Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-10-24, 15:52
  #25
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagnickar
Nej. Jag har försökt i flera år att vara mig själv men får väldigt dålig respons. Ingen vill egentligen att man ska vara sig själv.


Sålänge man gillar islamister och sharialagar samt kallar sig för feminist, så tycker jag det går alldeles utmärkt att vara sig själv. Justja, du måste gilla afrikaner också. Sedan kan du vara dig själv och njuta av att andra inte snackar skit om dig.
Citera
2018-10-24, 23:11
  #26
Medlem
DixieDs avatar
Var dig själv!
Bättre att vara hatad för den du är än att vara älskad för någon du inte är.

Människor i dagens samhälle försöker så smidigt att vara någon man inte är. Det slår bara tillbaka.

Bättre att ha 1 riktig vän än 10 falska vänner.

Ta till dig tipset
Citera
2018-10-25, 00:22
  #27
Medlem
Lova33s avatar
Jag är mig själv till 100%. Var inte populärt i tonåren, försökte anpassa mig en kort period men det var bara jobbigt så slutade med det rätt omgående.
Andras åsikter noteras men jag reagerar/agerar väldigt sällan på dessa.
Är rak och ärlig både mot mig själv och andra så har inga problem att ge/ta kritik.
Har dock lärt mig nu i vuxen ålder att alla inte är lika snabbtänkta och/eller rättframma och därför gärna kommer dragandes med saker i efterhand, istället för att markera/reagera direkt. Så tålamodet är välprövat numera.
Citera
2018-10-25, 02:17
  #28
Medlem
haiguises avatar
Det BORDE ju inte vara så att man kan ha ett "fel" jag... men det verkar onekligen så då TS och hans gelikar har upplevt något helt annat än mig - när jag har släppt, bara lite, på fasaden, och förklarat mina innersta tankar, intentioner eller resonemang har det i typ 100% av fallen bemötts av att kvinnan i fråga blir jättefäst vid mig, det är som att det avancerar förhållandet 10 steg framåt.

Tycker det är svårt och jobbigt att göra det däremot, så det blir mera att man lättar på guarden i sällsynta ögonblick.

Men det kanske är det som är nyckeln, spegla andra, var en kameleont i början, och sen släppa fram fragment av vem du egentligen är.

På arbetsplatsen vetifan hur någon inte lyckas "passa in", såna jävla ägg man har haft som kolleger som ändå är en i gänget liksom.
Känns som typ den mest accepterande miljön, för alla inser att det inte är paradise hotel och man kan rösta ut den minst populära utan det är lika bra att bara försöka vara lite diplomatiska.
__________________
Senast redigerad av haiguise 2018-10-25 kl. 02:21.
Citera
2018-10-25, 09:53
  #29
Medlem
Det beror på vem man är, hur man är när man är sig själv. Är du en väldigt charmig, trevlig person som människor gillar när du är dig själv är "Var bara dig själv" ett klockrent råd.

Är du bitter, paranoid, svartsjuk, hatisk osv. Är "Var bara dig själv" ett riktigt uruselt råd.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback