Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-31, 13:59
  #1
Medlem
Hej allesammans!
Jag skulle vilja ha lite idéer på vad jag kan begära i lön.

Jobbet är 100% tillsvidaretjänst via bemanning (A W)

Jag har sedan tidigare erfarenheter som ekonomiassistent, kundtjänst och mycket inom butik/restaurang och jag är 27 år gammal. Jobbet är i Västmanland men kommer även vara några gånger i månaden i Stockholm. (De står för resekostnader)

Vad är rimligt att begära här? När jag kikar marknadslöner så är de oftast under ”kontorschef” och det är ju inte riktigt samma sak.

Så vad tänker ni? Några tips?
Citera
2018-10-31, 14:13
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Hej allesammans!
Jag skulle vilja ha lite idéer på vad jag kan begära i lön.

Jobbet är 100% tillsvidaretjänst via bemanning (A W)

Jag har sedan tidigare erfarenheter som ekonomiassistent, kundtjänst och mycket inom butik/restaurang och jag är 27 år gammal. Jobbet är i Västmanland men kommer även vara några gånger i månaden i Stockholm. (De står för resekostnader)

Vad är rimligt att begära här? När jag kikar marknadslöner så är de oftast under ”kontorschef” och det är ju inte riktigt samma sak.

Så vad tänker ni? Några tips?

Vad har du för ansvar?
Låter som typ avdelningssekreterare eller liknande.
Citera
2018-10-31, 14:22
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattoys
Vad har du för ansvar?
Låter som typ avdelningssekreterare eller liknande.

* Vara kontaktperson för hyresvärdar och leverantörer vad gäller reparationer, säkerhet etc.
* Ansvara för inköp till kontoret och hantera alla interna kostnader i företagets inköpssystem
* Koordinera resor och bokningar för chefer och interna anställda
* Planera både företagsevent men också interna event som t.ex. sommarfest och julfest vad gäller catering, bokning av lokaler osv.
* Koordinera division- och avdelningsmöten, och ordna med bokning av konferensrum eller andra lokaler
* Assistera cheferna i dagligt arbete, stötta upp olika avdelningar med projekt efter behov, samt hjälpa till med att samordna introduktion för nya anställda
* Vanligt receptionistarbete (ta hand om besökare, ta emot leveranser, se till att kontoret ser inbjudande ut etc.)
* Svara på mail, hantera posten och ansvara för andra administrativa uppgifter som krävs
Citera
2018-10-31, 14:23
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattoys
Vad har du för ansvar?
Låter som typ avdelningssekreterare eller liknande.


* Vara kontaktperson för hyresvärdar och leverantörer vad gäller reparationer, säkerhet etc.
* Ansvara för inköp till kontoret och hantera alla interna kostnader i företagets inköpssystem
* Koordinera resor och bokningar för chefer och interna anställda
* Planera både företagsevent men också interna event som t.ex. sommarfest och julfest vad gäller catering, bokning av lokaler osv.
* Koordinera division- och avdelningsmöten, och ordna med bokning av konferensrum eller andra lokaler
* Assistera cheferna i dagligt arbete, stötta upp olika avdelningar med projekt efter behov, samt hjälpa till med att samordna introduktion för nya anställda
* Vanligt receptionistarbete (ta hand om besökare, ta emot leveranser, se till att kontoret ser inbjudande ut etc.)
* Svara på mail, hantera posten och ansvara för andra administrativa uppgifter som krävs
Citera
2018-10-31, 14:39
  #5
Medlem
SameOldStorys avatar
Den enda stora skillnaden gentemot vanligt anställda verkar vara att du kommer planera jul/sommar-festerna. Runt 30 tror jag är rimligt. Det verkar ju vara ett ganska lätt arbete.
Citera
2018-10-31, 14:39
  #6
Avstängd
Trasigatrosors avatar
Det du fick på förra jobbet + minst 5000 extra så får du nog 2500-3000 i slutändan
Citera
2018-10-31, 15:07
  #7
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Hej allesammans!
Jag skulle vilja ha lite idéer på vad jag kan begära i lön.

Jobbet är 100% tillsvidaretjänst via bemanning (A W)

Jag har sedan tidigare erfarenheter som ekonomiassistent, kundtjänst och mycket inom butik/restaurang och jag är 27 år gammal. Jobbet är i Västmanland men kommer även vara några gånger i månaden i Stockholm. (De står för resekostnader)

Vad är rimligt att begära här? När jag kikar marknadslöner så är de oftast under ”kontorschef” och det är ju inte riktigt samma sak.

Så vad tänker ni? Några tips?

Kolla upp lönerna för titeln "Office manager", det kanske hjälper dig lite.
Citera
2018-10-31, 17:27
  #8
Medlem
Runt 27-30tkr/mån låter rimligt.
Citera
2018-11-02, 00:32
  #9
Medlem
Har en tjejkompis som också jobbar som Office Manager på ett mindre företag. Dock i Sthlm. Hon vet jag har exakt 30 i bruttolön och är kring din ålder. Så lägg dig inte under 30, max tusen under. Det är extremt svårt höja sen om man bara accepterar arbetsgivaren siffra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback