Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2019-08-12, 19:15
  #109
Medlem
Nedanstående inlägg är riktat till DoÅ:
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Jag är "skolad fysiker" (fil dr i fysik) och håller med pewana till 100 %.

Du däremot är bara ett ointressant troll som jag tycker att alla ska sluta mata.
Det är helt otroligt, men allt tyder på att DoÅ verkligen tror på de dumheter han hasplar ur sig. Han går på likadant i konspirationsforumet, där det finns en liknande tråd.

Centralt i hans galenskaper är att han inte begriper vad vinkeldiameter är. Han förstår helt enkelt inte att det är nonsens att prata om vinkeldiameter om man inte talar om varifrån man tittar.
Citera
2019-08-15, 16:41
  #110
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Nedanstående inlägg är riktat till DoÅ:

Det är helt otroligt, men allt tyder på att DoÅ verkligen tror på de dumheter han hasplar ur sig. Han går på likadant i konspirationsforumet, där det finns en liknande tråd.

Centralt i hans galenskaper är att han inte begriper vad vinkeldiameter är. Han förstår helt enkelt inte att det är nonsens att prata om vinkeldiameter om man inte talar om varifrån man tittar.

Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Var ska jag ha påstått nåt så idiotiskt?



Annorlunda skuggor?

Med moln som med allt annat, objektet som kastar skuggan kan aldrig vara större än dess skugga!

Eller hur?

Eller kan du visa upp någon skugga från nåt moln som är mindre än själva molnet?
Ok, då kollar vi väl hur det står till med detta.

DoÅ:
Vad blir vinkeldiametern för en boll med 1 m diameter sedd från avståndet 10 m? Svara med grader eller radianer, men säg också hur du gör för att räkna ut det.

(Och JA, denna sorts räkneövning är i högsta grad On Topic.)
Citera
2019-11-21, 01:19
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Ok, då kollar vi väl hur det står till med detta.

DoÅ:
Vad blir vinkeldiametern för en boll med 1 m diameter sedd från avståndet 10 m? Svara med grader eller radianer, men säg också hur du gör för att räkna ut det.

(Och JA, denna sorts räkneövning är i högsta grad On Topic.)
Jag gissade redan i augusti att DoÅ aldrig skulle ta si samman och svara. Och det verkar ju stämma, åtminstone hitttillls.
Jag tycker det vore tråkig| om tråden hamnade i glömska. Kanske någon kan svara och på det sättet provocera Doö att förtsätta
Citera
2020-06-08, 18:31
  #112
Medlem
DoÅ vill tydligen inte skriva mer i den här tråden. Kanske har han insett att han har haft fel hela tiden och vill förtränga det.

Att en (klotformig) himlakropp skapar en KONFORMIG skugga i rymden är helt enkelt ett faktum, det går aldrig att förneka. (Jag förutsätter här att den lysande solen är större än den skuggande planeten eller månen.) Precis motsvarande resonemang gäller för ALLA skuggande föremål på jorden.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback