Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-01, 09:20
  #1
Medlem
psychedeliczs avatar
Fick höra detta namnet från en bekant vet inte om det går under flera namn. Men han sa till mig att det är tjack där man tagit bort något ämne så det inte ger utslag på stickor utan bara på analys någon annan som hört talas om detta? Eller är det ren "bullshit"
Citera
2018-11-01, 10:13
  #2
Medlem
Flufffens avatar
Levoamfetamin? Finns i diverse ADHD mediciner och syns definitivt på stickan.
Citera
2018-11-01, 12:01
  #3
Medlem
psychedeliczs avatar
Ah så kanske det stavas. Asså slår det ut på amfetamin eller på metylfenidat?
Citera
2018-11-01, 12:24
  #4
Medlem
Vattenspridares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychedelicz
Ah så kanske det stavas. Asså slår det ut på amfetamin eller på metylfenidat?
Amfetamin, det är ju fortfarande en amfetamin.
Citera
2018-11-02, 00:00
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychedelicz
Fick höra detta namnet från en bekant vet inte om det går under flera namn. Men han sa till mig att det är tjack där man tagit bort något ämne så det inte ger utslag på stickor utan bara på analys någon annan som hört talas om detta? Eller är det ren "bullshit"

Din vän kanske menar research kemikalier? Brukar vara så dom flesta beskriver dom iallafall. För övrigt så syns Levoamfetamin på stickor
Citera
2018-11-04, 10:31
  #6
Medlem
psychedeliczs avatar
Han pratade om att han hade någon vän som var kemist och att det är amfetamin med det typ namnet fast det är något ämne som tagits bort så det inte syns på stickor men skickar man på analys så visas det.
Citera
2018-11-04, 13:36
  #7
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychedelicz
Han pratade om att han hade någon vän som var kemist och att det är amfetamin med det typ namnet fast det är något ämne som tagits bort så det inte syns på stickor men skickar man på analys så visas det.

Allt detta verkar ju...? Aja din polare försöker leka något han inte är och kan uppenbarligen inte ett skit o är antagligen efterbliven.


Lenovo tjack bäärra! Datorer o tjack går ju iofs hand i hand
Citera
2018-11-10, 07:51
  #8
Medlem
psychedeliczs avatar
Det var exakt så jag tänkte också men vsr tvungen och kolla på fb om någon visste för jag hade nämligen aldrig hört talas om det. Men tack för svar!
Citera
2018-11-10, 23:49
  #9
Medlem
Levoamfetamin molekylära struktur är dexamfetamins spegelvända molekylära struktur. Dessa 2 är amfetaminets enantiomerer

Båda dessa finns i medicinen adderall, den innehåller mer dex än levo och beskrivs likna meth i styrka.

Dexamfetaminet är starkare än levoamfetaminet.

Edit: ja det slår ut på sticka. Vanligt gatutjack som är en racemat blandning innehåller en eller båda av dessa.
__________________
Senast redigerad av Rclife 2018-11-10 kl. 23:55. Anledning: Korrigering av svar
Citera
2018-11-24, 23:59
  #10
Medlem
federeXs avatar
Men är det inte så här också, om du injicerar dextro så blir det ingen skjuts. För den står levon för, det optimala borde väl vara en blandning på ca 40/60 % till dextrons fördel?

Jag är ingen kemist, förutom att jag blir väldigt förtjust och snudd på manisk att läsa fakta och forskning (Flashback) när jag konsumerat dem, oavsett om jag noddar på herion, eller som nu, började dagen med 1 g tjack, och var just till en vän efter något som slutade på drone (minns ej början av ordet nu i min skevhet) och tittar på Youtube på en skärm, Facebook på andra och Flashback på mobilen, samtidigt ofc.

Ni får ha en fortsatt trevlig kväll mina medkemister.
/Sincerly federeX
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback