Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-28, 21:13
  #1
Medlem
Har kollat runt lite och har märkt att priserna är väldigt låga i Gävle. Även avgifterna är väldigt låga hur är det i områderna på högra sidan om centrum typ brynäs är det lugna områden utan massa kriminalitet och rån och sådant? Hur är det med bilparkering det värkar ju vara kö till parkeringar i varenda förening är dett lätt att parkera på gatan och finns det platser där man kan låta bilen stå i sej 2 veckor utan att det kostar allt för mycket?
Citera
2018-10-28, 21:40
  #2
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJonte
Har kollat runt lite och har märkt att priserna är väldigt låga i Gävle. Även avgifterna är väldigt låga hur är det i områderna på högra sidan om centrum typ brynäs är det lugna områden utan massa kriminalitet och rån och sådant? Hur är det med bilparkering det värkar ju vara kö till parkeringar i varenda förening är dett lätt att parkera på gatan och finns det platser där man kan låta bilen stå i sej 2 veckor utan att det kostar allt för mycket?

Börja kolla lokala tidningar/media!😊

Gävle är förlorat pga mångkulturen och socialdemokratin......... rån misshandel våldtäkter mord och allt spännande " möten mellan människor" brukar innebära.

Ta inte dit din fru eller dotter mannen.
Satsa längre upp mot kusten så slipper du massa äckligt skit!
(Hm hoppa över hudiksvall och sundsvall direkt, finns vara svarthudingar där. Och bara dom får lägenhet!)

Lycka till
Citera
2018-10-28, 21:58
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrJonte
Har kollat runt lite och har märkt att priserna är väldigt låga i Gävle. Även avgifterna är väldigt låga hur är det i områderna på högra sidan om centrum typ brynäs är det lugna områden utan massa kriminalitet och rån och sådant? Hur är det med bilparkering det värkar ju vara kö till parkeringar i varenda förening är dett lätt att parkera på gatan och finns det platser där man kan låta bilen stå i sej 2 veckor utan att det kostar allt för mycket?

Har tidigare bott där själv, en liten håla. Inget att rekommendera.
Citera
2018-10-29, 09:30
  #4
Medlem
Gävle har underkastat sig Islam.
Citera
2018-10-29, 09:31
  #5
Avstängd
Hell on earth! Kan icke rekommendera.
Citera
2018-10-31, 16:26
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrJonte
Har kollat runt lite och har märkt att priserna är väldigt låga i Gävle. Även avgifterna är väldigt låga hur är det i områderna på högra sidan om centrum typ brynäs är det lugna områden utan massa kriminalitet och rån och sådant? Hur är det med bilparkering det värkar ju vara kö till parkeringar i varenda förening är dett lätt att parkera på gatan och finns det platser där man kan låta bilen stå i sej 2 veckor utan att det kostar allt för mycket?
Kolla runt utanför Gävle istället, betydligt lugnare.

https://www.hemnet.se/bostad/bostads...en-34-13159175

Tex, köpcenter med alla affärer man behöver samt ikea, vårdcentral, tandläkare, dagis och skola inom 5 min. Max 10min till Gävle med bil.
Citera
2018-12-16, 20:34
  #7
Medlem
ChiliPepperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJonte
Har kollat runt lite och har märkt att priserna är väldigt låga i Gävle. Även avgifterna är väldigt låga hur är det i områderna på högra sidan om centrum typ brynäs är det lugna områden utan massa kriminalitet och rån och sådant? Hur är det med bilparkering det värkar ju vara kö till parkeringar i varenda förening är dett lätt att parkera på gatan och finns det platser där man kan låta bilen stå i sej 2 veckor utan att det kostar allt för mycket?

Det är nog inte mer problem här än i andra mellanstora städer, jag har bott i Gävle i sex år och har alltid känt mig trygg på söder åtminstone och jag bodde på Brynäs ett tag men trivdes inte så bra, livet är enklare på söder. Sedan beror det ju på vad man vill ha, är du intresserad av elektroniskt musik eller hårdrock/metal så finns det stort utbud av folk som sysslar med det här som är trevliga och gör klubbar med mera, Gävle har ett bra kultur och musikliv, kanske en av det enda jag uppskattar med Gävle.
Citera
2018-12-22, 01:02
  #8
Medlem
I.Know.Nothings avatar
Nu får alla Haters lugna sig! Växte upp här mellan 1978-2001 sedan 17.år utomlands innan jag flyttad tillbaka med familjen, ångrar inte mig en sekund, ja vi har våra problem med invandrare och en del pundare, men inte mer än städer av samma storlek eller större! Min dotter är 15 och jag är inte särskilt orolig så länge hon håller sig borta från dom värsta ställena i centrum eller Sätra och Andersberg! Det som ör GRYMT BRA däremot är priserna på hus, närheten till hav/stränder , skog, Arlanda, Stockholm och Sälen, det finns schyssta fritidsaktiviteter, kommer inte på något jag vill göra som inte finns innom 40.min med bil, det mesta innom 10.e faktiskt! Ska du flytta hit föreslår jag att du kollar hus i Bomhus, Järvsta, Hemlingby, Stigslund/strömsbro eller ut mot hille! Gillar du nära till havet men är ok med lite pendling till jobbet kan du kolla Bönan/Harkskär!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback