Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-07, 14:12
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dc3102
Känns som det står och väger vilket håll vi ska gå åt. Hoppas helvetet bryter lös! Uppåt alltså..

Men frågan är om folk orkar en klon av klonen. Det blir en suck på den. Gissar på att teknikerna enas after all.
Citera
2018-11-07, 14:58
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire
Men frågan är om folk orkar en klon av klonen. Det blir en suck på den. Gissar på att teknikerna enas after all.
Syftar du på Bitcoin cash?
Citera
2018-11-07, 15:54
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dc3102
Syftar du på Bitcoin cash?
Ja en gaffel av en gaffel bch 1 & bch 2. Inte så hett koncept enligt mig om det blir resultatet.
Citera
2018-11-07, 17:29
  #124
Medlem
DigitalNomadXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarp
Du har så grova fel på så många ställen att jag inte ids ens nämna alla, men då du upprepade en felaktighet flera gånger så tar jag den.

Förklara med egna ord hur en icke-mining node ska kunna påverka något alls om nog med miners går ihop och ger sig själv mer coins tex, eller på något annat sätt bryter mot konsensus.

Tips: de kan inte göra ett skit åt det. Om du inte kommit på att miners har 100% kontroll över nätverket har du inte förstått Bitcoin och borde inte skriva något.


Edit: sen borde väl nästan allt av detta vara i diverse coins egna trådar?
Du har fel och det har bevisats gång på gång. Ja, var 10e minut faktiskt. Miners följer, de leder inte.

Hur stor del av miners motsatte sig segwit. 90%? 100%? Användarna tvingade igenom Segwit genom UASF. Återigen tvingas miners att följa.

Bitcoin Cash folk förstår förstås inte detta och vill i och med Bitcoin Cash ta bort maktbalansen totalt mellan miners och användare och vill flytta den helt till miners. Don't verify, start trusting. Detta är såklart totalt idiotiskt och förstör hela grundidén med Bitcoin. Don't trust, verify!

Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire
Ja en gaffel av en gaffel bch 1 & bch 2. Inte så hett koncept enligt mig om det blir resultatet.
Om Bitcoin SV vinner i hash power och bli den riktiga Bitcoin Cash så blir BCH officiellt en kryptovaluta som drivs och leds av en scammer. Man tar sig för pannan.

Bitcoin Cash har verkligen all fundamenta emot sig. Priset i förhållande till den riktiga Bitcoin bara sjunker. Ingen som helst använder det för betalning så blocken är helt tomma. Icke existerande handelsvolym. Bitmain sitter felinvesterad på nära 1 miljon coins. Vilken större Bitcoin mining pool som helst kan 51% attackera Bitcoin Cash pga dess låga hashing power så valutan är de facto osäker. Det enda som håller BCH vid liv är marketing och miners. Marknaden kommer dock visa sig vara brutal emot de som bettar på fel häst....

Kan passa på att tipsa om ett bra föredrag av Saifedean om the Bitcoin standard för de som missat. Han debunkar Bitcoin Cash ganska enkelt också. https://youtu.be/Zbm772vF-5M?t=276
__________________
Senast redigerad av DigitalNomadX 2018-11-07 kl. 17:39.
Citera
2018-11-08, 12:19
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Economics101
För några år sen skrev jag ett inlägg på FB under annan pseudonym att det var dags att köpa Bitcoin. De flesta hånade mig, kallade det tulpanbubbla och lurendrejeri. De som eventuellt tog till sig har idag gjort en rejäl hacka. Efter att ha kraschat från vinterns rekordnivåer på ca 20 000 usd har de lösa händerna nu skakats ur och priserna äntligen stabiliserats. Kolla på graferna, zooma ut till ett eller två år. Bubblan har definitivt spruckit och även om det kan gå lite lägre så ligger nu den största potentialen uppåt. Många som tänker stort tror att Bitcoin når 100 000-1 000 000 dollar vid nästa topp, och de senaste 10 åren har de som tänker stort haft rätt hela tiden. Jag råder alla som har medel över att investera i krypto de närmaste månaderna, gärna dela upp det på ett köp varannan vecka eller så under några månader för att sprida risken (sk dollar-averaging).

Samtidigt som behovet av decentraliserade, sunda och rättvisa pengar är lika stort som innan så har en del saker förändrats bland kryptovalutorna. BTC är inte längre den lilla mannens valuta längre utan har tagits över av Blockstream och illasinnade intressen (BS är backade av Mastercard och AXA) som lyckats strypa dess användning och på sikt kommer göra det omöjligt för andra än institutioner och banker att använda den. Lightning Network och Liquid är motsatsen till vad som beskrevs i Satoshi Nakamotos whitepaper. Med detta sagt kan det vara en god investering att hålla BTC, men det är inte längre ett verktyg för att förändra världen.

Bitcoin Cash och Ethereum hade inte funnits om BTC hade fått utvecklats och skalats upp som det var tänkt. Dessa just nu väldigt billiga och lovande teknologier har en enorm potential att ta över BTC och bör ingå i allas kryptoportfölj. Ca 1/3 var på dessa tre beroende på smak och tycke. Lägg därefter 10% på olika altcoins. Vad som dock är mer och mer tydligt för mig är hur viktig nätverkseffekten är, dvs oavsett hur smarta de nya valutorna är så ska det mycket till innan de ens har en chans att ta över marknadsandelar från Bitcoin och Ethereum. Nano med gratis transaktioner är tex revolutionerande på många sätt men ingen har hört talas om den och det återstår många frågetecken om dess stabilitet etc.

Denna post är bara ett vänligt råd och jag tror mig inte sitta inne med hela sanningen. Kom gärna med konstruktiv kritik. Jag använder själv både ETH och BCH nästan dagligen och har en tumregel: Lyssna aldrig på råd om kryptovaluta från folk som inte använder den. Folk som bara håller "HODL" har oftast noll koll och jag vill råda dessa att börja använda sina tillgångar. Ge dricks, shoppa, skicka till välgörenhet, dela med till vänner, använd i olika spel etc. Ni kommer upptäcka att det är en underbar känsla av finansiell frihet.

Och grattis till 10-årsdagen av the Bitcoin Whitepaper!

Vad tycker du om cold storage? Svårt att använda dagligen men säkrare?
Citera
2018-11-18, 11:07
  #126
Medlem
SilverSurferIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youngyeez
Du nämner inte Nano?

Jag tror att fler och fler kommer att dras till de rätta 21M coins, vilket är BitcoinSV. Det är min långsiktiga syn. Men Nano kan säkert gå up i nästa race.

Ska jag vara lite kritisk till nano, så pratar de om att rösta in de rätta transaktionerna, vilket känns ohållbart. Ska man stanna transaktionsmotorn medan man väntar på att majoriteten har röstat? Det är rätt mycke fram och tillbaka kommunikation som ska säkerställas innan en node vet hur alla andra har röstat. Det här är super komplicerat. Vad händer om en node eller några noder är under en DOS attack under omröstningen?

Om någon vet, så vill jag också veta mer om nano.
Citera
2018-11-19, 20:04
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilverSurferII
Jag tror att fler och fler kommer att dras till de rätta 21M coins, vilket är BitcoinSV. Det är min långsiktiga syn. Men Nano kan säkert gå up i nästa race.

Ska jag vara lite kritisk till nano, så pratar de om att rösta in de rätta transaktionerna, vilket känns ohållbart. Ska man stanna transaktionsmotorn medan man väntar på att majoriteten har röstat? Det är rätt mycke fram och tillbaka kommunikation som ska säkerställas innan en node vet hur alla andra har röstat. Det här är super komplicerat. Vad händer om en node eller några noder är under en DOS attack under omröstningen?

Om någon vet, så vill jag också veta mer om nano.

Intressant, man blir ganska partisk och blind i det man investerat i.
Länken under är potentiella attacker och hur man försvarar sig mot dem

https://github.com/nanocurrency/raiblocks/wiki/Attacks
Citera
2018-11-19, 20:40
  #128
Medlem
Ser ut att i skrivande stund vara inne i kapituleringsfasen 4850 usd / btc

https://www.tradingview.com/chart/BT...itcoin-Bubble/
Citera
2018-11-19, 21:06
  #129
Medlem
Bitcoin kommer aldrig att vara en valuta, den håller på att dö ut, det är bara losers som har investerat i den när den var 10 usd som försöker uppmuntra folk att investera i den för att få den att stiga för att kunna dra sig ur innan den kollapsar helt.
Citera
2018-11-19, 22:38
  #130
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigitalNomadX
Du har fel och det har bevisats gång på gång. Ja, var 10e minut faktiskt. Miners följer, de leder inte.

Hur stor del av miners motsatte sig segwit. 90%? 100%? Användarna tvingade igenom Segwit genom UASF. Återigen tvingas miners att följa.

Bitcoin Cash folk förstår förstås inte detta och vill i och med Bitcoin Cash ta bort maktbalansen totalt mellan miners och användare och vill flytta den helt till miners. Don't verify, start trusting. Detta är såklart totalt idiotiskt och förstör hela grundidén med Bitcoin. Don't trust, verify!


Om Bitcoin SV vinner i hash power och bli den riktiga Bitcoin Cash så blir BCH officiellt en kryptovaluta som drivs och leds av en scammer. Man tar sig för pannan.

Bitcoin Cash har verkligen all fundamenta emot sig. Priset i förhållande till den riktiga Bitcoin bara sjunker. Ingen som helst använder det för betalning så blocken är helt tomma. Icke existerande handelsvolym. Bitmain sitter felinvesterad på nära 1 miljon coins. Vilken större Bitcoin mining pool som helst kan 51% attackera Bitcoin Cash pga dess låga hashing power så valutan är de facto osäker. Det enda som håller BCH vid liv är marketing och miners. Marknaden kommer dock visa sig vara brutal emot de som bettar på fel häst....

Kan passa på att tipsa om ett bra föredrag av Saifedean om the Bitcoin standard för de som missat. Han debunkar Bitcoin Cash ganska enkelt också. https://youtu.be/Zbm772vF-5M?t=276

Kolla vad rätt du fick.
Citera
2018-11-20, 00:19
  #131
Medlem
kato85s avatar
Tycker det ser ut som en dead cat bounce sedan nyårer 2018. Men inget är omöjligt. Tekniken är intressant men det har gått inflation i den, varför jag knappast seriöst kan se det som ett större investeringsalternativ. Folk fokuserar för mycket på att försöka bli rik på tekniken, detta är bara girigt och ytligt tänkande och respektlös behandling av tekniken. Integrera den i samhället istället för att spekulera i den, så ska ni få se på värdestegring..
Citera
2018-11-20, 19:17
  #132
Medlem
Ska man kolla båda sidor om bull run 2014 så skulle det motsvara ett drop ned till ~1500 usd framgent.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback