Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-02, 23:03
  #13
Medlem
Skulle lägga av om jag vore dig även om det är en liten mängd. För som du sa själv så har du redan börjat trappa upp.. och även om du håller dig i små doser är det inte bra att hålla en rutin gällande någon drog om du inte har medicinska skäl. Kan du ha gräset hemma och hålla det till speciella tillfällen är det inga problem.. men om du ger dig ursäkten till att 'äsch varannan dag är väl okej' så är det enklare än vad du tror att du röker mer än vad du själv ens kan tro.. jag hamnade där.
Citera
2018-12-25, 17:23
  #14
Medlem
emptydependas avatar
De blir sämre med tiden, du kommer bli pank
Citera
2018-12-25, 23:52
  #15
Medlem
prokaryotkungens avatar
Tycker det är oerhört bra att du röker så pass lite. Jag använder cannabis på samma sätt, ganska sällan och inte speciellt mycket bara för att berika livet.
Man minimerar eventuella skadeverkningar och får mycket av det positiva och nästan inget av det negativa med rökningen.

Självklart är det roligt att bli bäng bortom bänghetens bänghet ibland, men det behövs inte.
Ett mysrus med någon bra polare, en bra film eller under en vildmarkspromenad är livet!

Har rökt sedan mitten av 90-talet och det är på det här planet det planat ut ungefär.

To each his own.
Citera
2018-12-26, 09:48
  #16
Medlem
crazyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randomnez
Köpte mindre än fyra gram, har halva kvar, har brukat i alla fall tre månader nu. I genomsnitt kanske två gånger i veckan. När jag läser de andra trådarna här känns det som att jag brukar sjukt lite? Kan jag fortfarande få de långvariga effekterna av att bli seg och sämre minne på så lite som ett gram per månad, om jag nu ens röker så mycket? Brukar gärna och lite, blir lagom hög sådär framåt kvällen, och har på senare tid trappat upp till tre-fyra gånger i veckan, men fortfarande en otroligt liten mängd per kväll.

Har nyligen haft en 3-4 månaders period av minimalt nästan dagligt rökande, ett eller två bloss från en liten pipa.
Bor på en plats där cannabis är lagligt, så röker enbart beprövade kvalitativa sativor som gör mig kreativ/produktiv och samtidigt hyfsat fokuserad utan sk burnout.

Rökat ger mig en boost av energi och positivitet när jag känner mig omotiverad, funkar både för jobb och träning. Toleransen har inte ökat märkvärt, vissa dagar känner jag mer effekt, andra mindre. Jag jobbar två jobb och har märkt hur jag blivit seg och mindre närvarande på en av dem, därav har jag tagit en break nu. Cannabis är grymt, men enligt min erfarenhet (25 år + sporadiskt användade ), dagligt bruk, oavsett dos, påverkar dina relationer och personliga utveckling negativt, mindre så när du äldre mer när du är ung.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback