Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-28, 15:55
  #13
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Alla som läser och ser på nyheter vet vem Saga Berlin är. Hon har nämnts otaliga gånger i olika medier.

Hur man kan missa vem hon är, är för mig helt obegripligt.
:

Lite överdrivet! Konsumerar ljugmedia i måttliga mängder. För mig var det första gången jag läste hennes namn. Tror iof inte jag missat något väsentligt
Citera
2018-10-29, 17:45
  #14
Moderator
-Info-s avatar
falsk_mekaniker, JaredLeto, itsurewasntme, jack.daniels och LuluBrooksie

Mitt inlägg är taget ur sitt sammanhang då ett antal inlägg innan har raderats. Så det är ingen mening att fortsätta en diskussion med utgångspunkt av det inlägget. Det inlägget var en reaktion på en diskussion som existerade då.

Däremot kan jag säga att Saga Berlin är väldigt ofta med i media. Exempelvis idag då hon återigen syns på Aftonbladets framsida. Detta publicerades för två timmar sedan.

Citat:
Saga Berlin slipper stå för skadeståndet på 300 000 kronor

https://www.aftonbladet.se
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-300000-kronor


Sedan när det gäller hennes attityd och reaktion:

Citat:
Saga Berlin ville först inte alls prata om sina erfarenheter från terrorattacken av risken att ämnet kidnappades av främlingsfientliga krafter. Men nyligen bestämde hon sig för att berätta om terrordagen den 7 april - och om den pågående rättssaken kring sitt konstprojekt.

Så beror det nog på att hon är en vänstertjej med vänsteråsikter. Och som en sådan så förväntas man vara invandringsvänlig och mot främlingsfientlighet. Och då är det klart att det blir vissa problem när den politik som hon står bakom, skadar henne svårt. Det gör att hon inte riktigt vet vilket ben hon ska stå på.
__________________
Senast redigerad av -Info- 2018-10-29 kl. 17:49.
Citera
2018-10-31, 23:11
  #15
Medlem
RickRozays avatar
Det här är ju essentiell virtue signaling. "Åh! jag blev permanent skadad av terrorister, men inte fan låter jag högern komma undan med sin trångsynthet!"
Jag har rört mig i dom, streetkonst kretsarna, och ju mer militant eller handlingsorienterad du är som anti-rasist desto mer dyrkan får du.
__________________
Senast redigerad av RickRozay 2018-10-31 kl. 23:56.
Citera
2018-10-31, 23:34
  #16
Medlem
Gnomegirls avatar
Ursäkta eventuell OT och 1:06 men heter hennes pappa möjligen Raymond?



MVH/Gnomegirl
Citera
2018-10-31, 23:36
  #17
Medlem
Hon insåg väl att det skulle väcka sympati när hon insåg att hon skulle behöva stå för kalaset att sanera badet i Västertorp.
Då drog hon "stackars mig"-kortet och uppenbarligen så funkade det då 300.000 spänn skänktes...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback