Klart Bitcoin skapat värde, men Bitcoin är vad det är. Och jag ser det mer som en (fungerande) POC av en gudomlig ide.

Däremot innefattar jag tex IBMs alternariv. Fabric osv, hela iden är ett stort skämt. De måste förstå detta själva vid det här laget, och då handlar det ju i sådant fall om att lura kunder (både enterprise och typ er här). De har ju vid sidan av börjat smyga med public chain interop och verktyg för Ethereum, så det ser ju ut som att de börjat förstå hur fòrvirrade deras tidigare initiativ var.

Och med detta vill du säga att det är dags att gå in nu på ditt kärleksbarn Ethereum? Eller är det ditt vanliga ordbajsande om ungefär ingenting?

Om du nu är så fruktansvärt insatt, dela med dig av någonting vettigt då som GÖR att folk blir intresserade.
Citera
2018-12-11, 12:41
  #231
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Baserat på vad?

Känns det som vi nått botten och är påväg uppåt nu menar du?

Man säljer så fort trenden vänder, inte 12 månader efter att trenden vände... det var det jag menade
Citera
2018-12-15, 17:39
  #232
Medlem
Ja inte fanken verkar det ha "stabiliserats" som ts påstår. Det dalar allt stadigt, snart ser vi väl 2k sträcket också. Man undrar dock var det ska sluta, ser en del kör med snack om att det är de stora spelarna som försöker skaka av sig de små osv eller att det är ett steg i att manipulera ner för de vill inte ha folk rusande till crypto inför en systemkollaps. Så vad är sanningen tro?
Citera
2018-12-15, 21:19
  #233
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Ja inte fanken verkar det ha "stabiliserats" som ts påstår. Det dalar allt stadigt, snart ser vi väl 2k sträcket också. Man undrar dock var det ska sluta, ser en del kör med snack om att det är de stora spelarna som försöker skaka av sig de små osv eller att det är ett steg i att manipulera ner för de vill inte ha folk rusande till crypto inför en systemkollaps. Så vad är sanningen tro?
Sanningen är att det spekulativa värdet är oändligt i en långvarig uppgång och noll i en långvarig nedgång. Varför köpa idag när priset fortfarande sjunker? När majoriteten tänker likadant blir profetian självuppfyllande, vilket gör det bättre att hoppa på tåget och sälja istället för att köpa.

När priset sjunker så sjunker även intresset och omsättningen. Fortsätter omsättningen att sjunka så kommer handelsplatserna att gå i konkurs och ägarna sticka med det som fanns kvar i kassan. Priset kommer aldrig gå mot noll, eftersom ingen vill förmedla en transaktion som kostar mer än avgiften. Valutorna försvinner sedan i den cyberrymd de kom ifrån, när illusionslösa ägare tappar bort de värdelösa koderna när de byter till en ny dator.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback