• 51 834 online
  • 1 213 842 medlemmar
  • 62 620 760 inlägg
2018-10-23, 21:04
Medlem
sommarlovs avatar
Idag sändes P1 Tendens en kortdokumentär med namnet: Måste vi köna Ben före skolstarten?

Vi får höra föräldrarna till Ben, en hon som föddes som han, bara 5 år men övertygad om sitt egentliga kön.
Ganska tidigt inser man att det är nästan bara mamman som talar, hon är själv någon slags genusvetare, och de flesta inser att det är hon som styr.
Trots att mamman säger sig respektera sitt barns val.

Men kaffet hamnar i fel strupe när mamman säger sig stödja Ben i sin önskan att få ta bort snoppen!
Detta efter att Ben, klädd i trosor, klänning och strumpbyxor, skulle kissa tillsammans med de andra flickorna på förskolan, han blev "retad" då de andra barnen sa att han var pojke.

Vi som har barn reagerar starkt och de flesta av oss inser att allt man behöver göra för att hjälpa Ben, är att sakligt tala om för honom att han är en pojke, oavsett vad han tycker.
Han kommer bli arg, låt honom bli det, han dör inte av det.

Vad skulle alternativet vara?
Vrida åt förnekelsen ännu mera?
Jag hoppas att detta är ovanligt, att barn, som bara försöker göra sina föräldrar till lags kan säga och tycka vad som helst!

Vi lever också i en märklig tid.
Att vara man är inte speciellt attraktivt idag, jag skulle också vilja vara flicka om jag växte upp och såg samt hörde att flickor har fördelar och pojkar gör fel, då de är pojkar.

Ska föräldrar få styra barn?
Vem ska ansvar för detta?
Jag postade detta i Barn och familj, diskutera därefter tack.

EDIT: Länk!
https://sverigesradio.se/sida/avsnit...programid=3381
Senast redigerad av sommarlov 2018-10-23 kl. 21:26.
Citera
2018-10-23, 21:21
Medlem
Tungsmets avatar
Att en 5-åring säger att han är en drake gör honom inte till en jävla drake, detsamma gäller även detta.

Att denna pojkens mor inte fattar bättre tyder på att hon är allt för dum i huvudet för att uppfostra ett barn.

Han är en pojke, punkt slut.
Citera
2018-10-23, 22:01
Avstängd
Stackars barn. Hoppas de inte lyckas könsstympa hennom.
Citera
2018-10-24, 03:52
Medlem
Psykisk misshandel!

Modern har förmodligen uppmuntrat den stackars pojken väldigt länge och köpt rosa kläder, klänningar och enhörningar till honom.

"Oh va fiiiin du är i din nya klänning!" "du är så modig" vips så vill Ben vara flicka för då får han positiv uppmärksamhet från modern.
Citera
2018-10-24, 03:59
Medlem
Ett barn har sitt biologiska kön eftersom det knappast kan definiera väldigt komplexa frågeställningar.

Problemet är att narcissistiskt lagda föräldrar liksom andra avvikande, får uppmärksamhet gällande deras barn efter vad som är på tapeten. Jag skulle antagligen själv gå helt in i det om jag fick en barn som konstaterades vara annorlunda men det är skillnad på att föräldrarna bestämmer att något är på särskilt vis med deras barn. Något otroligt många gör utan att nödvändigtvis ha rätt.
Citera
2018-10-24, 04:15
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Idag sändes P1 Tendens en kortdokumentär med namnet: Måste vi köna Ben före skolstarten?

Vi får höra föräldrarna till Ben, en hon som föddes som han, bara 5 år men övertygad om sitt egentliga kön.
Ganska tidigt inser man att det är nästan bara mamman som talar, hon är själv någon slags genusvetare, och de flesta inser att det är hon som styr.
Trots att mamman säger sig respektera sitt barns val.

Men kaffet hamnar i fel strupe när mamman säger sig stödja Ben i sin önskan att få ta bort snoppen!
Detta efter att Ben, klädd i trosor, klänning och strumpbyxor, skulle kissa tillsammans med de andra flickorna på förskolan, han blev "retad" då de andra barnen sa att han var pojke.

Vi som har barn reagerar starkt och de flesta av oss inser att allt man behöver göra för att hjälpa Ben, är att sakligt tala om för honom att han är en pojke, oavsett vad han tycker.
Han kommer bli arg, låt honom bli det, han dör inte av det.

Vad skulle alternativet vara?
Vrida åt förnekelsen ännu mera?
Jag hoppas att detta är ovanligt, att barn, som bara försöker göra sina föräldrar till lags kan säga och tycka vad som helst!

Vi lever också i en märklig tid.
Att vara man är inte speciellt attraktivt idag, jag skulle också vilja vara flicka om jag växte upp och såg samt hörde att flickor har fördelar och pojkar gör fel, då de är pojkar.

Ska föräldrar få styra barn?
Vem ska ansvar för detta?
Jag postade detta i Barn och familj, diskutera därefter tack.

EDIT: Länk!
https://sverigesradio.se/sida/avsnit...programid=3381

Låter mera som en mamma som blev besviken över att inte få en dotter och som hela sitt barns liv behandlat barnet som en flicka på alla sätt och vis. Hur kommer man åt dessa psykfall som enligt min mening misshandlar och programmerar sina små barn till sina egna önskemål på kön ?
Det borde vara väldigt stränga straff på att hjärntvätta barn på det här sättet.
Citera
2018-10-24, 06:42
Medlem
pottsorks avatar
Hörde i en intervju med Joe Rogan och Ben Shapiro siffran 80%, den andelen av könsförvirrade barn som växer ur sin förvirring och blir normala som vuxna.

Jag kan inte förstå hur man som förälder vill stödja denna galenskap och döma sitt barn till livslånga depression och grovt ökad risk för självmord. Risken för självmord minskar inte efter könskorrigering.

Du hjälper inte ditt barn genom att uppmuntra galenskapen.
Citera
2018-10-24, 06:50
Medlem
Pojken känner sig säkert inte ens som en flicka, utan säger att han gör det för han tolkar sin mamma som att hon vill att han ska säga det.

Psykisk misshandel och soc borde ingripa innan barnet blir mer trasigt. Fyfan vad hemskt att växa upp så här
Citera
2018-10-24, 06:51
Medlem
tomperss avatar
Låter som att de bestämt redan att Ben kommer vilja ha klänningar vid skolstart. Barn förändras och genomgår ständigt olika faser.

Mamman har dock redan bestämt att Ben är en flicka så tyvärr är det nog kört för den lille gossen. Jag gissar på att det är ett fall av Munchausen by proxy och att lille Ben tyvärr tar livet av sig innan han är 30 år gammal.

Sorgligt
Citera
2018-10-24, 07:32
Medlem
Dr.hankeys avatar
Ska lyssna på dokumentären när jag får tid.
Dock så känns det rent spontant som att Ben är en förlängning av mammans hat mot dem 2 kön som finns idag.
Att sätta sin 5 åring som vapen mot detta borde vara så starka varningssignaler att Soc griper in och utreder ev fosterhem.
Barn är barn och inget annat.
Citera
2018-10-24, 07:36
Medlem
JeffDaviss avatar
Det viktiga i sammanhanget är ju: vem fan döper sitt barn till Ben?😄
Citera
2018-10-24, 07:43
Medlem
ThePresentMoments avatar
Holy shit, har inte lyssnat på programmet men om det du skriver stämmer så är det ju sinnessjukt. Uppenbart är det så att mamman i något slags missriktad och efterbliven "snällhet" vill vara Ben till lags och det är såklart resten av världen som ska anpassa sig efter hennes sjukliga genustrams. Hon inser inte att hon gör Ben en stor otjänst genom att "heja på" och uppmuntra. Tror inte att en femåring på egen hand skulle få för sig att välja klänning framför killkläder och bete sig som en tjej, för mig är det uppenbart så att modern missleder honom istället för att uppfostra honom.

Borde räknas som barnmisshandel.
Citera