Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-01, 02:07
  #1
Medlem
Hej!

Jag ska ta ut 1500 kr i kontanter och jag undrar om det kostnar någonting om man tar ut via en bankomat på ICA/Willys? Har inte tagit ut kontanter på år.
Citera
2018-11-01, 02:14
  #2
Avstängd
Innerfittefetts avatar
nej
Citera
2018-11-01, 09:38
  #3
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caffeineaddict
Jag ska ta ut 1500 kr i kontanter och jag undrar om det kostnar någonting om man tar ut via en bankomat på ICA/Willys?
Det är ingen extra avgift hos ICA eller kontanten men en del kort har uttagsavgift t. Ex de med kredit.
Citera
2018-11-01, 11:01
  #4
Medlem
Om du inte har tagit ut kontanter på flera år så är det dags att börja ta ut cash.
Staten och bankerna har hjärntvättat dig duktigt ser jag.

Varje gång du använder kortet istället för kontanter ser du till att fler svenskar blir arbetslösa.
(bankkontor,bankomatfabriker,stål,bilar,tillbehör, väktare,sedelfabriker osv som förlorar arbetstillfällen)
Vi betalar det genom högre skatter.

Dessutom betalar vi det även genom högre priser på hyllorna och fler nedlagda småbutiker givetvis.

Mumma att bankerna och visa/mastercard lurat dig att betala med kort hela tiden så de får in sina kortdragningsavgifter.

Finns ju idioter som inte skäms och till och med betalar 10spänn med kortet.

Man skäms för folket i sverige.

Men nej det kostar inte att ta ut pengar om du inte har vissa kreditkort.
Kreditkort förresten fuckar upp sverige ännu mer då de har extra dyra % avgifter på varje köp du gör i butik.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback