Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-31, 15:19
  #1
Medlem
Köpt ny mobil efter att i 4 år haft en enkel LG. Förstår mig inte på denna jag köpt särskilt bra. Några aktuella problem som jag behöver hjälp med (kommer säkert ha fler frågor senare):

1. Appar jag inte använder vill jag inte ha genväg till. Men om jag trycker på en så får jag upp papperskorgen och den frågar om jag vill avinstallera. Jag vill inte avinstallera, jag vill bara ta bort genvägen. Går inte detta att göra?

2. Hur tar man skärmdump?

Tacksam för all hjälp.
Citera
2018-10-31, 15:21
  #2
Medlem
1. Ladda ner en Anna "launcher". Testa Nova launcher! Där kan du gömma appar från app-listan.

2.testa vol ner & powerknappen samtidigt i 2-3 sek. Men här gissar jag bara.
Citera
2018-10-31, 17:15
  #3
Medlem
welcometorealitys avatar
Kommer inte texten avinstallera eller ta bort då, när du klickar på en app? Välj ta bort bara då...
Citera
2018-10-31, 17:31
  #4
Medlem
Tullamores avatar
Finns en knapp för skärmdump om du drar ner "gardinen" två gånger. Har inte provat det själv, dock.
Citera
2018-10-31, 19:05
  #5
Medlem
GeniusGZAs avatar
"Knacka" med en knoge på skärmen snabbt två gånger för screenshot.
Citera
2018-10-31, 19:16
  #6
Medlem
JLDATAs avatar
1. https://www.youtube.com/watch?v=dPUFvfkPCyk
Citera
2018-11-03, 23:23
  #7
Medlem
Tack. Jag lyckades skapa en mapp och lägga sånt i som jag inte använder. Att bara ta bort genvägen fanns inte som alternativ utan enbart avinstallera kom upp. Att knacka funkade också för skärmdump.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback