Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-24, 09:33
  #1
Medlem
carminaburanas avatar
Lätt godaste smörgåsröran, men hittar den knappt nånstans, inte ens storköp som maxi eller forum. Samma med ishavssallad! What gives?
Citera
2018-10-24, 09:42
  #2
Medlem
Mackan52s avatar
För att det är syd och västkustmat som ofta tillreds av butiken eller lokal fabrikant

Jag vet att ni stockholmare gärna vill tro att ni är Sveriges mittpunkt och allt det där. Men ni är inte det, ni ligger för långt borta och avsides för lokala delikatesser. Så pilutta er



https://www.rydbergs.se/produkter/vastkustsallad-175-g/

Och titta också vilka som ingår i koncernen, danskar och norrlänningar. Konspiration kanske
__________________
Senast redigerad av Mackan52 2018-10-24 kl. 09:45.
Citera
2018-10-24, 11:28
  #3
Medlem
Stockmokks avatar
Det där är ett decenniegammalt fenomen, göteborgare som kommer till stan, och frågar ifall de kan få västkustsallad vid sidan av hamburgaretallriken får "say what ?" som svar.
Citera
2018-10-24, 11:31
  #4
Medlem
LuluBrooksies avatar
Jag som trodde västkustsallad var helt enkelt isbergssallad tomat gurka och burkräkor och burkmusslor (silade) plus Rhode Island-dressing? Kanske med kokt ägg till?
Citera
2018-10-24, 11:54
  #5
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
För att det är syd och västkustmat som ofta tillreds av butiken eller lokal fabrikant

Jag vet att ni stockholmare gärna vill tro att ni är Sveriges mittpunkt och allt det där. Men ni är inte det, ni ligger för långt borta och avsides för lokala delikatesser. Så pilutta er



https://www.rydbergs.se/produkter/vastkustsallad-175-g/

Och titta också vilka som ingår i koncernen, danskar och norrlänningar. Konspiration kanske


Hehe, jag är från Skåne och saknar min smarriga västkustsallad!
Citera
2018-10-24, 11:54
  #6
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag som trodde västkustsallad var helt enkelt isbergssallad tomat gurka och burkräkor och burkmusslor (silade) plus Rhode Island-dressing? Kanske med kokt ägg till?


Nä, den har bla champinjoner i sig.
Citera
2018-10-24, 14:02
  #7
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Hehe, jag är från Skåne och saknar min smarriga västkustsallad!

Du får göra egen. Västkustsallad är kärlek och Fjollträsk förtjänar ingen

Man kan inte få allt här i världen bara för att man har pengar till det, ni får väl inte mjölk från Skånemejerier heller

Tänk på det när ni vaskar er nästa flaska champagne
__________________
Senast redigerad av Mackan52 2018-10-24 kl. 14:04.
Citera
2018-10-24, 14:51
  #8
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Lätt godaste smörgåsröran, men hittar den knappt nånstans, inte ens storköp som maxi eller forum. Samma med ishavssallad! What gives?

Finns INTE. Däremot hittar du öskustsallad hos alla välsorterade livsmedelsbutiker, ungefär samma men innehåller kräftstjärtar och kantareller i stället för räkor och champinjoner. Testa!
Citera
2018-10-24, 19:11
  #9
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Finns INTE. Däremot hittar du öskustsallad hos alla välsorterade livsmedelsbutiker, ungefär samma men innehåller kräftstjärtar och kantareller i stället för räkor och champinjoner. Testa!

Så som annat i Stockholm då? Färggladare och dyrare, inte nödvändigtvis bättre utan framförallt dyrare. Jag menar, kantareller och kräftor, det gnuggar säkert belöningssystemet hos både hipsters och stekare
Citera
2018-10-29, 20:26
  #10
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Östkustsallad? Vad är det för wannabee-fenomen.. Snart har vi väl nordkustsallad med surströmming och renlav.. Och sydkustsallad med rökt ål och Karl Johan-svamp
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback