Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-21, 07:00
  #13
Medlem
arabansplitternys avatar
Vrf skulle man inte få det?
Citera
2018-11-21, 07:12
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Hur är det med att bygga hus i riktig sten, alltså inte block av någon typ, utan stora stenar som man murar ihop? Jag antar att isoleringen inte blir tillräckligt bra även om man göra väggarna 70-100cm tjocka?

Isolera mera? Sådana hus är riktigt fina!
__________________
Senast redigerad av nilltre 2018-11-21 kl. 07:16.
Citera
2018-12-20, 20:29
  #15
Medlem
bullruns avatar
Så länge du klara energiberäkningen så brukar det vara ok med kommunen
Citera
2018-12-24, 22:30
  #16
Medlem
Colosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullrun
Så länge du klara energiberäkningen så brukar det vara ok med kommunen

Jag har aldrig träffat på en kommunanställd med sån kompetens att den gjort sig själig till stölden den begått på min lön. Men ok kolla med kommunen.
Citera
2018-12-25, 08:37
  #17
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coloss
Jag har aldrig träffat på en kommunanställd med sån kompetens att den gjort sig själig till stölden den begått på min lön. Men ok kolla med kommunen.

Det handlar inte om kompetens, de är de som bestämmer. Ibland är det ett stort problem att det sitter någon inkompetent och bestämmer.
Citera
2018-12-25, 09:00
  #18
Medlem
Colosss avatar
Om vi inte lyssnar på kommunen är de väldigt få till antalet.
Citera
2018-12-25, 09:49
  #19
Medlem
bullruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coloss
Jag har aldrig träffat på en kommunanställd med sån kompetens att den gjort sig själig till stölden den begått på min lön. Men ok kolla med kommunen.

Det funkar ju inte riktigt så i verkliga världen.

Endera gör en konsult beräkningen eller hustillverkaren.
Vid det tekniska samrådet går man igenom siffrorna med handläggaren från kommun.
Citera
2018-12-25, 14:28
  #20
Medlem
Colosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullrun
Det funkar ju inte riktigt så i verkliga världen.

Endera gör en konsult beräkningen eller hustillverkaren.
Vid det tekniska samrådet går man igenom siffrorna med handläggaren från kommun.

Så varför ska konsulten & hustillverkaren behöva muta en inkompetent kommun tjänstekvinna? Tycker du förfarandet är vettigt?

Jag tror på äganderätten & att kommunen har inte mer makt över oss än vi ger dem. Boende som har problem med vad andra väljer att göra på sin mark hänvisar jag lagboken & suga på tummen.

Bygglov lämnar vi kvar hos den äldre generationen. Verkliga världen 😁👊
Citera
2018-12-29, 17:00
  #21
Medlem
bullruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coloss
Så varför ska konsulten & hustillverkaren behöva muta en inkompetent kommun tjänstekvinna? Tycker du förfarandet är vettigt?

Jag tror på äganderätten & att kommunen har inte mer makt över oss än vi ger dem. Boende som har problem med vad andra väljer att göra på sin mark hänvisar jag lagboken & suga på tummen.

Bygglov lämnar vi kvar hos den äldre generationen. Verkliga världen 😁👊

Det är precis det här det handlar om,att idioter som du ska få bygga dåliga hus som sedan säljs vidare till ont anande människor.

Du verkar vilja tillbaka till -30 talet när man byggde hus av emballage.

Muta?Vad menar du med det?

Kan inte du krypa tillbaka till -30 talet och stanna där.
Citera
2018-12-29, 18:41
  #22
Medlem
Colosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullrun
Det är precis det här det handlar om,att idioter som du ska få bygga dåliga hus som sedan säljs vidare till ont anande människor.

Du verkar vilja tillbaka till -30 talet när man byggde hus av emballage.

Muta?Vad menar du med det?

Kan inte du krypa tillbaka till -30 talet och stanna där.

Inte vad TS undrar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback