Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-28, 11:58
  #1
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Sedan en tid tillbaka har yngre kriminella i Flemingsberg söder om Stockholm haft en konflikt med andra kriminella tonåringar i Alby och Vårby. Konflikten tros röra narkotikaaffärer, enligt polisen.

– Det här är barn som beväpnar sig och skjuter mot varandra. Skjuter man i ett centrum, mitt på dagen, kommer någon att gå på en begravning snart, säger Ulf Sundström, förundersökningsledare på grova brott i Stockholm syd.
...
Men vittnesuppgifterna är få och nu vädjar polisen till allmänheten.

– Vi behöver hjälp med vittnesiakttagelser för att sätta stopp på skottlossningarna, säger Ulf Sundström.
https://unv.is/aftonbladet.se/nyhete...-skydd-i-skola

Så ser verkligheten tack vare den svenska mångfalds- och drogpolitiken ut. Man kan riktigt höra desperationen i polismannens naiva vädjan till att de kunna stoppa skjutningarna bara folk tar sig i kragen och vågar sig på att vittna. Till saken hör förstås det som alla vet men ingen polis tillåts att yttra, nämligen att det är särimporterade blattar snarare än svenskar som står för kriminaliteten. Man kan bara gratulera det fåraktiga folkslag som gjort allt detta möjligt.

Nu ska jag inte vara en dysterkvist som blott konstaterar att man får det samhälle man röstar för. Mitt syfte med den här trådstarten är istället att öppna upp en diskussion kring hur svensk narkotika- och migrationspolitik hänger samman och samverkar i destabiliseringen av vårt en gång trygga land.

Det är alltså detta och inget annat som är diskussionsämnet för tråden. Så. Hur ser argumenten ut? Hur ser samverkan ut här ifråga om problem respektive lösningar?
Citera
2018-10-28, 12:18
  #2
Medlem
Japhys avatar
Jag tror vi skiter i lösningar. Sverige är så pass segregerat att Inga godhetsnarkomaner drabbas. Det får utlänningarna sköta själva i sina egna samhällen. Se det som självsanering och håll dig undan. Kanske vänsterpacket kan ropa efter fritidsgårdar.
Citera
2018-10-28, 13:26
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
https://unv.is/aftonbladet.se/nyhete...-skydd-i-skola

Så ser verkligheten tack vare den svenska mångfalds- och drogpolitiken ut. Man kan riktigt höra desperationen i polismannens naiva vädjan till att de kunna stoppa skjutningarna bara folk tar sig i kragen och vågar sig på att vittna. Till saken hör förstås det som alla vet men ingen polis tillåts att yttra, nämligen att det är särimporterade blattar snarare än svenskar som står för kriminaliteten. Man kan bara gratulera det fåraktiga folkslag som gjort allt detta möjligt.

Nu ska jag inte vara en dysterkvist som blott konstaterar att man får det samhälle man röstar för. Mitt syfte med den här trådstarten är istället att öppna upp en diskussion kring hur svensk narkotika- och migrationspolitik hänger samman och samverkar i destabiliseringen av vårt en gång trygga land.

Det är alltså detta och inget annat som är diskussionsämnet för tråden. Så. Hur ser argumenten ut? Hur ser samverkan ut här ifråga om problem respektive lösningar?
Så genom att folk vittnar blir det mindre skjutningar Tror faktiskt det blir fler, då de ger sig på vittnet också.
Ja drogpolitiken är en stor anledning att det ser ut som den gör med stort inflytande till migrations politiken och segrationen. Bra jobbat politiker
__________________
Senast redigerad av OkandMe 2018-10-28 kl. 13:29.
Citera
2018-10-28, 14:37
  #4
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag tror vi skiter i lösningar. Sverige är så pass segregerat att Inga godhetsnarkomaner drabbas. Det får utlänningarna sköta själva i sina egna samhällen. Se det som självsanering och håll dig undan. Kanske vänsterpacket kan ropa efter fritidsgårdar.
Självsanering ja, om det existerade någon slags verklighetsförankring i detta begrepp skulle vi rimligen få mindre blattar och mindre skjutningar ju mer det knoppades av - men icke.

Att inga godhetsknarkare drabbas är också en sanning med modifikation. En av skjutningarna som det talas om i den länkade artikeln skedde vid en gymnasieskola i Huddinge. Nyligen var det en som blev knäppt i den närliggande villaförorten Segeltorp. Du kan själv dra dina slutsatser om var barnen som växer upp där går i gymnasiet.

Så nej, men att skuldslavarna i växande grad får smaka på mångfaldens ljuva frukter är förstås en bra sak och precis vad de förtjänar.
Citera
2018-10-30, 13:16
  #5
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
https://unv.is/aftonbladet.se/nyhete...-skydd-i-skola

Så ser verkligheten tack vare den svenska mångfalds- och drogpolitiken ut. Man kan riktigt höra desperationen i polismannens naiva vädjan till att de kunna stoppa skjutningarna bara folk tar sig i kragen och vågar sig på att vittna. Till saken hör förstås det som alla vet men ingen polis tillåts att yttra, nämligen att det är särimporterade blattar snarare än svenskar som står för kriminaliteten. Man kan bara gratulera det fåraktiga folkslag som gjort allt detta möjligt.

Nu ska jag inte vara en dysterkvist som blott konstaterar att man får det samhälle man röstar för. Mitt syfte med den här trådstarten är istället att öppna upp en diskussion kring hur svensk narkotika- och migrationspolitik hänger samman och samverkar i destabiliseringen av vårt en gång trygga land.

Det är alltså detta och inget annat som är diskussionsämnet för tråden. Så. Hur ser argumenten ut? Hur ser samverkan ut här ifråga om problem respektive lösningar?

Är det problematiskt att barn skjuter barn, eller är det ett slags monopol att bara vuxna skall få skjuta barn?
Jag förstår inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback