Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2020-08-28, 18:26
  #25
Medlem
Adelaides avatar
Snyggast: The 13th Floor Elevators - The Psychedelic Sounds of the 13th Floor Elevators

Fulast: Rush - Hemispheres. Bra album men hur tänkte de där egentligen?
Citera
2020-08-28, 21:24
  #26
Medlem
Tullamores avatar
Sabotage med Black Sabbath är ju riktigt ugly!
Citera
2020-08-29, 08:53
  #27
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tullamore
Sabotage med Black Sabbath är ju riktigt ugly!

Och ändå ett under av skönhet jämfört med deras absolut värsta omslag någonsin, Dehumanizer och Forbidden. Fyfan så vedervärdigt usla omslag, pinsamt dåligt och på den senare passar dessutom musiken till skräpomslaget som den värsta dynga jag någonsin hört Iommi åstadkomma.
Citera
2020-08-29, 09:11
  #28
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Och ändå ett under av skönhet jämfört med deras absolut värsta omslag någonsin, Dehumanizer och Forbidden. Fyfan så vedervärdigt usla omslag, pinsamt dåligt och på den senare passar dessutom musiken till skräpomslaget som den värsta dynga jag någonsin hört Iommi åstadkomma.
Det har du helt rätt i. Vad sägs om Born Again då?
Citera
2020-08-29, 09:47
  #29
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tullamore
Det har du helt rätt i. Vad sägs om Born Again då?

Hahaha! Tycker faktiskt den är rätt okej.
Citera
2020-08-30, 01:36
  #30
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Och ändå ett under av skönhet jämfört med deras absolut värsta omslag någonsin, Dehumanizer och Forbidden. Fyfan så vedervärdigt usla omslag, pinsamt dåligt och på den senare passar dessutom musiken till skräpomslaget som den värsta dynga jag någonsin hört Iommi åstadkomma.
Haha Forbidden tyckte jag var skitcool när jag var typ 12, köpte så klart den på cd. Men Black Sabbats fulaste omslag någonsin måste väl vara Technical Ecstasy, när två robotar som knullar.
Citera
2020-08-30, 16:47
  #31
Medlem
Oakenshields avatar
Omslaget till Dehumanizer är så uselt så jag blir förbannad. Ser ut som en amatörteckning för nån privatpressad platta ingen jävel någonsin kommer att höra talas om. Technical Ecstasy är en miljon ggr bättre.
Citera
2020-08-30, 16:57
  #32
Medlem
Engelitzs avatar
Jag gillar Rising med Rainbow

Andra omslag jag gillar är The mob rules med Black Sabbath och Somewhere in time med Iron Maiden.. Oerhört mycket detaljer på det sistnämnda, men det kanske gjorde sig bättre som vinylutgåva än som CD-omslag..
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback