2018-11-20, 06:59
Medlem
OldFashioneds avatar
Förvaring, rengöring och byte kostar mig 1000kr. Varför i hela världen skulle jag vilja lägga ner två timmar av antingen min fritid eller arbetstid på det?
Citera
2018-11-20, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Känner du många kvinnor som byter däck? Byter du däck?

Exakt.

Med samma logik så är det alltså omanligt och feminint att inte pyssla med Warhammerfigurer och modelljärnväg.
Citera
2018-11-20, 15:36
Medlem
iSees avatar
För att det är tråkigt och bekvämt. 1500 kr/år gör varken till eller när det gäller huruvida vi sparar till barnet eller inte.
Citera
2018-11-22, 09:46
Medlem
ForzaLeons avatar
*skrattar*

Skjutsar dottern till skolan 08:00 och där står en i området i fem minusgrader och skiftar hjul.
Kör med bilens egna "domkraft" och verkar hållit på ett tag.
En timme senare då jag passerar honom igen var han då precis klar.

Jag skulle aldrig någonsin komma på tanken att gå ut och skifta hjul själv.
Skulle då som jag sagt tidigare åka till verkstan som öppnar tidigt och få det fixat för 200 kr.
Ja för en 50 lapp extra får jag dessutom dem tvättade.

Finns inte på kartan att jag skulle ödsla tid på att göra det själv.
Citera
2018-11-24, 17:28
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Med samma logik så är det alltså omanligt och feminint att inte pyssla med Warhammerfigurer och modelljärnväg.
Ja, om man undviker actionfigurer och leksakståg eftersom man är rädd för att få skit under naglarna och inte vet åt vilket håll man skruvar ur en mutter.
Citera
2018-11-25, 12:32
Medlem
godboys avatar
Finns redan en tråd om detta, om än med lite annan frågeställning. (FB) Varför byter inte folk däck? / Varför Byter Inte Folk Däck Själva? //Mod

I alla fall så förvarar jag mina däck själv. Betalade nu sist 295 för skifte, och för mig som har helt ny bil och bor i lägenhet så är det ett lätt val. Har ingen domkraft och ingen bra plats att stå på. Så detta är det absolut bästa för mig.

När jag var ung o hade bil så bytte jag ju själv, men idag så saknar jag vettig utrustning och bra plats att stå på.

Sen att man enligt TS sparar dessa pengar per år kan ju vara sant, men jag undrar om TS resonerar lika dant med ett par öl på krogen.
Citera
2018-11-25, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Ja, om man undviker actionfigurer och leksakståg eftersom man är rädd för att få skit under naglarna och inte vet åt vilket håll man skruvar ur en mutter.

Okej så om man undviker att byta däck, måla Warhammer och bygga leksakståg för att man tycker att det är göttigare att ligga i soffan så är det fortfarande manligt alltså?
Citera
2018-11-25, 16:02
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Okej så om man undviker att byta däck, måla Warhammer och bygga leksakståg för att man tycker att det är göttigare att ligga i soffan så är det fortfarande manligt alltså?
En grej som jag tycker är lite bögigt är att bekymra sig över vad som är manligt och inte, en man skiter väl i vad andra tycker?
Citera
2018-11-25, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
En grej som jag tycker är lite bögigt är att bekymra sig över vad som är manligt och inte, en man skiter väl i vad andra tycker?

Det är en jävligt bra poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in