Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-26, 21:31
  #13
Medlem
AcidGherkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krackeluring
Finns ju dock en risk med edibles att du blir helt åt helvete för stenad eftersom det smyger sig på och du inte vet hur mycket du ska dra i dig om du inte känner dig själv och ditt rökande väl. Vid rökning kommer effekten omedelbart och du kan välja att släcka jointen. Det kan du inte när du ätit, det går liksom inte ångra sig :P
Så att förtära cannabis oralt rekommenderas inte för nybörjare. Tycker jag.
Därför jag rekommenderade att börja med runt 0,8 och inte smälla på med 3-4 gram direkt. Jag personligen upplever det som mer behagligt än att röka det och man känner att man blir mer och mer stenad och på så sätt känns det lättare att hantera. Glömde tillägga att dessa mått räknas på standardgrejer. Ta mindre om du har tillgång till mer potent cannabis.
Citera
2018-10-26, 21:36
  #14
Medlem
YLD1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POMJUP53
Har stora erfarenheter av droger och har provat det mesta men alltid haft lite svårt för weed då jag reagerar ganska starkt på det. Om jag röker jag jag det helst ensam för att slippa interagera med andra människor och på så vis kan jag slappna av mer. För mig är weed ganska så trippigt mentalt och jag har alltid föredragit benzo då den ger mig ren avslappning utan inslaget av trippighet.

Dock har jag märkt att benzo förstör en hel del för mig i längden och jag har bestämt mig för att vara ren nu ett tag men vill förmodligen hitta ett alternativ till benzo och då ligger weed bra till då det är en ganska harmlös drog så länge du håller det på en bra nivå.

Nu till frågan efter allt babbel. Går det att lära sig att röka weed, alltså vänja mig vid känslan? Just nu känns den ganska främmande och trippigheten gör att jag inte kan slappna av ordentligt(trots små doser)? Går det alltså att tämja tankarna om man ger det ett par tillfällen?


Ska tilläggas att jag inte har svårt för hallucinogena droger, så känns ganska konstigt att jag reagerar så pass starkt på weed. Röker helst indica om jag nu röker.
Tycker själv att cannabis är skitstarkt. Mår fan alltid dåligt utav det, kan röka 1 bloss för att sedan inte hitta hem.
Citera
2018-10-26, 23:05
  #15
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcidGherkin
Därför jag rekommenderade att börja med runt 0,8 och inte smälla på med 3-4 gram direkt. Jag personligen upplever det som mer behagligt än att röka det och man känner att man blir mer och mer stenad och på så sätt känns det lättare att hantera. Glömde tillägga att dessa mått räknas på standardgrejer. Ta mindre om du har tillgång till mer potent cannabis.

0.8 oralt till någon som knappt klarar cannabis låter som ett elakt skämt. Skulle rekommendera att börja på 0.05. Jag som är erfaren brukare känner definitivt av 0.1g oralt om jag är helt nykter innan.
Citera
2018-10-27, 00:07
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
0.8 oralt till någon som knappt klarar cannabis låter som ett elakt skämt. Skulle rekommendera att börja på 0.05. Jag som är erfaren brukare känner definitivt av 0.1g oralt om jag är helt nykter innan.
Kan det verkligen vara möjligt att känna av 100mg oralt?
Citera
2018-10-29, 23:47
  #17
Medlem
Livshacks avatar
Underskatta inte rökat. Om man inte har tolerans kan man lätt bli så pass sänkt att man inte får ett speciellt njutbart "high" på mängder som vana rökare bara blir lite sköna av. Nyckeln är att hitta en dos som du är bekväm med, och sedan trappa upp med toleransen.

När jag tog en paus från weedet hade jag enorm tolerans, så när jag kom tillbaka och rökte spliffar med vad jag räknar som "normal mängd" innan pausen så däckade jag nästan varje gång. Så jag meckade helt enkelt mindre tills toleransen steg igen.
Citera
2018-11-08, 15:17
  #18
Medlem
Japp det kan man.
Jag var i en liknande situation,fast med alkohol. Jag va så förbannat trött på att vara bakis jämt bara för att kunna sova/slippa värk/ångest. Men jag va även som du när det kommer till trippigheten och föredrar att alltid vara ensam när jag röker för att slippa interagera med andra.

Började med att röka en mängd som min polare rekomenderade, men det var på tok för mycket och jag kunde knappt sitta upp.
Numera användar jag kan 0.1 gram dagligen, röker 4-5 bloss, väntar 15 minuter, röker 4-5 till tills den är slut. Blir aldrig riktigt hög men ganska avslappnad samt att det räcker jävligt länge. Använder kanske totalt 10g i kvartalet och har faktiskt aldrig mått bättre.

Mitt syfte var helt enkelt att avslappning och sömnhjälp, inte att bli hög. Har kört på detta nu ungefär i 3 år och kompletterar med CBD-olja.

Enda nackdelen är att jag har sjuka svårigheter att somna utan men då jag konsumerar så pass lite så är jag sällan utan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback