Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-01, 00:52
  #1
Medlem
Hej, undrar liksom hur man kan frakta en hoj från Tyskland eller England då man kan få dom modellerna man verkligen vill ha till ibland hälften av priset . Hur mycket skulle det kunna kosta? Kan man åka ned och lifta upp med truckerförare? Eller om nån har ett annat bra förslag?
Citera
2018-11-01, 01:21
  #2
Medlem
Om du ändå ska åka ner och lifta kan du väl lika gärna köra den hem eller? Annars är det väl bara en fråga om pengar. Kolla med de stora transportbolagen så bör du få en ungefärlig summa.
Citera
2018-11-02, 14:05
  #3
Medlem
INTPs avatar
Åk ner till Tyskland med bil & släp eller skåpbil, lasta in motorcykel, fyll upp med öl och sprit tills du nått maxlast, åk hem. Drick drickan själv och var glad över att du köpt mycket billigare än på systemet, eller sälj för att betala resan.
Citera
2018-11-10, 02:33
  #4
Medlem
Billigast är nog med släp.
Har för mig att man bara får ta en mc åt gången per person. Detta gäller privatpersoner och inte företag.
Ska man köra motorcykeln så måste den vara försäkrad. Se till o få med alla papper på en gång. Köp inte en motorcykel där de ska skicka pappren till dig efteråt.

Ifall du flyger ner så är det svårt o ta sig runt till de ställen du spanat in i förväg utan en bil.
Motorcyklar från Storbritannien körs på fel sida. Har de inte felinställda lampor? Hela reflektorn torde vara spegelvänd jämfört med våra reflektorer i Sverige. Något att tänka på.
Dessutom använder de väl inte km/h vilket också kan vara drygt vid en analog hastighetsmätare.
Digitala borde gå att ställa om.

Räkna på det först innan du åker. Resa, hotellrum, tidsåtgång, försäkringar osv. Sist jag kollade var det knappt lönsamt o göra denna resa, om det nu inte är någon specialmotorcykel du är ute efter.
Citera
2018-11-10, 05:59
  #5
Medlem
cyber_zekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INTP
Åk ner till Tyskland med bil & släp eller skåpbil, lasta in motorcykel, fyll upp med öl och sprit tills du nått maxlast, åk hem. Drick drickan själv och var glad över att du köpt mycket billigare än på systemet, eller sälj för att betala resan.

Har gjort precis så här två gånger med en skåpbil. Kan rekommendera detta sättet.
Citera
2018-11-11, 00:35
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggen50cc
Hej, undrar liksom hur man kan frakta en hoj från Tyskland eller England då man kan få dom modellerna man verkligen vill ha till ibland hälften av priset . Hur mycket skulle det kunna kosta? Kan man åka ned och lifta upp med truckerförare? Eller om nån har ett annat bra förslag?
Har hämtat två hojar från Tyskland. Ena gången hämtade jag med skåpbil, andra gången flög jag ned och körde hojen hem (köpte privat, säljaren lovade innan att jag fick låna hans skylt och försäkring tills jag kommit hem).

Räkna mellan tummen och pekfingret med 10 kkr för resa och registrering innan hojen är "svensk".

Jag övervägde också att köpa i England. Men även om det är låga priser där så tycker jag att det är lättare att hitta noggranna säljare i Tyskland.
Citera
2018-11-11, 12:56
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggen50cc
Hej, undrar liksom hur man kan frakta en hoj från Tyskland eller England då man kan få dom modellerna man verkligen vill ha till ibland hälften av priset . Hur mycket skulle det kunna kosta? Kan man åka ned och lifta upp med truckerförare? Eller om nån har ett annat bra förslag?

Jag är mest nyfiken på vad för hojar du hittat till halva priset med dagens rekordsvaga krona.

Visst, pundet har sjunkit en del, men inte som kronan.
Bygga om från vänsterasymmetriskt till högerasymmetriskt när det gäller hojar kostar minst vad en begagnad strålkastare kostar, eller en ny.

På -90 och -00talen kunde man tjäna en hacka. Idag? Tveksamt.
Ge oss några exempel!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback