Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-27, 11:29
  #1
Medlem
Vem är Billy?



För att börja skrapa ytan av Billys hundratals djupt läromedel: Det finns två omfattande informationskällor som Billy skrev år sedan: 1. OM (även kallad "The Book of Books"), som beskriver oerhört viktig andlig och vetenskaplig information via nästan poetiska, förvånansvärt vackra, skrifter. När jag talar för mig, skattar jag den här boken över varje bok jag äger på grund av det evolutiva värdet i mitt liv. OM gav den visdom som jag krävde att bli fri från religion. 2. KELCH DER WAHRHEIT (Sanningens bägare) - även kallad "Profeternas läror". Den här stora boken innehåller alla uppgifter som en människa behöver för att kunna leda ett liv av kärlek, fred, frihet, harmoni, hälsa och glädje. Börja med någon av dessa visdomsböcker och, om du verkligen vill utvecklas (bli sanningsenvis vis), kommer du att bli fylld av underverk.
Det finns flera livstider som är värda att läsa i sina böcker och kontaktanvisningar. Han har sagt samma saker sedan 1970-talet. Människor måste faktiskt göra någonting och sätta sin kunskap och visdom i bruk och börja sprida logisk rationell tanke och handling över världen.

www.Futureofmankind.info

www.theyfly.com - tusentals sidor här på engelska, en hel del av hans böcker har översatts till engelska som är tillgängliga på themfly.com också. Sanningens bägare en massiv bok översattes till engelska och ges gratis till allmänheten genom pdf-hämtning här- http://www.figu.org/ch/files/downloa...uth_v_20150307. pdf
Det finns onlineprogram som kan hjälpa dig att lära dig det tyska språket om du vill läsa andra böcker som inte har transplantats till engelska.

Många människor blir upphetsade först men den spänningen kommer snart att blekna och du vet att hans böcker inte ska läsas snabbt bara en gång kan det ta veckor, månader eller år att meditera på bara en passage. Du kan välja bland böckerna som redan översatts. Om du har en vilja att lära sig tyska, rekommenderas det på grund av bristande engelska. På grund av detta kommer FIGU inte att översätta några mer av Billys böcker och ta det ansvaret för missförstånd. Varför är det upp till varje land att göra egna översättningar under förutsättning att den ursprungliga tyska skrivs ut tillsammans med sitt eget språk. Boken jag vill ha på meditation är fortfarande på tyska. Ändå försöker jag fortfarande smälta böckerna jag redan har.

https://www.youtube.com/watch?v=0pIWuzYOuzU

Billy Meier-dokumentär (engelska) ^

Billy lever fortfarande vid 81 års ålder men han kommer inte vara mycket längre och när han är död kommer Pleiadianerna sluta titta på oss och lämna oss till vår egen framtid och det sägs att under de kommande årtiondena om mänskligheten inte förändras det kommer bli mycket lidande.
Citera
2018-10-27, 12:11
  #2
Medlem
SnakePlissskens avatar
Google translate är jättepraktiskt om än inte alltid så jättelyckat för att framföra längre budskap - så jag måste fråga; vad är det du vill diskutera om Billy?
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-10-27 kl. 12:34.
Citera
2018-10-27, 12:33
  #3
Medlem
sommarlovs avatar
Ett gemensamt drag med alla dessa personer som hävdar att de mött andra varelser, och skriver böcker/ häller föredrag mm.
Är att det budskapet som framförs är samma som personen alltid trott och velat sprida.

Inte heller berättas aldrig något som faktiskt gör någon skillnad.
Exempelvis, om varelserna är oroliga för att vi kör bil och släpper ut avgaser, och de har teknik som flygande tefat, varför inte ge oss tillgång till den tekniken?
Citera
2018-10-27, 12:37
  #4
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Ett gemensamt drag med alla dessa personer som hävdar att de mött andra varelser, och skriver böcker/ häller föredrag mm.
Är att det budskapet som framförs är samma som personen alltid trott och velat sprida.

Inte heller berättas aldrig något som faktiskt gör någon skillnad.
Exempelvis, om varelserna är oroliga för att vi kör bil och släpper ut avgaser, och de har teknik som flygande tefat, varför inte ge oss tillgång till den tekniken?

"Vi är inte mogna än" brukar svaret vara...
Tydligen skulle vi andra omedelbart tappa det fullständigt om vi fick tillgång till samma information som dessa självutnämnda "kanaler" påstår sig ha haft i åratal...
Citera
2018-10-27, 14:47
  #5
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Ett gemensamt drag med alla dessa personer som hävdar att de mött andra varelser, och skriver böcker/ häller föredrag mm.
Är att det budskapet som framförs är samma som personen alltid trott och velat sprida.

Inte heller berättas aldrig något som faktiskt gör någon skillnad.
Exempelvis, om varelserna är oroliga för att vi kör bil och släpper ut avgaser, och de har teknik som flygande tefat, varför inte ge oss tillgång till den tekniken?
Ibland är det människor som bär på djupa trauman, som kommer fram på sina ställen i det de skriver.

Tex en sådan jag försökte läsa för några år sedan.
Det var en riktigt lång tex, en bok mer eller mindre, som handlade om hans (en hel grupp enligt författaren) besök på en annan planet.
Han beskrev deras liv och samhälle, osv, och så kom han fram till kapitlet om deras sexualitet.

Han menade att de inte hade någon fysisk sexualitet, att de bara gik omkring och "älskade varandra" till höger och vänster. Och varje gång de träffade någon ny "person" som de tyckte om så "älskade de varandra."
Men, inte med något så "lågt" och "äckligt" som att ha kroppsligt umgänge, dvs sexuellt umgänge. För det var äckligt.
De bara "låt sina kärleksenergier mötas."
Iga kroppsvätskor som utbyttes, inga könsorgan, ingen nakenhet, osv.


Dvs det blev så tydligt att författaren utgick från sina egna sexuella trauman.
Den kroppsliga, fysiska, kärlekn var något fult enligt honom. Inte "fint och vackert" som i hans önskedrömmar.



Men ändå, trots att det är så tydligt att de som skriver, och påstår, sådant här, alltid utgår från sig själv och sina egna drömmar och tankar, så finns det ändå andra människor som blir djupt påverkade av det.
Det finns människor som blir närmast "Lärjungar" till dem.
Jag tycker att de borde kunna se genom det, för det är ju så tydligt att det är deras eget perspektiv.


---

Ibland refererar de bara till det som var den tidens modernaste teknik, och så överför de det till "utomjordingarna."
Som tex i sådana texter från 50-talet, där författaren beskrev hur utomjordingarna bar "avancerade G-dräkter" (som bestod av samma sorts lindande bandage runt ben och armar, som den tidens jetpiloter också bar).
Men bara efter några få år så började de böra riktiga G-dräkter istället.

Dvs det är ju rent löjligt att påstå att "superduperavancerade Aliens" skulle linda bandage runt sina lår för att klara G-krafterna ...
Citera
2018-11-22, 22:33
  #6
Medlem
Sägs att en av Pleiadianerna han träffade var Erras version av Hitler...
Citera
2018-11-24, 14:12
  #7
Medlem
Har inte läst någonting av Billy Meier. Dock läste jag för många år sedan ’Mötet i gläntan’ där Gösta Carlsson redogör angående hans möte med utomjordingar. Jag kommer ihåg boken som lite småtrevlig o intressant. Har för mig att Göstas utomjordingar var ”Pleiadianer”?. Gösta Carlsson - https://sv.wikipedia.org/wiki/Gösta_...on_(företagare)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback