Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2019-03-25, 20:38
  #37
Medlem
Grodätaren borde först sopa rent framför den franska dörren


Frankrike väntades deportera ytterligare hundratals romer och resande på torsdagen samtidigt som två ministrar från Rumänien mötte franske presidenten Nicolas Sarkozy för att diskutera utvecklingen.

Enligt myndigheterna eskorterades två bussar av polis till den internationella flygplatsen Charles de Gaulle i Paris, och sammanlagt skulle 283 män, kvinnor och barn flygas ut från Paris och från den internationella flygplatsen i Lyon med destination Rumänien.
Den franska regeringens hårda tag mot romer och resande har väckt stark kritik och EU-kommissionen uppmanas att fördöma den franska politiken som den politiska oppositionen anser bryter mot EU-lagar.

https://www.svd.se/fler-romer-i-frankrike-deporteras
Citera
2019-03-25, 21:47
  #38
Medlem
När Sarkozy skulle deportera romerna så var det en Belgisk kvinnlig EU politiker/kommisionär som tyckte han var förskräcklig.Han erbjöd sig då att skicka dem till Belgien istället och då tystnade hon helt underförstått "inte på min bakgård".
Citera
2019-03-26, 18:32
  #39
Medlem
8711s avatar
Se där, jag tycker tvärtom att globalister, världsmakten och bankirer som honom är folkförrädare, landsförrädare och förrädare mot Europa. Jag stödjer till fullo alla länder att ha ingen eller så låg invandring som man önskar. Ungern, Slovakien, Tjeckien och Polen gör helt rätt som vägrar finna sig i kapitalisters och globalisters vilja att bedriva massinvandring från mellanöstern och afrika till våra länder i Europa. Macron är den verkliga förrädaren. En vidrig och hemsk person. I koppel på världsmakten och extrema kapitalister som vill kapitalisera på alla människor inom Europa. Hundratals miljoner människors lidande för dessa globalisters rikedomar tycker dessa att det är värt.
Citera
2019-03-26, 18:36
  #40
Medlem
REWalls avatar
När man hör om Macrons vansinnigheter kan jag bara upprepa det som jag under 10 sekunder sade till PK i Stockholms kommunfullmäktige: https://youtu.be/0Ct49y01UCM
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback