Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-24, 21:22
  #1
Medlem
Jag och en polare har precis skaffat oss varsin cross och skulle vilja känna lite på hojarna på någon skogsväg eller grusgrop innan man flyger ut på banan, tips på ställen runt Stockholmsområdet? Är boende söder om sthlm.
Citera
2018-10-24, 21:27
  #2
Medlem
cacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chefman
Jag och en polare har precis skaffat oss varsin cross och skulle vilja känna lite på hojarna på någon skogsväg eller grusgrop innan man flyger ut på banan, tips på ställen runt Stockholmsområdet? Är boende söder om sthlm.
Nänä, crossbanan är nog den plats ni ska öva upp era färdigheter på, de andra platserna är det inte ok köra på hur som helst.
Citera
2018-10-24, 21:43
  #3
Medlem
Gladö kvarn Huddinge
Citera
2018-10-24, 22:29
  #4
Medlem
Vad blev de för några?
Citera
2018-10-24, 22:41
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Vad blev de för några?
2014 Suzuki 250 och 2016 Kawasaki 250
Citera
2018-10-24, 22:43
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KebabBorje
Gladö kvarn Huddinge
tackar för svar, skogsväg eller grusgrop?
Citera
2018-10-25, 08:21
  #7
Avstängd
Tammers avatar
Jag undrar också var alla crossar används. Om man kollar blocket verkar minst hälften av alla hojat som säljs vara crossar, men man ser dem sällan i trafiken. Är de så vanligt med crossåkande på bana?
Citera
2018-10-25, 10:10
  #8
Medlem
ja självklart körs det på bana då det är precis det dom är till för.
Citera
2018-10-25, 11:10
  #9
Medlem
ksvs avatar
De flesta banor (åtminstone jordbanor) har stängt för säsongen redan, men om ni vill hinna testa på bana i år kan jag rekommendera Arlanda. Det är en lättkörd grusbana som är öppen nu till helgen.
http://www.arlandamc.nu

Längst bort från depån (mot RC-bilsklubben) finns en grusplan där man ibland ser nybörjare testa lite innan de ger sig ut på banan.
Citera
2018-10-25, 16:52
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chefman
Jag och en polare har precis skaffat oss varsin cross och skulle vilja känna lite på hojarna på någon skogsväg eller grusgrop innan man flyger ut på banan, tips på ställen runt Stockholmsområdet? Är boende söder om sthlm.
Ska jag vara lite tråkig: glöm inte att ni är totalt och fullständigt oförsäkrade om ni kör cross utanför en godkänd bana. Det kan bli fruktansvärt dyrt om ni kör på någon cyklist eller flanör ute på någon grusväg för att inte tala om det lidande ni riskerar att orsaka. Är ni, som det verkar, helt gröna på den här typen av hojar så ska ni ha klart för er att de inte är helt lätta att hantera i en paniksituation.

Om ni ändå känner att ni vill ta den risken, välj i alla fall en grusgrop och inte en väg eller stig där det kan dyka upp folk. Slut på moralkakan.
Citera
2018-10-26, 10:37
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksv
De flesta banor (åtminstone jordbanor) har stängt för säsongen redan, men om ni vill hinna testa på bana i år kan jag rekommendera Arlanda. Det är en lättkörd grusbana som är öppen nu till helgen.
http://www.arlandamc.nu

Längst bort från depån (mot RC-bilsklubben) finns en grusplan där man ibland ser nybörjare testa lite innan de ger sig ut på banan.

lät ju riktigt intressant faktiskt tackar för tipset
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback