Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-27, 01:46
  #1
Medlem
dialektikers avatar
Kom på att detta var ett väldigt trevligt inslag i T-banan i T-Centralen utanför spärrarna.
Jag kom helt plötsligt på att jag saknar detta. Det var tider det. De var ju duktiga också.
Ett annat Sverige. Inte så proppfullt och otrevligt.
Där stod de i vestibulen i T-centralen, ganska få som stannade och lyssnade. Jag var väl i den åldern att jag tyckte det var lite töntigt att stanna, men de var ju bra och spred verkligen lite rolig stämning. Nostalgi
Någon som minns dem?
Citera
2018-10-27, 13:07
  #2
Medlem
dialektikers avatar
Ingen som passerat förbi SL-orkestern?
Citera
2018-10-27, 14:01
  #3
Medlem
Du menar inte panflöjtsorkestern under den värsta Dana Dragomir-febern förmodar jag?
Citera
2018-10-27, 14:43
  #4
Medlem
dialektikers avatar
Nä, inga panflöjter utan en riktigt bra blåsorkester, svenskar.

När du pratar om panflöjt börjar jag dock minnas gänget med panflöjter som stod vid runda affären utanför Kulturhuset (där Kappahl låg förut). Ett gäng indianer typ. Nu blev jag ju lite nostalgisk även över det.
Citera
2018-11-07, 23:32
  #5
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Stockholms Spårvägsmäns Musikkår menar du! De har bytt namn och ägare, citerar deras hemsida:




"Orkesterns historia

Modern, ambitiös, jämställd, nyfiken och anrik; Blåsarsymfonikerna har funnits i Stockholms musikliv i 112 år och har med musiken som verktyg, försökt göra skillnad. Stockholm och orkestern har tillsammans, hundratolv år av förändring och utveckling bakom sig som inneburit stunder av storhet men även stunder då orkestern varit sin död nära.

Stockholms Spårvägsmäns Musikkår Vinyl från 1980

År 1906 startades Stockholms Spårvägsmäns Brassextett med stöd av det lokala fackförbundet. Ensemblen har sedan i Storstockholms Lokaltrafiks regi växt till att bli Sveriges största civila professionella blåsorkester med ett fyrtiotal musiker i början på 1990-talet. År 2000 skiljdes man från SL, Landstinget blev huvudfinansiär och orkestern bytte namn från Stockholms Spårvägsmäns Musikkår till Stockholms Läns Blåsarsymfoniker, idag med 27 fast anställda. Orkestern flyttade 2011 in på tidigare gamla Musikaliska Akademien, idag Musikaliska, vilket innebar en ny era då orkestern för första gången disponerade en egen scen."

Håll till godo! Varför de inte spelar bland slöddret och pundarna på T-Centralen har jag dock inget svar på!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback