Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-24, 18:50
  #1
Medlem
arnbars avatar
Citerar från en intervju med henne "Saga Berlin ville först inte alls prata om sina erfarenheter från terrorattacken av risken att ämnet kidnappades av främlingsfientliga krafter".
Är inte det bevis nog för att säga att Saga Berlin ser rasism som större problem än terrorattentat i islams namn ? Om inte, varför då ?

https://www.expressen.se/nyheter/bro...-skadegorelse/

Förtydligar härmed tidigare borttagen tråd helt enligt moderatorns önskemål...hoppas jag...
__________________
Senast redigerad av arnbar 2018-10-24 kl. 18:52.
Citera
2018-10-24, 20:37
  #2
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
först och främst, vem i hela friden är Saga Berlin? det låter som en dålig seriefigur.

Alla som läser och ser på nyheter vet vem Saga Berlin är. Hon har nämnts otaliga gånger i olika medier.

Hur man kan missa vem hon är, är för mig helt obegripligt.

Men har du inte den minsta aning, så kan du börja läsa här:

Citat:
Därför pratar alla om konstnären Saga Berlin

Saga Berlin är en svensk uppmärksammad fotograf och konstnär. Hon är också ett av offren för terrordådet på Drottninggatan i Stockholm i april 2017, då hon skadades svårt.

https://www.expressen.se/nyheter/-al...n-saga-berlin/
Citera
2018-10-24, 21:57
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arnbar
Citerar från en intervju med henne "Saga Berlin ville först inte alls prata om sina erfarenheter från terrorattacken av risken att ämnet kidnappades av främlingsfientliga krafter".
Är inte det bevis nog för att säga att Saga Berlin ser rasism som större problem än terrorattentat i islams namn ? Om inte, varför då ?

https://www.expressen.se/nyheter/bro...-skadegorelse/
De som umgåtts med likasinnade lika insnörda människor länge blir till slut mentalt störda. Konstfolket är nog mest utsatta. Visst ser hon utifrån sin förvrängda världsbild mohammedanismen som en förtryckt rörelse som alla måste anstränga sig för att beskydda.
Lika var det med Erson som stoppade ett flygplan för att hindra utvisningen av en våldsbrottsling. Hon trodde säkert på allvar att brottslingen skulle bli torterad till döds i sitt hemland.
Citera
2018-10-25, 06:34
  #4
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Alla som läser och ser på nyheter vet vem Saga Berlin är. Hon har nämnts otaliga gånger i olika medier.

Hur man kan missa vem hon är, är för mig helt obegripligt.

Men har du inte den minsta aning, så kan du börja läsa här:
Bara för att du är så himla duktig så kan jag upplysa dig om att alla ser och läser inte nyheter, iaf inte svensk msm. Det är ett bra recept ifall man inte vill bli vilseledd.
Citera
2018-10-25, 07:52
  #5
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Alla som läser och ser på nyheter vet vem Saga Berlin är. Hon har nämnts otaliga gånger i olika medier.

Hur man kan missa vem hon är, är för mig helt obegripligt.

Men har du inte den minsta aning, så kan du börja läsa här:
Nej, alla som följer nyheter vet inte vem hon är. Jag visste inte vem hon var, och helt ärligt så skiter jag i vad hon och likasinnade har att säga.
Citera
2018-10-25, 07:56
  #6
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Alla som läser och ser på nyheter vet vem Saga Berlin är. Hon har nämnts otaliga gånger i olika medier.

Hur man kan missa vem hon är, är för mig helt obegripligt.

Men har du inte den minsta aning, så kan du börja läsa här:
Inte så konstigt om man valt bort MSM idag, särskilt inte farsoter som kvällstidningarna, DN, SVT och Fyran.
Citera
2018-10-27, 00:07
  #7
Moderator
Ruskigbusss avatar
Rubrik ändrad från:
Saga Berlin väljer Islamism...
till:
Saga Berlin var tyst om terrorattacken av rädsla att ge främlingsfientliga argument

OT raderat
/Mod
Citera
2018-10-27, 08:53
  #8
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnbar
Citerar från en intervju med henne "Saga Berlin ville först inte alls prata om sina erfarenheter från terrorattacken av risken att ämnet kidnappades av främlingsfientliga krafter".
Är inte det bevis nog för att säga att Saga Berlin ser rasism som större problem än terrorattentat i islams namn ? Om inte, varför då ?

Hon är förmodligen skolad i ”anti-rasism”, vilket gör att hon är lika besatt av ras, religion och etnicitet som du. Det du och hon har gemensamt är att ni är besatta av vad som ska sägas och inte sägas om invandring och islam.

Vi andra nöjer oss med att konstatera att både rasism och terrorattentat är ett problem, utan att behöva rangordna problemen. Men ni extremister är som vanligt besatta av era konflikter och motsättningar.
Citera
2018-10-27, 14:56
  #9
Medlem
arnbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Hon är förmodligen skolad i ”anti-rasism”, vilket gör att hon är lika besatt av ras, religion och etnicitet som du. Det du och hon har gemensamt är att ni är besatta av vad som ska sägas och inte sägas om invandring och islam.

Vi andra nöjer oss med att konstatera att både rasism och terrorattentat är ett problem, utan att behöva rangordna problemen. Men ni extremister är som vanligt besatta av era konflikter och motsättningar.
Och exakt vad grundar du det på ?
Jag stör mig på politisk korrekthet eftersom jag vet att det blivit ett hot emot öppenheten pga det spårat ur här i pk-mecca. Förövrigt är rasism enbart ett problem här för dig och andra pk-hjärntvättade idioter, och vi andra vet att terrorism är ett större problem.
Citera
2018-10-27, 15:04
  #10
Medlem
Hon säger att hon är rädd att främlingsfientliga krafter skulle kidnappa frågan. Men nu när hon behöver få in pengar är det värt att frågan ska hamna där för att hon ska få publicitet?

Högt skadestånd absolut men inget annat än en fällande dom är att tala om. Svagt av expressen att låta henne gråta ut för hon har begått ett brott och får stå till svars för det.
Citera
2018-10-27, 15:08
  #11
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Alla som läser och ser på nyheter vet vem Saga Berlin är. Hon har nämnts otaliga gånger i olika medier.

Hur man kan missa vem hon är, är för mig helt obegripligt.

Men har du inte den minsta aning, så kan du börja läsa här:
BULLSHIT.

Jag läser medier och har aldrig lagt hennes namn på minnet.
Citera
2018-10-28, 15:49
  #12
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Hon verkar rätt fördomsfull och rätt indoktrinerad om hon är såpass rädd.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback