Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-31, 22:26
  #1
Avstängd
Var tidigare idag att vaccinera och väl där så sa jag att min mops ska inte ha dropp i näsan och hon undra varför jo för hon blev otroligt sjuk förra året så hon knappt kunde andas i två veckor. Då kontrar veterinären med att det finns näs operationer för mopsar men man fördärvar mopsens utseende. Hunden blir ju skit ful efteråt. Sen är ju min mops en utställnings hund "champion två gånger" tack vare utseendet. Det bli ju så komiskt men ändå insisterade veterinären att jag ska ringa och boka en tid för kolla läget. Absolut inte sa jag men hon håller ett öga på mig och min vovve då hon är extrem till utseende tack vare avel och champion på samma gång

Va fan, är hon helt sjuk i huvudet när hon pratar så här att typ tvinga en till operation plus att det kostar ju skit mycket pengar "heller ingen försäkring" sen att hunden blir ful på köpet tänkte hon inte alls på. Jag sa ju att alla mopsar har problem med andningen men inte fan köper man en mops för att sen operera näsan det första man gör. Kommer inte ens på tanken sa jag men hon gav mig en lapp med nr

Vilken idiot till veterinär. Snart skiter jag i vaccinering om de håller på så här varje gång. Förstår de inte att mopsar ska vara så här då de är födda så här

Blir fruktansvärt arg
__________________
Senast redigerad av dembele 2018-10-31 kl. 22:28.
Citera
2018-10-31, 22:29
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dembele
Var tidigare idag att vaccinera och väl där så sa jag att min mops ska inte ha dropp i näsan och hon undra varför jo för hon blev otroligt sjuk förra året så hon knappt kunde andas i två veckor. Då kontrar veterinären med att det finns näs operationer för mopsar men man fördärvar mopsens utseende. Hunden blir ju skit ful efteråt. Sen är ju min mops en utställnings hund "champion två gånger" tack vare utseendet. Det bli ju så komiskt men ändå insisterade veterinären att jag ska ringa och boka en tid för kolla läget. Absolut inte sa jag men hon håller ett öga på mig och min vovve då hon är extrem till utseende tack vare avel och champion på samma gång

Va fan, är hon helt sjuk i huvudet när hon pratar så här att typ tvinga en till operation plus att det kostar ju skit mycket pengar sen att hunden blir ful på köpet tänkte hon inte alls på. Jag sa ju att alla mopsar har problem med andningen men inte fan köper man en mops för att sen operera näsan det första man gör. Kommer inte ens på tanken sa jag men hon gav mig en lapp med nr

Vilken idiot till veterinär. Snart skiter jag i vaccinering om de håller på så här varje gång. Förstår de inte att mopsar ska vara så här då de är födda så här

Blir fruktansvärt arg


Eftersom hon är veterinär så bryr hon sig om hundens välmående, t.ex att den helst ska kunna andas någorlunda bra.

Eftersom du är en idiot som bryr dig mer om en hunds utseende än dess välmående så förstår du inte detta.

Allt är i sin ordning.
Citera
2018-10-31, 22:32
  #3
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dembele
Sen är ju min mops en utställnings hund "champion två gånger" tack vare utseendet.
Kan det vara så att veterinären bryr sig mer om hur din hund mår, än hur du mår?

Kanske hen kan rekommendera någon behandling för din sjuka hjärna?
Citera
2018-10-31, 23:43
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dembele
Var tidigare idag att vaccinera och väl där så sa jag att min mops ska inte ha dropp i näsan och hon undra varför jo för hon blev otroligt sjuk förra året så hon knappt kunde andas i två veckor. Då kontrar veterinären med att det finns näs operationer för mopsar men man fördärvar mopsens utseende. Hunden blir ju skit ful efteråt. Sen är ju min mops en utställnings hund "champion två gånger" tack vare utseendet. Det bli ju så komiskt men ändå insisterade veterinären att jag ska ringa och boka en tid för kolla läget. Absolut inte sa jag men hon håller ett öga på mig och min vovve då hon är extrem till utseende tack vare avel och champion på samma gång

Va fan, är hon helt sjuk i huvudet när hon pratar så här att typ tvinga en till operation plus att det kostar ju skit mycket pengar "heller ingen försäkring" sen att hunden blir ful på köpet tänkte hon inte alls på. Jag sa ju att alla mopsar har problem med andningen men inte fan köper man en mops för att sen operera näsan det första man gör. Kommer inte ens på tanken sa jag men hon gav mig en lapp med nr

Vilken idiot till veterinär. Snart skiter jag i vaccinering om de håller på så här varje gång. Förstår de inte att mopsar ska vara så här då de är födda så här

Blir fruktansvärt arg
Intressant. Utställningschampion två gånger o ändå ingen försäkring.
Så, hur lyckades ni få den till champion två gånger? Blev ni diskade första gången?
Citera
2018-11-01, 09:02
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lellel2
OnT, din hund är sönderavlad så till den grad att den inte mår bra. Veterinären värnar om djurets välmående. Skaffa dig en vettig hund istället, corgis är fräcka i någorlunda samma size.
Har man skaffat en hund har man skyldighet att ta hand om den. Det är inte hundens fel den är sönderavlad. Däremot skall man naturligtvis inte avla vidare på sådana här missfoster.
Citera
2018-11-01, 14:41
  #6
Avstängd
Varför ska jag trolla då jag knappast vinner något på det. Ni fattar inte att mopsar har problem med andningen men det är inte extremt så hon inte får någon luft utan de är inte som vanliga hundar. Men inte fan har jag hört någon operera en hund pga det här för att hon har smala näsborrar. Hon är snart 5 och jag sluta betala försäkring i somras då det är inte lönt längre om hon ändå inte tävlar som är ett måste för att ens närvara. Det är min svägerska som ställer ut hunden eller gjort då hon brinner för sånt så jag låna ut hunden då hon snacka om att hon har ganska stor chans att vara den snyggaste och det har hon varit ett antal gånger tack vare sitt utseende. Hon är ju avlad för det här därför kommer det inte på kartan att ens försöka något som har med operation att göra. Veterinären bryr sig om pengar och sitt arbete. Ju fler hundar som har problem ju mer pengar tjänar man. Enkel matematik inget konstigt med det

Har precis gjort en kull på henne "2 honor och 2 hanar" och sålde valparna inom 2tim, tingade direkt. Han inte ens lägga upp en annons på blocket. 80 tusen direkt in på kontot. Tänker göra 1-2kullar till då hon är avlad för det här. Valparna får ju mammans utseende till stor del även pappan är skit snygg. Ligger mycket pengar i den här branschen. Slipper jobba heltid då det räcker med 50%
Citera
2018-11-01, 17:08
  #7
Medlem
logiskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dembele
Varför ska jag trolla då jag knappast vinner något på det. Ni fattar inte att mopsar har problem med andningen men det är inte extremt så hon inte får någon luft utan de är inte som vanliga hundar. Men inte fan har jag hört någon operera en hund pga det här för att hon har smala näsborrar. Hon är snart 5 och jag sluta betala försäkring i somras då det är inte lönt längre om hon ändå inte tävlar som är ett måste för att ens närvara. Det är min svägerska som ställer ut hunden eller gjort då hon brinner för sånt så jag låna ut hunden då hon snacka om att hon har ganska stor chans att vara den snyggaste och det har hon varit ett antal gånger tack vare sitt utseende. Hon är ju avlad för det här därför kommer det inte på kartan att ens försöka något som har med operation att göra. Veterinären bryr sig om pengar och sitt arbete. Ju fler hundar som har problem ju mer pengar tjänar man. Enkel matematik inget konstigt med det

Har precis gjort en kull på henne "2 honor och 2 hanar" och sålde valparna inom 2tim, tingade direkt. Han inte ens lägga upp en annons på blocket. 80 tusen direkt in på kontot. Tänker göra 1-2kullar till då hon är avlad för det här. Valparna får ju mammans utseende till stor del även pappan är skit snygg. Ligger mycket pengar i den här branschen. Slipper jobba heltid då det räcker med 50%

Undrar vem det är som bara bryr sig om pengar...
Du ser alltså din hund som någon slags kassako och bryr dig varken om att försäkra eller att din hund kan andas normalt?
Idiot.
Citera
2018-11-01, 17:20
  #8
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dembele
Varför ska jag trolla då jag knappast vinner något på det. Ni fattar inte att mopsar har problem med andningen men det är inte extremt så hon inte får någon luft utan de är inte som vanliga hundar. Men inte fan har jag hört någon operera en hund pga det här för att hon har smala näsborrar. Hon är snart 5 och jag sluta betala försäkring i somras då det är inte lönt längre om hon ändå inte tävlar som är ett måste för att ens närvara. Det är min svägerska som ställer ut hunden eller gjort då hon brinner för sånt så jag låna ut hunden då hon snacka om att hon har ganska stor chans att vara den snyggaste och det har hon varit ett antal gånger tack vare sitt utseende. Hon är ju avlad för det här därför kommer det inte på kartan att ens försöka något som har med operation att göra. Veterinären bryr sig om pengar och sitt arbete. Ju fler hundar som har problem ju mer pengar tjänar man. Enkel matematik inget konstigt med det

Har precis gjort en kull på henne "2 honor och 2 hanar" och sålde valparna inom 2tim, tingade direkt. Han inte ens lägga upp en annons på blocket. 80 tusen direkt in på kontot. Tänker göra 1-2kullar till då hon är avlad för det här. Valparna får ju mammans utseende till stor del även pappan är skit snygg. Ligger mycket pengar i den här branschen. Slipper jobba heltid då det räcker med 50%
Va? Fick du 80 loppor för fyra hunnar?
Citera
2018-11-01, 20:02
  #9
Medlem
Jummarns avatar
Vafan är du efterbliven? Varför spenderar folk ens pengar på att köpa sönderavlade hundar för att sen ställa ut dom? Sen även avla sönder hundarna ännu mer? Ska hunden behöva få lida för att ni ska få status och pengar? Jävla äckel.

Det är djurplågeri, man ska ju självklart tänka på hundens välmående före pengar. Veterinären har väl en hjärna jämfört med dig.
Sådana som du borde inte ens få äga djur, vad är felet på er?

Hoppas detta är en trolltråd.
Citera
2018-11-01, 20:14
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dembele
Varför ska jag trolla då jag knappast vinner något på det. Ni fattar inte att mopsar har problem med andningen men det är inte extremt så hon inte får någon luft utan de är inte som vanliga hundar. Men inte fan har jag hört någon operera en hund pga det här för att hon har smala näsborrar. Hon är snart 5 och jag sluta betala försäkring i somras då det är inte lönt längre om hon ändå inte tävlar som är ett måste för att ens närvara. Det är min svägerska som ställer ut hunden eller gjort då hon brinner för sånt så jag låna ut hunden då hon snacka om att hon har ganska stor chans att vara den snyggaste och det har hon varit ett antal gånger tack vare sitt utseende. Hon är ju avlad för det här därför kommer det inte på kartan att ens försöka något som har med operation att göra. Veterinären bryr sig om pengar och sitt arbete. Ju fler hundar som har problem ju mer pengar tjänar man. Enkel matematik inget konstigt med det

Har precis gjort en kull på henne "2 honor och 2 hanar" och sålde valparna inom 2tim, tingade direkt. Han inte ens lägga upp en annons på blocket. 80 tusen direkt in på kontot. Tänker göra 1-2kullar till då hon är avlad för det här. Valparna får ju mammans utseende till stor del även pappan är skit snygg. Ligger mycket pengar i den här branschen. Slipper jobba heltid då det räcker med 50%
Eftersom du inte ens vet hur utställningschampionat fungerar så kan vi redan där utesluta att du ens har en hund.
Citera
2018-11-02, 00:30
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Har man skaffat en hund har man skyldighet att ta hand om den. Det är inte hundens fel den är sönderavlad. Däremot skall man naturligtvis inte avla vidare på sådana här missfoster.

Nej då, hunden kan inte beläggas för sin taskiga natur. Däremot ska man över huvud taget inte köpa raser som ligger på gränsen till att inte fungera. Alla raser har sina nackdelar, schäfer har höfter, labbar har leder, taxar har magen osv men de flesta går att hantera, här handlar det om en ras som är så sönderavlad att den knappt överlever om man hårddrar det.

Jag förstår folk som vill ha ett speciellt utseende på en hund men när hunden mår det minsta dåligt av det ska man ta tre stora kliv bakåt från rasen. Få bort intresset för rasen tills den antingen dör ut eller blandas med andra raser till en sundare standard. Tror vi är på samma sida du och jag
Citera
2018-11-02, 15:37
  #12
Medlem
MissMDs avatar
Ja, mopsar är ju förjäkla söta!

https://www.facebook.com/parkpetsvet...4525167438530/


Att man tänker mer på pengar och vad som gör hunden "fin eller ful", än hundens faktiskt hälsa kommer jag verkligen aldrig att förstå..
Avelsvärlden är så jävla skruvad och äcklig så finner inga ord för det
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback