Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-29, 19:09
  #13
Medlem
jpettersson1991s avatar
Att cykla protein finns det ingen mening med. Det enda man åstadkommer med ett lägre proteinintag är en sämre muskeluppbyggnad den dagen. Intaget av protein bör hållas konstant.
Citera
2018-10-29, 19:10
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heavydutybody
Kolhydratladdning ger definitivt effekt på träningsprestandan. Såvida man inte bara koncentrerar sig på att bränna fett innan man bygger muskler så är det ett verktyg man bör använda även vid lågkolhydratkost och periodvis fasta. Är också muskelsparande bl a genom att hindra för hög kortisolinsöndring vid sträng diet/träning.

Att cykla kolhydrat- proteinintag runt aktivitet/träning och fasta under viloperioder utnyttjar dessa makros maximalt istället för att äta samma varje dag.
Nej jag tycker man ska dela på cardio och styrketräning för bästa resultat.
Personligen älskar jag cardio direkt efter jag har gått upp utan att ha ätit något.
Känner inte att det påverkar min prestanda snarare nästan tvärtom.
Styrketräning är en helt annan femma, där prioriterar jag måltiden innan träning högre än den efter om man tänker mängden kalorier.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback