2018-10-27, 22:56
Medlem
Hej!
När man beställer varor från hemsidor och är i slutsteget där man skall skriva in sina personuppgifter så brukar man (i mitt fall) inte behöva skriva in allt då det poppar upp allt redan. Det som oroar mig är att mitt mobilnummer kommer upp när jag skriver in mitt personnummer osv. Jag undrar hur man kan göra så att det inte händer, dvs att mitt mobilnummer inte är kopplat till mig. Detta gäller svenska hemsidor som te.x. beyond vape(elcigg butik)
Citera
2018-10-27, 23:00
Medlem
De använder Klarna så det är de som har dina uppgifter. Klicka på Autoifyllnadsinställningar och Sekretessinställningar och ändra till hur du vill ha det.

Det är dock ganska vettigt att kunna bli kontaktad om det skulle vara något med ens beställning och även att kunna få sms när paketet är framme.

Om du inte vill få din information sparad så uppge den inte. Går det inte att beställa då så får du hoppa över det. Det är ju inte något livsnödvändigt det handlar om här.
Senast redigerad av e7andy 2018-10-27 kl. 23:03.
Citera
2018-10-28, 07:21
Medlem
Vad har du för webläsare? Det kan vara inställningar i den som spar info, autoifyllning tror jag funktionen heter.
Citera
2018-10-28, 12:31
Medlem
Varför inte bara skaffa ett kontantkort och använda det numret när du vill beställa saker?
Citera
2018-10-28, 18:21
Medlem
Jag har kontantkort och mitt nummer kan ej spåras till mig via upplysningshemsidor. Jag använder chrome men tror ej jag har autofyll funktion på heller.
Citera
2018-11-04, 08:11
Medlem
Du har alltid rätt att få se vilka uppgifter som sparas om dig och nu med GDPR blir det också enklare att få företagen att radera uppgifterna.

Be både webbshopen och betaltjänsten redovisa och radera dina uppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in