Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-30, 19:32
  #1
Medlem
Vill kunna sätta ut flera påminnelser som går av varje dag. Att sköta det i mobilen vore bäst, behöver egentligen inget mer.

Finns det något sånt?
Citera
2022-08-05, 01:50
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoldNux
Vill kunna sätta ut flera påminnelser som går av varje dag. Att sköta det i mobilen vore bäst, behöver egentligen inget mer.

Finns det något sånt?

Jag var också ute efter något liknande och hittade en smartklocka som kallas Ai7 Pro/Max. Jag köpte den hos Aliexpress för två veckor sedan i en butik som tog $9,9 för klockan. Jag hämtade ut den i går och blev förvånad över kvaliteten. Jag trodde att det skulle komma något plastigt med dålig finish och medioker skärm, men den ser likadan ut som en Apple Watch 7. Jag lade den på skrivbordet i kontoret och en Apple nörd trodde på allvar att det var en äkta Apple Watch 7 tills att klockan startade.

Hur som helst så kan man med klockans APP ganska smidigt lägga till påminnelser som synkas med Google Kalender.


Jäkligt bra klocka för drygt en hundring.

https://www.aliexpress.com/item/1005004487642002.html

Citat:
Principal function:

NFC access control, GPS positioning, AI voice assistant, Alipay receipt and payment code, social
QR code, Bluetooth call, Bluetooth music playback, breathing training, plumber, massive dials,
custom dial push, stopwatch, brightness adjustment, multi-sport mode ( Indoor and outdoor),
sleep, real heart rate, blood pressure, blood oxygen, information push, Bluetooth music playback,
remote photo, real-time weather, mobile phone search (connected to mobile phone), password
protection, calculator, split screen display, shortcut widget, Weather, alarm clock, multiple menu
styles
Citera
2022-08-05, 07:54
  #3
Moderator
Rassas avatar
Till: Telefoni, surfplattor och läsplattor: köpråd /Moderator
Citera
2022-08-09, 18:12
  #4
Avstängd
fastflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Jag var också ute efter något liknande och hittade en smartklocka som kallas Ai7 Pro/Max. Jag köpte den hos Aliexpress för två veckor sedan i en butik som tog $9,9 för klockan. Jag hämtade ut den i går och blev förvånad över kvaliteten. Jag trodde att det skulle komma något plastigt med dålig finish och medioker skärm, men den ser likadan ut som en Apple Watch 7. Jag lade den på skrivbordet i kontoret och en Apple nörd trodde på allvar att det var en äkta Apple Watch 7 tills att klockan startade.

Hur som helst så kan man med klockans APP ganska smidigt lägga till påminnelser som synkas med Google Kalender.


Jäkligt bra klocka för drygt en hundring.

https://www.aliexpress.com/item/1005004487642002.html


Det ser ut som att priset har ökat med 600 % och nu kostar klockan 640 kr. Det är exakt samma pris i den här LEMFO butiken.

https://www.aliexpress.com/item/1005004496373131.html

Det ser en aning sjukt ut att priset i bilden fortfarande visar 9,9 dollar.
Citera
2022-08-09, 19:44
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fastflash
Det ser ut som att priset har ökat med 600 % och nu kostar klockan 640 kr. Det är exakt samma pris i den här LEMFO butiken.

https://www.aliexpress.com/item/1005004496373131.html

Det ser en aning sjukt ut att priset i bilden fortfarande visar 9,9 dollar.

Klockan är knappast värd 640 SEK. Frågan är om den ens är värd en hundring?

Boetten och skärmen är okej. Google assistenten fungerar, det går att ringa och svara i klockan.

Det som är dåligt är själva appen "TFit" i telefonen. Det finns andra klockor i samma prisklass som har bättre appar.
Citera
2022-08-10, 01:22
  #6
Avstängd
fastflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Klockan är knappast värd 640 SEK. Frågan är om den ens är värd en hundring?

Boetten och skärmen är okej. Google assistenten fungerar, det går att ringa och svara i klockan.

Det som är dåligt är själva appen "TFit" i telefonen. Det finns andra klockor i samma prisklass som har bättre appar.

Jag hittade klockan på flera andra ställen för en hundring, men jag bör alltså köpa en annan klocka som inte använder appen TFit?
Citera
2022-08-11, 00:42
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fastflash
Jag hittade klockan på flera andra ställen för en hundring, men jag bör alltså köpa en annan klocka som inte använder appen TFit?

Jag hade TFit version 2.09 installerad och tyckte att det bara var samtal och Google Assistenten som fungerade tillsammans med appen och klockan. Efter att jag uppgraderade appen till 2.72 så började flera saker att lira mellan appen och klockan.

Den blev mycket bättre, men rekommenderar ändå något annat. Kolla vad klockan använder för app och avgör själv om den är bra genom recensioner från andra användare. Kolla också Google Play om appen fortfarande underhålls genom uppdateringar.
Citera
2022-08-13, 09:09
  #8
Medlem
zixls avatar
Här finns det en del där man inte behöver telefonen.

https://www.amazon.com/Multiple-Alar...le+Alarm+Watch
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback