Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-30, 23:44
  #13
Medlem
Gabriel Knights avatar
Troligen har du elledningar som går under huset eller i källaren om du har det.
Stäng av huvudströmmen och mät igen. Är det elledningar så ska du inte ha EMF-strålning där.

Har du luftledningar runt huset, över huset kan de ge EMF.
Citera
2018-11-03, 23:58
  #14
Medlem
E-Mac.s avatar
Elektromagnetiska fält består av två komponenter, en elektrisk och en magnetisk. Det elektriska fältet, som mäts i V m-1, finns även om strömmen är avslagen, men är mycket lättare att skärma av än det magnetiska fältet. Styrka på det magnetiska fältet är proportionerlig med hur mycket ström som flyter igenom ledaren, och den mäts i Tesla eller Gauss. Så det jag antar att du har detektera höga värden på är det elektriska fältet. Annars så måste du ha en grov elkabel under sängen där det konstant flyter en starkström, vilket inte låter så sannolikt.
Citera
2020-02-11, 23:43
  #15
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suns142536
Okej, förstår. Apparna heter något med EMF detector, låg högst upp på app-listan när man sökte EMF. Verkar funka hyfsat.
Du kan inte MÄTA EMF med en app i mobiltelefonen! Mobiltelefonen kan inte registrera och korrekt mäta sån strålning - den innehåller inte komponenterna som behövs.

För att mäta EMF behöver du ha en liten mätare med korrekt utrustning som ger dig siffror och öersätter EMF till ljud som du kan lyssna på. Finns olika, t.ex. dessa https://www.amazon.co.uk/s?k=accoust...f=nb_sb_noss_2

Faktum är att din mobil själv avger ganska höga elektromagnetiska pulser och ska följaktligen sättas i Flight mode när man sover - man ska inte gå omkring med den nära sin kropp hela dagarna heller.
Wireless router är den andra källan till starka EMF fält - använd kablat eller stäng åtminstone av wifi på natten eftersom den kan hindra din kropp från att fullständigt återhämta sig när du sover (bevisat i diverse studier på möss m.m.)

Magnetiska fält mäter du i med en annan speciellt avsedd mätare, t.ex. Tri-meter har en funktion för detta.
Citera
2020-03-09, 11:16
  #16
Medlem
makduis avatar
Det beror på hur starkt fältet är.. Ligger det på 400ut eller över 100 så kan man oroa sig.
Citera
2020-04-12, 02:46
  #17
Medlem
Hexabetas avatar
Lägg en koppartråd under sängen så kommer du sova bättre
Citera
2020-04-28, 21:55
  #18
Medlem
Jag har en mätare som mäter E-Field i V/M och H-field i uT.. antar att det är electriskt fält strålning och magnetiskt strålning. Mätte nys just under laptopen (som jag har på knät värje dag) och den ger resultatet 40ut och 500 v/m. Är det farliga nivåer, ska jag redan nu kolla efter cancer hos läkarn? Mätaren är Mustool mt525. jag antar att det är EMF den mäter. Sen en till fråga, är det så att jag kan blocka emf från routern min genom att lägga aluminiumfolie framför den?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback