Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-10-25, 20:28
  #37
Medlem
Mr-skalmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbax
Tänkte på det, hur värderar man sånna boxar? Har för mig att bara ägaren känner till innehållet.

Nån som har info om sånt?
Om jag förstått rätt är det endast ägaren som vet vad som förvaras i dem. I detta fall kan banken bli tvungen att betala skadestånd till ägarna av facken.
Citera
2018-10-25, 21:08
  #38
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-skalman
Om jag förstått rätt är det endast ägaren som vet vad som förvaras i dem. I detta fall kan banken bli tvungen att betala skadestånd till ägarna av facken.

En förutsättning för att du ska få ersättning för förlorade föremål är att du kan göra det sannolikt att du förvarat dem i bankfacket och kan styrka föremålens värde. I avtalet kan det finnas ett maxtak för vad du kan få i ersättning, så även om din förlust skulle uppgå till mer än det maxtaket får du inte ersättning för värdet som överskjuter det.

ytterst få personer med stora värden vill eller kan styrka innehållet

mormors örhängen räknas inte som stora värden

har du 10 kg guld i facket vill nog banken veta hur var och när samt med vilka pengar det köpts.
där dör 999% av alla försök till skadestånd.
Citera
2018-10-31, 13:43
  #39
Medlem
Har gått en stund nu, ingen som vet vilka som är inblandade eller vad de faktiskt kom över i bankfacken? Kriminell rånar andra kriminella?
Citera
2018-11-16, 20:26
  #40
Medlem
generalconcretes avatar
*grin W*h*b sägs vara iblandad i rånet. Samma *grin som länge satt häktad misstänkt för dubbelmordet i Bromma men som sedan frikändes.

En Kri*toffer Gh*z*l sägs vara en av *grins springpojkar och tros ligga bakom skottlossningen i Upplands Väsby som man antar var en manöver för att få polisens uppmärksamhet.

* = a och i

Vet inte hur mycket sanning som ligger bakom detta då jag har hört det ryktesvägen.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback