Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-28, 09:28
  #1
Medlem
Lejonen som är dom mest effektiva och mäktiga rovdjuren i Afrika som fäller stora bufflar, zebror, hyenor. Men klarar inte att ta livet av ett litet mårddjur. Eller jo, det finns ett klipp där ett lejon kämpar med en honungsgrävling i en timme innan den dör. Annars verkar dom ha stor respekt för dessa små djur.

https://www.youtube.com/watch?v=Ua1QJS2ymBc

https://www.youtube.com/watch?v=NvlalDNxccw
Citera
2018-10-28, 09:40
  #2
Medlem
Bordellmoderns avatar
Klart de kan ta en grävling. Köttet inte värt mödan däremot. Vafan bara sylvassa tänder och klor på en liten rackare som har typ XL-hudpansar för att tåla mer stryk och dessutom en aggressivitet som saknar motstycke.


Älskar dem Honungsgrävlingar och järvar är riktigt coola.
Citera
2018-10-28, 09:48
  #3
Avstängd
LE37s avatar
Fan har du sett vad som händer med bilen när man kör på en sån där liten äcklig jävla grävling det har jag iaf på min egna bil, dom är ju fan gjorda i betong, går det ens skjuta ihjäl dom eller får man spränga bort hela grytet? äcklig jävla vintertid är det också!
Citera
2018-10-28, 09:49
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bordellmodern
Klart de kan ta en grävling. Köttet inte värt mödan däremot. Vafan bara sylvassa tänder och klor på en liten rackare som har typ XL-hudpansar för att tåla mer stryk och dessutom en aggressivitet som saknar motstycke.


Älskar dem Honungsgrävlingar och järvar är riktigt coola.

Man ser vilken respekt dom har. Jag skrev fel först, det finns ett klipp där en leopard tar livet av en gammal honungsgrävling. Över en timme kämpade katten med den. Säkerligen brist på mat.
Citera
2018-10-28, 17:31
  #5
Avstängd
Lejon kan inte ta antibiotika om de blir bitna och riskerar stelkramp. De har god anledning att ha respekt för djur som kämpar tillbaka och hotar ge dem sår.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback