Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-29, 21:34
  #13
Medlem
innerblazors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Ok

Är du en sådan som säger att man inte kan diskutera något såvida man inte blivit berörd själv?

Jag kan se scenarion där över 100 kan behövas och nyttjas, jag är en sådan person. Hade lätt skaffat 1gbit om min ISP drog det hit.
Citera
2018-10-29, 21:39
  #14
Medlem
a2cs avatar
Haha det är väl klart att ni inte fattar skillnaden om era huvudsysslor är aftonbladet & netflix, jävla aphjärnor. Ni ser ut som ett gäng vårdbiträden som diskuterar hjärnkirurgi.
Citera
2018-10-29, 22:04
  #15
Medlem
Sitter själv på en 4g lina långt från allt vad civilisationen heter och har inga som helt problem med hastigheten. Ligger på mellan 25-40 mbit och allt flyter på och nerladdningar går relativt snabbt. Om en film går på en minut eller fem har ingen som helt betydelse för mig. Över en viss hastighet är det nog mest bara försäljningsargumentet som är det viktigaste.
Däremot som företagare kan det säkert spela in om man hantera stora mängder data där information måste flyta på utan belastningsstörningar.
Citera
2018-10-29, 22:26
  #16
Medlem
a2cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Sitter själv på en 4g lina långt från allt vad civilisationen heter och har inga som helt problem med hastigheten. Ligger på mellan 25-40 mbit och allt flyter på och nerladdningar går relativt snabbt. Om en film går på en minut eller fem har ingen som helt betydelse för mig. Över en viss hastighet är det nog mest bara försäljningsargumentet som är det viktigaste.
Däremot som företagare kan det säkert spela in om man hantera stora mängder data där information måste flyta på utan belastningsstörningar.
Tänk dig att du har en viktig uppgift att göra som kräver en absolut stadig förbindelse som ska ha max 1 i ping. Om din fru (eller vårdare) då väljer att använda internet, då kommer den där pingen hoppa upp till 2-3-4 och kanske tippa på uppemot 40 innan den går ner igen. Då dog förbindelsen och man måste börja om.

Denna gång försöker du igen, men vårdaren har kommit tillbaka och öppnar YouTube. Pingen ligger kvar på 1 tack vare ditt fina internet, men du kom på att du också ska se på youtube. Internet är skitbra men pingen gick fortfarande upp ett steg och sedan ner.

Beroende på hur allvarligt du ser på detta, eller beroende på hur mycket det påverkar dig, så kan man investera olika mycket för sin uppkoppling.
Citera
2018-10-29, 22:27
  #17
Medlem
innerblazors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Sitter själv på en 4g lina långt från allt vad civilisationen heter och har inga som helt problem med hastigheten. Ligger på mellan 25-40 mbit och allt flyter på och nerladdningar går relativt snabbt. Om en film går på en minut eller fem har ingen som helt betydelse för mig. Över en viss hastighet är det nog mest bara försäljningsargumentet som är det viktigaste.
Däremot som företagare kan det säkert spela in om man hantera stora mängder data där information måste flyta på utan belastningsstörningar.

Ladda ned 30gb+ fil med 40mbit så får du se hur kul du är. Eller en film med hög bitrate, alla tittar inte på 700mb-filer.

Har man inte höga krav så räcker säkert 40mbit.

FYI, tar nästan en timme att dra hem en 15gb film och närmare 2h för 30gb spel.
Citera
2018-11-04, 05:26
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a2c
Tänk dig att du har en viktig uppgift att göra som kräver en absolut stadig förbindelse som ska ha max 1 i ping. Om din fru (eller vårdare) då väljer att använda internet, då kommer den där pingen hoppa upp till 2-3-4 och kanske tippa på uppemot 40 innan den går ner igen. Då dog förbindelsen och man måste börja om.

Denna gång försöker du igen, men vårdaren har kommit tillbaka och öppnar YouTube. Pingen ligger kvar på 1 tack vare ditt fina internet, men du kom på att du också ska se på youtube. Internet är skitbra men pingen gick fortfarande upp ett steg och sedan ner.

Beroende på hur allvarligt du ser på detta, eller beroende på hur mycket det påverkar dig, så kan man investera olika mycket för sin uppkoppling.

Ja men vem fan gör sånt där hemma i sitt egna hem ? liksom, hallå
Citera
2018-11-04, 06:24
  #19
Medlem
Vad menar du med att vitsen är ”indefinitiv”?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback