Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-26, 20:35
  #1
Medlem
MohinderHerbs avatar
Jag är i början av en utredning gällande bipolaritet (eller något annat åt det hållet). Jag har haft depressioner sedan jag var 13-14 år (26 nu) och jag gled ganska snabbt in på droger som resultat. Efter att ha knarkat ganska hårt från 17-19 år så hade jag turen att få komma till ett behandlingshem och kunde reda upp mycket som har gått fel i mitt liv. Nu 26 år gammal så sitter jag dock här igen 7 dagar ren från cannabis från ett självmedicinerade bruk i 2 år kontinuerligt. Ska inte sticka under stolen att jag använt det för narkotisk effekt också. Men jag har bestämt mig för att ta tag i vad det här handlar om, på riktigt den här gången.

Jag har tidigare i livet gått igenom en mängd antidepressiva och antipsykotiska läkemedel och inget ger den där helhetskänslan (känner mig mer normal) som cannabis har gett mig hela livet. Måste även tillägga att en för hög dos kan göra att jag "går upp" och blir rätt provocerande, vilket jag försökt undvika men det har hänt då och då, dock inget allvarligt.

Igår tog jag en zyprexa 10mg (antipsykotisk) och det gör mig så trött och dimmig i skallen även på så låg dos men ger lite samma positiva effekter som cannabis iaf. Idag tog jag citalopram 5 mg (antidepp) och jag får lust att slänga ut den från balkongen. Obehaglig känsla i magen, svettningar, darrningar, irritation m.m.. Känns som de första gångerna jag testade kokain, fast noll positiva effekter, usch!

Efter att ha använt cannabis så pass mycket, lärt mig om dess verkan och även känt dess medicinska effekt så kan jag inte bara ta bort det från min skalle och köra helhjärtat på traditionell medicin. Huvudsaken med en medicin är väl att det ska ge patienten en positiv effekt?? Jag har säkert gått igenom 8-10 traditionella mediciner och inget har gett mig ett sådant stabilt humör som cannabis.

Frågan jag ställer mig är vad fan jag ska ta mig till.. Jag har använt cannabis när jag har jobbat och det ökar min prestationsförmåga och fokus på en nivå jag aldrig nått förut. Jag har kikat på olika försäljare av CBD och vet med mig att jag känner positiva effekter av cbd weed men missbrukaren i mig har väl inte nöjts sig utan THC och har därför aldrig helhjärtat testat CBD olja eller dylikt.

Om jag ska testa detta så skulle jag behöva tips på vilken CBD-produkt som är bäst i mitt fall. Jag är ganska drogkänslig så medelstyrka är bäst för mig, men sen kan det inte vara svindyrt heller och en större mängd är att föredra så man kan testa och logga resultatet under ett tag.

Symptom: återkommande deppressioner med episoder och rejäla humörsvängningar. Lätt orolig/nervös. Lätt stressad. Hand och fotsvett utöver det normala. Svårt med fokus och koncentration, svårt att förstå instruktioner, svårt att planera m.m..

Cannabis har hjälpt mig med alla dessa symptom förutom att deppressionerna återkommer men det kan också bero på ganska mycket känns det som.

TLDR: har grova humörsvängningar m.m, fått positiv effekt av cannabis under lång tid, vill testa CBD som medicin, vilken försäljare och produkt är bäst?

Tack på förhand
2018-10-26, 21:40
  #2
Medlem
MohinderHerbs avatar
Hittade cbd-tråd. Ni kan ta bort den här tråden.
2018-10-26, 22:54
  #3
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MohinderHerb
Hittade cbd-tråd. Ni kan ta bort den här tråden.
Tråd låst.

/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback