Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-11-06, 20:42
  #61
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Tja, det var nog klart och tydligt, syftade på det andra du skrev. Tydligen är du inte Göteborgare, för vore du Göteborgare, torde du veta att det går helt utmärkt med att använda en RFID-skyddad plånbok utan att plocka ut "månadskortet" varje gång man stiger på ett kommunalt färdmedel.
-Räcker en endaste gång var trettionde dag för att aktivera ny periodladdning, och givetvis vid kontroller de fåtal tillfällen kontroller sker. (Det sista för att visa kortet för kontrollanterna)

Men du gör precis som du har förstånd till, "it's a free world"..

1. Jag är göteborgare, men både intelligent och läskunnig.
2. Har aldrig sagt något om att plocka ut kortet, jag säger bara att det ska checkas in vid varje påstigning.
Citera
2018-11-06, 20:52
  #62
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
1. Jag är göteborgare, men både intelligent och läskunnig.
2. Har aldrig sagt något om att plocka ut kortet, jag säger bara att det ska checkas in vid varje påstigning.

Fortsätt så då, om du mår bättre av detta. (Men du behöver inte göra det).
Citera
2018-11-07, 12:47
  #63
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Fortsätt så då, om du mår bättre av detta. (Men du behöver inte göra det).

Någon av oss får nog snart en varning för OT men jag har ju rätt.
Citera
2018-11-07, 18:35
  #64
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Någon av oss får nog snart en varning för OT men jag har ju rätt.

I teorin har du rätt, i praktiken helt fel eftersom praxis uppenbarligen är att mestadels inte registrera enskilda resor. Västtrafik har uppenbarligen hittat andra sätt att inhämta statistik på.

Och för att ta tillbaks det hela till topic; sätt sådana kort i facken utanför rfid-skyddet så är alla nöjda.
Citera
2018-11-07, 20:02
  #65
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Någon av oss får nog snart en varning för OT men jag har ju rätt.

Jag har enbart snackat om RFID-plånböcker och om man behöver ta ut "busskortet" ur en sådan plånbok, vilket man inte behöver. Så det är on topic så mycket det bara går.

RFID-skyddade plånböcker fungerar oerhört bra i Göteborg!
Citera
2018-11-08, 19:17
  #66
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jag har enbart snackat om RFID-plånböcker och om man behöver ta ut "busskortet" ur en sådan plånbok, vilket man inte behöver. Så det är on topic så mycket det bara går.

Nej det har du inte. Läs om dina inlägg.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback