Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-11-12, 10:34
  #25
Medlem
hakro807s avatar
Svårt att se att en enskild användare skulle behöva skapa mer än 2-3 trådar på dag. Ju fler trådar en enskild användare kan skapa, desto större sannolikhet att tråden reduceras till frågor som en enkel googling hade kunnat besvara.
Citera
2018-11-20, 05:10
  #26
Medlem
En om dygnet för nya användare och max tre om dygnet efter sex månader?
Citera
2018-11-20, 05:23
  #27
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Sätt gränsen på 3 per timme, max 10 per dag. D
2 trådstarter per timme tycker jag räcker, tror majoriteten inte skulle märka av en sån gräns...ska ta upp det internt under dagen.


Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
50 inläggsregeln för att ta emot PM har redan skadat forumet tillräckligt enligt mig då det är ett helvete att ta kontakt med nya medlemmar.
Att skriva 50 inlägg är lätt gjort på ett forum som flashback, det är lätt gjort på ett par timmar så jag tycker inte den begränsningen är särskilt hård.
Citera
2018-11-20, 05:23
  #28
Medlem
ruttenfimps avatar
Max 2 tråd skapanden i timmen låter rimligt och borde införts redan men admin besitter nog inte de skillsen/ork för då hade det nog redan funnits.

Flashback är förövrigt redan förstört och i princip som familjeliv med ovårdat språk.


Skäms.
Citera
2018-11-20, 07:58
  #29
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
En om dygnet för nya användare och max tre om dygnet efter sex månader?

Utmärkt förslag!

Självklart måste även nya användare kunna skapa trådar. Men för att slippa idioter som spammar sönder forumet med tramstrådar måste tyvärr en begränsning till. Max en ny tråd om dygnet som du föreslår låter vettigt. Eller t.ex. max fem nya i veckan skulle fungera också.

Därefter efter några månader och/eller ett visst antal inlägg kan man öka detta. T.ex. max tre per dygn som du föreslår, eller tio i veckan eller liknande. Men jag tror dock inte bara att man skall ha ett minimum på t.ex. 6 månader. Det är en risk att galningarna bara förbereder sig genom att skapar massor av olika konton i god tid innan. Det vore nog bra om det även vore ett krav på antal inlägg, säg t.ex. minimum 200 inlägg.
Citera
2018-11-20, 08:30
  #30
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Rätt överdrivet.

50 inläggsregeln för att ta emot PM har redan skadat forumet tillräckligt enligt mig då det är ett helvete att ta kontakt med nya medlemmar.

Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
Mjo, det kanske är en lösning på ett problem som knappt finns.

Om jag förstått saken rätt infördes regeln för att försvåra för de som bara skapade ett konto för att skicka PM till andra användare, främst handlade det tydligen om narkotika köp/försäljning.

Men jag tycker det är trist att vi andra inte kan skicka PM till dem och de svara på dessa.
Citera
2018-11-20, 09:59
  #31
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
2 trådstarter per timme tycker jag räcker, tror majoriteten inte skulle märka av en sån gräns...ska ta upp det internt under dagen.

Visst kan det vara ännu lägre, den exakta gränsen är inte det viktigaste utan viktigare är om någon på riktigt har motiv att starta så många nya trådar i den typen av takt; att väntetiden för en mer seriös människa då inte blir så lång att användaren struntar i att starta nästa tråd (som kanske är den bästa trådstarten av dessa tre, det vet vi trots allt inte på förhand).

Fint annars att det händer saker. :)

OT: För mig tog det drygt sex månader till ett år innan jag kunde få PM, det fanns helt enkelt inte särskilt mycket att skriva eller diskussioner som föll mig i smaken. Jag förstår dock varför gränsen är där den är och ser inga större problem med det. Ett större problem är startsidan som per default är forumlistan istället för t ex 'Aktuella ämnen'. För nya användare eller för sådana som primärt endast läser vore det något enklare om man på index kom direkt till 'Aktuella ämnen'.
Citera
2018-11-20, 13:26
  #32
Medlem
Ja, det är definitivt dags att tänka om när det gäller antal trådar som går att skapa, speciellt för nya användare.
Något är ju definitivt fel i hur det fungerar när en och samma användare ständigt reggar ett nytt konto och skriver om den där "Helena Eriksson har blivit muslim" om och om igen så länge han inte blir avstängd efter typ 2-3 timmars spammande. Nu har han blivit bannad igen för jag vet inte gång i ordningen och garanterat, så vet vi att han har reggat ett nytt konto nästa vecka och skriver igenom om den där "Helena Eriksson har blivit muslim".
En tråd par dag för nya användare räcker så de verkligen får tänka efter vad de tycker är intressant att diskutera och slösa denna möjlighet på.
__________________
Senast redigerad av torkel2 2018-11-20 kl. 13:33.
Citera
2019-07-10, 22:02
  #33
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
KFK:ade den användaren precis nyss: (FB) KFK - HenrikSollefte

Men i sak så håller jag med dig helt och hållet, vi borde sätta en begränsning på antal startade trådar per tidsperiod.


admin5

Oftast är det nyskapade användare som spammar. Varför inte max en ny tråd om dagen och max 3 per vecka dom första 60 dagarna?
Citera
2019-07-24, 12:45
  #34
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Men i sak så håller jag med dig helt och hållet, vi borde sätta en begränsning på antal startade trådar per tidsperiod.

admin5

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
2 trådstarter per timme tycker jag räcker, tror majoriteten inte skulle märka av en sån gräns...ska ta upp det internt under dagen.

Att skriva 50 inlägg är lätt gjort på ett forum som flashback, det är lätt gjort på ett par timmar så jag tycker inte den begränsningen är särskilt hård.

Det har nu gått ett halvår sedan ni skrev ovanstående inlägg. Vad har hänt sedan dess? Ni två, liksom vi övriga i tråden, tycks alla vara överens i sak, men eftersom inget har förändrats utgår jag från att ni fann väldigt starka argument för att galningar även fortsättningsvis skall kunna regga konton och skapa 20 trådstarter på några minuter. Vilket var argumentet för detta? Vad fick er att ändra er fullständigt?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback