Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-04, 09:34
  #1477
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polymer
Då hade han nog inte haft ett par hagelbössor som han inte hade licens för i vapenskåpet för det kommer han att få ångra dyrt.

Olaga vapeninnehav torde rendera i att han är olämplig att inneha vapen och således är det färdigjagat på laglig väg.

Tycker att hela målet har allt mer att önska och är djupt bekymrad över var gränser går för när staten tar sig friheter och begår övergrepp mot enskilda medborgare.

Källa på att han misstänks för olaga vapeninnehav..?
Citera
2019-01-04, 11:15
  #1478
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntsman
Källa på att han misstänks för olaga vapeninnehav..?

Det borde stämma eftersom KH själv har skrivit det i den där gruppen på fejjan. Om jag minns rätt så var det någon nära bekant eller släkting som avled och han tog hand om vapen för att skrota eller lämna till polisen, men de glömdes bort i KH`s ägo.
Citera
2019-01-04, 12:29
  #1479
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det här är ju för fan ett justitiemord av hög nivå. Borde startas en utredning om insatserna var befogade. Obefogat åtal är inte att leka med.

Vem är åtalad?
Citera
2019-01-04, 12:36
  #1480
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Vem är åtalad?

Väldigt många är åtalade. I detta fall är dock inget åtal väckt. Jag menar att det skulle vara obefogat utifrån vad som framkommit hittills.
Citera
2019-01-04, 13:41
  #1481
Avstängd
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ja den teorin har ju funnit med länge i tråden. Känns ändå som lite overkill bara för att få material till nån mer bok eller argument mot varg.

Karl Hedin är en man som vet hur slipstenen ska dras. Åklagarens självmål är episkt.
Citera
2019-01-04, 18:36
  #1482
Medlem
När man nu lägger ner de flesta våldtäktsanmälningar och bedrägeribrott så kan man ju fundera över den närmast extatiska uppslutningen runt ett påstått jaktbrott. Är det för att förövaren var vit och framgångsrik ??

Känns sjukt.
Citera
2019-01-09, 17:20
  #1483
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadoadoa
Jag håller med dig. Gäller att vara källkritisk. Hoppas att det blir åtal så att källan framgår och vad som sagts.

Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Den hemliga källan förblir hemlig fram tills FUP blir offentlig.
Att vila ett eventuellt åtal på en hemlig källa är helt omöjligt.
En möjlighet att hemlighålla källan är att lägga ned förundersökningen.

Men, utan att vara en expert så skulle jag tro att KH har de finansiella musklerna att t.o.m. väcka enskilt åtal mot t.ex. NOA-utredaren och åklagaren och i.o.m. detta kunna begära att handlingarna från den nedlagda förundersökningen blir en del av KH's enskilda åtal?
Jurister får gärna sätta oss på rätt spår i frågan.



Hjälp mig med det juridiska här.

En källa (golare) är väl inget vittne, och kan därför förbli anonym och behöver inte nämnas vid namn i ett ev. FUP?
************************************************** **********
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Väldigt många är åtalade. I detta fall är dock inget åtal väckt. Jag menar att det skulle vara obefogat utifrån vad som framkommit hittills.
Ingen är ännu åtalad. Åtalad blir man först om och när åtal väcks. De är bara misstänkta.
__________________
Senast redigerad av PeaceOnEarth 2019-01-09 kl. 17:29.
Citera
2019-01-09, 21:46
  #1484
Medlem
Att ett vittne inte vill vittna längre, tyder ju på att denne har blivit hotad.....tror inte de där jägargossarna är att leka med.
Citera
2019-01-09, 21:48
  #1485
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moms
Att ett vittne inte vill vittna längre, tyder ju på att denne har blivit hotad.....tror inte de där jägargossarna är att leka med.
Vittnet är ju släkt med en av de åtalade och i bakgrunden verkar det finnas en stökig separation. Så det kan nog vara så att vederbörande bara kvicknat till och kommit på vad mened innebär.
Citera
2019-01-18, 17:07
  #1486
Medlem
Salomon-Ellas avatar
Enligt artikel från jaktochjagare.se har Karl Hedin varit telefonavlyssnad i två år innan han greps och häktades för sitt påstådda brott .
Polisens NOA grupp har då under två års tid med upp till 15 poliser i bästa STASI stil försökt få fram bevis på påstådda vargskjutningar.
Detta liknar mer och mer som ett justitiemord på en person som ställt upp för landsbyggdsbefolkningen och som tidigare hjälpt andra som också beskyllas för liknande brott..
Jag hoppas att Karl Hedin går vidare med sin anmälan av åklagaren ,detta verkar mer och mer som ett åsiktsbrott ån ett jaktbrott
Citera
2019-01-29, 13:28
  #1487
Medlem
Halvmass avatar
Ytterligare en misstänkt.

https://www.dt.se/artikel/livsstil/j...or-inblandning

Jag misstänker att det inte kommer leda till någonting alls.
Citera
2019-01-29, 13:42
  #1488
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceOnEarth
Hjälp mig med det juridiska här.

En källa (golare) är väl inget vittne, och kan därför förbli anonym och behöver inte nämnas vid namn i ett ev. FUP?
************************************************** **********

Ingen är ännu åtalad. Åtalad blir man först om och när åtal väcks. De är bara misstänkta.

Det här är en känslig fråga inom rättsväsendet.
Polisen kan inte starta en förundersökning (upprätta en anmälan) utan någon orsak.
Skulle polisen hänvisa till "Herr X uppgav till polismännen att..." i polisanmälan och sedan låta anmälan ligga till grund för en förundersökning så kan du vara säker på att en försvarsadvokat hade slaktat både polis och åklagare.

Tjallare/golbögar skall inte blandas ihop med kvinnan i det här ärendet. Hon är en "anmälare" och som en sådan så blir hennes namn offentliggjort vid ett eventuellt åtal.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback