Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
  • 1
  • 2
2018-11-13, 04:16
  #13
Medlem
En korseld av solljus och dagen gick förlorad
som man bäst minns den,

till en kopp kaffe i sorlet av liv.
Citera
2018-11-18, 01:41
  #14
Avstängd
Ettriktigtsvins avatar
Vad var nästan så att man kunde tro att du vill vara en knullgubbe. Första texten förmedlade en djup känsla av att vilja ha total dekadens. Mysig men snuskig dekadens. Aj nu kom ångesten igen, är så svag.

Kolla här: det var väl helt okej, inget speciellt, men första texten var godkänd. Resten var dock kasst.
Citera
2018-11-18, 20:27
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettriktigtsvin
Vad var nästan så att man kunde tro att du vill vara en knullgubbe. Första texten förmedlade en djup känsla av att vilja ha total dekadens. Mysig men snuskig dekadens. Aj nu kom ångesten igen, är så svag.

Kolla här: det var väl helt okej, inget speciellt, men första texten var godkänd. Resten var dock kasst.
Det du läser är nödvändigtvis inte det jag skrev. Det är det som är poängen med att skapa, inte ett tvång att förmedla exakt betydelse.

Första texten handlar om några galjar som hänger och blåser i vinden på balkongen till mitt sovrum och känslor som fladdrar förbi när jag ser upp i taket. Inte särskilt mycket dekadens när jag skrev, inte heller blir din läsning fel bara för att du inom dig lyssnar på ljudet av en sänggavel (gissar jag av din reflektion kring texten).

Det du läser in behöver inte vara vad jag säger men när det gäller konst, eller snarare skapelser, är dina associationer de viktigaste.

I en dialog är det något annat eftersom man måste dela upplevelser av vad varandra vill ha sagt.

Någon var skriven i mental PMS och alla bara ihopkastade men tack för läsning och omdöme även om jag tycker du har gubbar på loftet när du vill kasta dem mot mig ibland.
Citera
2018-12-12, 23:15
  #16
Medlem
Svar på tal och allt låg färskt. En värld av näthatare

har gett mig ett skinn, en hud
som inte punkteras så lätt.

Kanske ger det något på vägen. Man
måste hatas för att lyckas

bli ett diskussionsämne.
Citera
2023-06-08, 02:09
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Svar på tal och allt låg färskt. En värld av näthatare

har gett mig ett skinn, en hud
som inte punkteras så lätt.

Kanske ger det något på vägen. Man
måste hatas för att lyckas

bli ett diskussionsämne.
Så sant som sagt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback