Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-31, 08:55
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teofrastus
Jesus uttalade inget stöd för slaveriet, men han fördömde det ej heller. Det kan tyckas som om han accepterade slaveriet, men Jesus var ingen politiker. Han var en religiös förkunnare och uttalade sig ej om den politiska situationen.
Wow ännu en religiös som inte har läst sin egen skitbok. Jag tycker du skall slå upp Efesierbrevet 6:5, Kolosserbrevet 3:22, varför kan ni aldrig erkänna när ni har fel?
Citera
2018-10-31, 11:08
  #14
Medlem
GustavLindbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Wow ännu en religiös som inte har läst sin egen skitbok. Jag tycker du skall slå upp Efesierbrevet 6:5, Kolosserbrevet 3:22, varför kan ni aldrig erkänna när ni har fel?

Det står endast att man skall lyda sin mästare, ett väldigt synt budskap tycker jag. Är herrn medveten om att anledningen att slaveriet i norden avskaffades var på grund av kristendomen?
Citera
2018-10-31, 12:20
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavLindberg
Det står endast att man skall lyda sin mästare, ett väldigt synt budskap tycker jag. Är herrn medveten om att anledningen att slaveriet i norden avskaffades var på grund av kristendomen?
Med sådana uttalanden så stödjer man slaveri som institution och det vet du. Ja det avskaffades genom Skara stadga 1337 men den gällde bara för kristna.
Citera
2018-10-31, 18:06
  #16
Medlem
Teofrastuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Wow ännu en religiös som inte har läst sin egen skitbok. Jag tycker du skall slå upp Efesierbrevet 6:5, Kolosserbrevet 3:22, varför kan ni aldrig erkänna när ni har fel?

Det är ju Paulus som har skrivit Efesier- och Kolosserbrevet. Kan du inte skilja på Paulus och Jesus?
Citera
2018-10-31, 19:02
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teofrastus
Det är ju Paulus som har skrivit Efesier- och Kolosserbrevet. Kan du inte skilja på Paulus och Jesus?
Klart jag kan, Paulus aldrig mötte jebus men han agerade som han hade. förmodar det var den
första lögnen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback