Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-28, 09:23
  #1
Medlem
D_V_Ss avatar
Detta stället ligger på Kungsportsavenyn 5. Är detta nya Lounge (eller Lounges eller vad tusan det stället hette egentligen)? För vi skulle till Lounge och gick Avenyn upp och ner och lite upp, och fattade inte vart stället tagit vägen.

I alla fall, i en av barerna tänkte jag beställa en Bloody Mary; det gick inte. Då ville jag beställa en Kaffe Karlsson; det gick heller inte. Så det fick bli en shot Tequila. Var är saltet! Nej, inget salt!! Kanske borde bartendern sagt det när vi beställde. Så vi gick till nästa bardisk: inget salt. Tredje bardisken - o la la, SALT! Då satt Tequilan fint.

Vad är det för ett skitställe där inträde+garderob kostar 205 kr som INTE har salt i barerna?! Salt för fan, salt.. Lös det bara, eller? Salt är billigt och lättillgängligt.

Är detta ett problem också på andra barer?
Eller har ni upplevt liknande frustration med andra saknade varor?

Sedan är det också irriterande att vissa barer inte är utrustade för att tillverka alla Vanliga drinkar man vill ha.
Citera
2018-10-28, 10:07
  #2
Medlem
Hamsterbolls avatar
Håller med om att drinkutbudet blivit väldigt dåligt. Ofta vet de inte ens vad man beställer. Bloody Mary är min favorit, men den finns sällan.
Citera
2018-10-28, 10:08
  #3
Medlem
Parongatans avatar
En tråd för en nattklubbs saltbrist - i två av tre av deras barer? Du startar tråden, fast du fick ditt salt i den tredje baren?! Snälla...
Citera
2018-10-28, 10:12
  #4
Moderator
Gordon Blixts avatar
OT raderat. Det här handlar om vad krogen tillhandahåller, inte vad fan ni själva släpar med er till krogen.

/Mod
Citera
2018-10-28, 10:12
  #5
Medlem
D_V_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
En tråd för en nattklubbs saltbrist - i två av tre av deras barer? Du startar tråden, fast du fick ditt salt i den tredje baren?! Snälla...

You talking to me? You talking to me? Raging Bull, Pacino.

Snälla... Ja! Jag startar en tråd.
Citera
2018-10-28, 11:04
  #6
Moderator
Gordon Blixts avatar
Mer OT raderat. Om man tror att en familjepizza är ett fullgott alternativ till salt har man nog inte förstått mycket av frågeställningen. Skärpning eller så kan jag ta fram varningssäcken och hälla över er.

/Mod
__________________
Senast redigerad av Gordon Blixt 2018-10-28 kl. 13:06.
Citera
2018-10-28, 11:10
  #7
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
En tråd för en nattklubbs saltbrist - i två av tre av deras barer? Du startar tråden, fast du fick ditt salt i den tredje baren?! Snälla...
Öppnar man en bar så ser man till att man har folk som kan sin sak bakom disken din flöjtskalle.

Att hälla upp en stor stark kan en apa (du) göra.

Men i en bar skall det stå en bartender med adekvat utbildning som kan blanda en Bloody Mary vilket dessutom är en av de vanligaste drinkarna jämte några andra.

Att ha tequila men inte salt är patetiskt...

En rutinerad bartender har "det mesta" bakom disken för att kunna hålla "sina" kunder nöjda. (Socker, salt, olika frukter, gurka, plåster, panodil, Alvedon, Losec, kallt the, kallt kaffe etc etc...)

(Edit: kommer väl snart något päron som tror bartendern har allt ovanstående i drinkar )
__________________
Senast redigerad av Bluekeeper 2018-10-28 kl. 11:18.
Citera
2018-10-28, 12:22
  #8
Medlem
Håller helt med, väldigt vanligt att man får höra att myntan är "slut" t.ex om man vill ha en Mojito... För lite yrkesstolthet i det här landet, är man inte nöjd med sitt jobb får man väl för fan skaffa ett nytt.
Citera
2018-10-28, 12:47
  #9
Medlem
Kennethkvartings avatar
Det jag tror att TS är ute efter är att det är nåt som är fel i kroglivet i Sverige.

Det är ju förbaskat konstigt när en fatöl av blaskig lagertyp kostar 65 kr, själva kostnaden för den kanske är 6 kr eller nåt, alltså är förtjänsten per pilsner nästan 60 kr.

Man tycker att serveringsställena borde tälja guld, men lika förbannat tvingas de fiffla för att klara sig, eller så går de i konkurs och byter ägare med jämna mellanrum.

Det TS problem handlar om torde väl vara att förtjänsten per tidsenhet är lägre på att mata ut tequilashots eller bloody mary än att spola upp fatöl. Därför levereras skitservice till den jävla kundjävel som har mage att vilja ha nåt annat än det som ger mest kr/tidsenhet.

Lägg därtill att bartenders med yrkesstolthet är en bristvara enär det är ett skitjobb av värsta sort, det är väl mest ungdomar som har det som extrajobb.
Citera
2018-10-28, 13:14
  #10
Medlem
D_V_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Det jag tror att TS är ute efter är att det är nåt som är fel i kroglivet i Sverige.

Det är ju förbaskat konstigt när en fatöl av blaskig lagertyp kostar 65 kr, själva kostnaden för den kanske är 6 kr eller nåt, alltså är förtjänsten per pilsner nästan 60 kr.

Man tycker att serveringsställena borde tälja guld, men lika förbannat tvingas de fiffla för att klara sig, eller så går de i konkurs och byter ägare med jämna mellanrum.

Det TS problem handlar om torde väl vara att förtjänsten per tidsenhet är lägre på att mata ut tequilashots eller bloody mary än att spola upp fatöl. Därför levereras skitservice till den jävla kundjävel som har mage att vilja ha nåt annat än det som ger mest kr/tidsenhet.

Lägg därtill att bartenders med yrkesstolthet är en bristvara enär det är ett skitjobb av värsta sort, det är väl mest ungdomar som har det som extrajobb.

De var väldigt måna om att annonsera att de minsann gjorde Vodka Russians. På högsta våningen stod det ett antal Schweppes Russians. Så en sådan tog jag. Mycket gott! Mycket riktigt kommenterade bartendern - att när jag beställde en Kaffe Karlsson (annan bartender, annan bardisk) - att Kaffe Karlsson var "jobbig". Men han gjorde den och han var väldigt trevlig och bemödar sig med att fråga: "var den bra". Ja, den var mycket bra.

Jag tror inte riktigt på din teori. Men det ligger säkert något i det. För drinkar är väldigt dyra, och en Vodka Redbull går i expressfart att färdigställa (och dricka upp).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback