Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-10-25, 11:33
  #37
Medlem
gudrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkninja
Ja det tar bort besväret.
Men då måste du alltså köpa en telefon privat för att använda även i jobbet.
Till skillnad mot att använda sin gratis jobbtelefon för 10 000kr med fri samtal och fri surf.

Jag tror knappast du hittar en telefon med fria samtal och fri surf. Det ligger på abonnemanget, som man ju kan flytta över till en dual-sim-mobil.
Citera
2018-10-25, 21:03
  #38
Medlem
Bulkninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gudrs
Jag tror knappast du hittar en telefon med fria samtal och fri surf. Det ligger på abonnemanget, som man ju kan flytta över till en dual-sim-mobil.

Jo det har du rätt i. Tänkte inte på det
Fast jag kom precis på att om han använder simkortet i en privat telefon så får han ju samma problem. Det TS nojjar över att ju att bli övervakad.
Företaget kan pusha ut programvara om de äger abonnemanget. Och om de vill kan de se vilken trafik som sker över 4G
Det spelar ingen roll vilken telefon han har.
Citera
2018-10-25, 21:09
  #39
Medlem
Finns inget företag, förutom kanske om du jobbar för CIA som hade orkat bry sig om din telefon.

Så länge du sköter ditt jobb, varför ska de sitta och kolla vad du gör? Dessutom är det svårare än folk får det att framstå som att övervaka en telefon på det sättet. Förutom vem du ringer till och när, det är enkelt att kolla upp ifall de vill.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback