Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-29, 16:34
  #1
Medlem
D_V_Ss avatar
Nitar, långt hår, läder, sjunger om blod och mord.. Ja, låter lite som lajv för mig. För inte kan väl en vuxen människa tycka att det är coolt att sjunga aggressivt och se metrosexuellt emo ut? De har vuxit upp med hårdrockare som tagit det ett steg längre än tidigare generation, och sedan ska den yngre generationen gå ett steg längre. Och till slut kanske man får hårdrockare från Norge som börjar mörda folk. Där kan vi snacka om inbitna och dedikerade lajvare!

Rappare är lajvare. De tror de är anti-etablissemanget och tycker det är coolt att sjunga om att legalisera braj. Och förortsblatten tycker det är coolt att rappa om det lama svennesamhället.

Den svarte mannen tycker det är coolt att ligga med vita kvinnor för det kanske känns som en tillbakablick till en tid vita förslavade dem. Och den vita kvinnan känner sig förstående och högtravande när hon låter den svarte mannen penetrerar henne.

Folk som tatuerar sig och piercar sig lajvar.

Folk i kostym lajvar att de är viktiga.
Hipsters lajvar att de är speciella.
Miljardärer lajvar att de är mer värda som sprutar skumpa och åker lyxyachter.
Marxister lajvar att de vet lite mer än alla hjärntvättade kapitalister.

Osv..

Allt är bara lajv. Eller?
Alla försöker bara spela en roll. M a o finns det ingen egentlig "mänsklig urtyp". Vi är bara oskriva blad där det ska nedtecknas trams efter trams.

Brandmän tror de är manliga och lajvar att de är macho och att kvinnor gillar dem

Vad säger ni? Fucked for lajv.
Citera
2018-10-29, 16:46
  #2
Medlem
Xanaxgirl420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Nitar, långt hår, läder, sjunger om blod och mord.. Ja, låter lite som lajv för mig. För inte kan väl en vuxen människa tycka att det är coolt att sjunga aggressivt och se metrosexuellt emo ut? De har vuxit upp med hårdrockare som tagit det ett steg längre än tidigare generation, och sedan ska den yngre generationen gå ett steg längre. Och till slut kanske man får hårdrockare från Norge som börjar mörda folk. Där kan vi snacka om inbitna och dedikerade lajvare!

Rappare är lajvare. De tror de är anti-etablissemanget och tycker det är coolt att sjunga om att legalisera braj. Och förortsblatten tycker det är coolt att rappa om det lama svennesamhället.

Den svarte mannen tycker det är coolt att ligga med vita kvinnor för det kanske känns som en tillbakablick till en tid vita förslavade dem. Och den vita kvinnan känner sig förstående och högtravande när hon låter den svarte mannen penetrerar henne.

Folk som tatuerar sig och piercar sig lajvar.

Folk i kostym lajvar att de är viktiga.
Hipsters lajvar att de är speciella.
Miljardärer lajvar att de är mer värda som sprutar skumpa och åker lyxyachter.
Marxister lajvar att de vet lite mer än alla hjärntvättade kapitalister.

Osv..

Allt är bara lajv. Eller?
Alla försöker bara spela en roll. M a o finns det ingen egentlig "mänsklig urtyp". Vi är bara oskriva blad där det ska nedtecknas trams efter trams.

Brandmän tror de är manliga och lajvar att de är macho och att kvinnor gillar dem

Vad säger ni? Fucked for lajv.

Hänger inte med alls. Väldigt otydlig.

Och brandmän är manliga. Om dem inte är manliga så är ingen annan det heller haha
Citera
2018-10-29, 16:48
  #3
Medlem
godhetsapostelns avatar
Hipsters är definitivt lajvare..leker att man är någonting man inte är. En vit medelklassunge från bromma som tror han är ganstaneger blir naturligtvis lajvare. Hårdrockare blir det ju inte automatiskt. Beror väl på hur långt man drar det...gillar man bara musiken och långt hår...ok. djävulsdyrkeri är naturligtvis bara trams. Ännu värre med folk som dyrkar asagudar. Ingen tror på tor och oden...då blir det naturligtvis trams.
Citera
2018-10-29, 16:49
  #4
Medlem
D_V_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xanaxgirl420
Hänger inte med alls. Väldigt otydlig.

Och brandmän är manliga. Om dem inte är manliga så är ingen annan det heller haha

Du heter Xanax och 420. Varför? Du lajvar en trasig flicka som knarkar. Eller? Haha
Citera
2018-10-29, 16:49
  #5
Medlem
redmoon-cats avatar
Lajv är att följa ett manus och kanske att improvisera efter strikta regler. Oftast sker detta i historiska tidsramar. Det är teatralisk lek och konstnärligt om det är riktigt bra. Det du tar upp i ditt inlägg är någonting helt annat. Det är som att säga: "alla politiker är hycklare",.

Jag förstår vad du menar ändå, men du blandar ihop scen-artisteri med privatstil.
Det där med identitet är intressant alltså. Laivare har utvecklat karaktär och det är inte samma sak.
Citera
2018-10-29, 16:53
  #6
Medlem
Xanaxgirl420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Du heter Xanax och 420. Varför? Du lajvar en trasig flicka som knarkar. Eller? Haha

Ne jag är ren faktiskt haha! Namnet speglar mig inte alls då jag varken röker eller tar benso så ingen lär lista ut vem jag är, hade grov idé torka men vad har detta med tråden att göra?
Citera
2018-10-29, 16:55
  #7
Medlem
Lichtblicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Du heter Xanax och 420. Varför? Du lajvar en trasig flicka som knarkar. Eller? Haha

Först tänkte jag att du bara lajvar en idiot. Men så kom jag på att du är nog en idiot som försöker lajva troll.
Citera
2018-10-29, 17:09
  #8
Medlem
redmoon-cats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Du heter Xanax och 420. Varför? Du lajvar en trasig flicka som knarkar. Eller? Haha

Visa lite respekt.. Är du narcissist, eller?
Citera
2018-10-29, 17:33
  #9
Medlem
D_V_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lichtblick
Först tänkte jag att du bara lajvar en idiot. Men så kom jag på att du är nog en idiot som försöker lajva troll.

Ok.

Citat:
Ursprungligen postat av redmoon-cat
Visa lite respekt.. Är du narcissist, eller?

Vad menar du? Vadå respekt?
Citera
2018-10-29, 17:42
  #10
Medlem
D_V_Ss avatar
Citat:
Personality is an unbroken series of successful gestures. F. Scott Fitzgerald.

https://www.psychologytoday.com/us/b...ur-personality

Om ni tror jag är narcissist och/eller troll och ni inte lyckas svara på en enkel fråga så kan ni besvära er annorstädes.
Citera
2018-10-29, 17:45
  #11
Medlem
Xanaxgirl420s avatar
Kan du förklara uttrycket lajva så att jag förstår ditt inlägg bättre..
googlade men det kom upp att det var en form av ”teaterliknande hobbyverksamhet”
Citera
2018-10-29, 17:56
  #12
Medlem
D_V_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xanaxgirl420
Kan du förklara uttrycket lajva så att jag förstår ditt inlägg bättre..
googlade men det kom upp att det var en form av ”teaterliknande hobbyverksamhet”

Jag inser mycket väl att det inte handlar om ett faktiskt lajv. I ett lajv så inser säkert personerna att de spelar en roll, t ex en alv med magiska färdigheter som gör att du kanske kan flyga eller så kan alven kanske läka sjukdomar genom en magisk saft. Vad vet jag, jag lajvar inte. Men alla människor intar en ROLL men verkar inte själva inse det. Man blir som man umgås. Min poäng är kanske att mänsklighetens dolda högmod är att vi inte inser våra egna brister och tror att vi faktiskt är fria och egna produkter utav själv valda preferenser. Men vi är nog mest en roll, mest en lajvare. Varför gillar mer jurister opera än vad långtradarchaffisar gillar opera? Det beror på något. Man antar en roll.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback