Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-12, 23:09
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y8t3
Inget vidare klimatfokus i den här tråden direkt... Kalifornien? Torka o bränder? Nej tack. Florida? Spika igen fönstren o fly ett antal gånger per år? Nej tack. Texas? En försäkring mot vattenskador tack? Nej tack.

New York bör vara oslagbart just eftersom man kan gå runt i megastaden helt anonym. Vancouver har ju annars både stränder och högalpin skidåkning på pendlingsavstånd.


Har du varit i NY en sen Novemberdag? Det finns bättre ställen. Fan vad jag frös där. Nashville är nog mitt val även om jag inte varit i staden. Men har varit i staten.
Citera
2019-01-09, 05:31
  #14
Medlem
Helt klart Vancouver. Underbart varcker stad, galna fans och nära till en av världens bästa skidorter Whistler (ca13 mil).

Boende:
1. Vancouver
2. San jose
3. Colorado

Spela i:
1. Vancouver
2. Winnipeg
3: Toronto
Citera
2019-01-09, 06:21
  #15
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pokerface
Helt klart Vancouver. Underbart varcker stad, galna fans och nära till en av världens bästa skidorter Whistler (ca13 mil).

Boende:
1. Vancouver
2. San jose
3. Colorado

Spela i:
1. Vancouver
2. Winnipeg
3: Toronto

Du får inte åka alpint som NHL-proffs, pga skaderisken.
Citera
2019-03-07, 13:38
  #16
Medlem
Kravallens avatar
Jag hade tagit Edmonton eller Calgary pga läget. Hade jag följt hjärtat hade det blivit Winnipeg.
Citera
2019-03-07, 18:36
  #17
Medlem
om spelaren vill göra annat än tänka hockey efter träningen går varenda kanadensiska stad bort och de mindre orterna i USA.

San Jose, Tampa, Miami, LA, Anaheim, Dallas har väder som klar fördel. New Orleans är för fuktig. LA har ju mycket annat som lockar också.

Philadelphia, Boston har en del historia, men vad göra efter år ett?

I Washington kan man följa politiken från åhörarbänk om man känner för det, nära till slagfält från inbrdeskriget, museer.

I Las Vegas kan man se shower, ligger dock mitt ute i öknen och man bör nog inte ha tendenser till spelmani.

Detroit och Chicago är rätt nedgångna städer

I New York finns mycket museer, broadway och hockeyspelare kan vara anonyma
Citera
2019-03-14, 05:17
  #18
Medlem
1: Tampa - Pga. väder och lag.
2: Nashville - Pga. människorna och lag.
3. LA Kings - Pga staden, anonymiteten och vädret.
4. Edmonton. Pga. historian, laget och fansen.
5. Minnesota - Om det är något så när är som Sverige en gång var. Ja, Fargo säsong 1. 🙂

Skulle nog vilja spela i alla fem i den ordningen. Känns bra att riva av Tampa och LA i tidig ålder och sen avsluta som gubbe i Minnesota. 🙂
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback