Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-11-01, 00:53
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Man byter ut telefonen mot en likadan och TADAAA! Annat IMEI!

"Fast här var det ju frågan om att byta IMEI på sin burner."

"Sin" är singular. En telefon. För mig beskrev du fler telefoner. Vad gaggar du om?
Citera
2018-11-01, 01:03
  #26
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordjoel
"Fast här var det ju frågan om att byta IMEI på sin burner."

"Sin" är singular. En telefon. För mig beskrev du fler telefoner. Vad gaggar du om?

Du gaggar, läs citatkedjan så förstår du av kontexten om att det handlar om en enstaka telefon. Däremot är den av ospecificerat märke och modell, varav man kan börja prata om flera telefonmodeller.
Citera
2018-11-01, 01:12
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Du gaggar, läs citatkedjan så förstår du av kontexten om att det handlar om en enstaka telefon. Däremot är den av ospecificerat märke och modell, varav man kan börja prata om flera telefonmodeller.

Om man byter ut en telefon mot en likadan så är det två, oavsett modell. TAADAAA
Citera
2018-11-01, 08:53
  #28
Medlem
Omöjligt för en privatperson med andra ord.
Tack för alla svar.
Citera
2018-12-19, 21:58
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infidence
Är nyfiken, går det att spåra och ta reda på vem som ringer från ett nummer som inte har någon person registrerad till numret? Dvs när man söker på hitta, eniro osv så dyker inget upp.
Går det även göra när det är dolt nummer?

Prova att swisha 1 kr till numret och se om det finns någon bakom.
Citera
2023-08-01, 20:41
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berra122
Prova att swisha 1 kr till numret och se om det finns någon bakom.

Gjort detta och lyckades få tag i namnet på aset. Hur kan jag få tag i vart han bor?
Citera
2023-08-05, 19:30
  #31
Avstängd
Mirko.Kostelics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prabaker
Gjort detta och lyckades få tag i namnet på aset. Hur kan jag få tag i vart han bor?

Om det är ett ovanligt namn så kan du ringa Skatteverket och få både adress och personnummer. Är det ett någorlunda vanligt namn blir det svårt.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback