Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-31, 07:09
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SophieNeveu
Förstår inte riktigt vad det skulle ha med saken att göra. Forex tar ut en avgift för varje gång du vill växla till annan valuta. Nordnet är billigare om du vill handla i euro/dollar osv.
Dessutom generellt sett så är det bättre avkastning på aktier än valuta,
Teknisk analys fungerar bättre ju fler som handlar. Lättare att hitta mönster som kan återfinnas långt, långt tillbaka.
Citera
2018-10-31, 10:34
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FalconSight
Har du själverfarenheter? Eller var det som en kurs typ?

Ja jag har gått deras stora Forex & Futures kurs, men bara den delen som är Swingtrading. Det är även en del som är inriktad mot daytrading men det intresserar mig inte. Det är över 40 videokurser och vill säga att inget klipp är under 10 min, och några är i vart fall över 30 min. Jag tycker man får en bra grund på ett vettigt sätt att swingtrejda som är enkelt att förstå och följa. Sen måste man sätta upp sin egen plan, med regler och vara dicipinerad att följa den.
Det har också hjälpt mig att formulera fler strategier att handla efter. En annan fördel är att de lägger ut en genomgång av marknaden på forumet som de som gått kursen har tillgång till. Ett bra sätt att stämma av sina egna analyser. För att går kursen är det bra att kunna grunderna i hur man läser en kursgraf, candelssticks mm. Ser att de även öppnat en ny facebookgrupp som verkar vara för nybörjare el andra som är intresserade av att lära sig deras metodik; "Tradeciety Traders Tribe"

Läs på, kolla deras blogg, facebook, youtube, ställ frågor till dem så du känner dig trygg med vad de erbjuder, själv är jag helnöjd med dem.
Citera
2018-10-31, 15:43
  #15
Medlem
Rasiermessers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aremak
Läs på, kolla deras blogg, facebook, youtube, ställ frågor till dem så du känner dig trygg med vad de erbjuder, själv är jag helnöjd med dem.


Jag har följt deras blogg och YT-kanal och nu även deras pod. Jag gillar dem, men hur är deras forum - lär man sig mycket där efter att man gjort kursen?
Citera
2018-10-31, 22:15
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasiermesser
Jag har följt deras blogg och YT-kanal och nu även deras pod. Jag gillar dem, men hur är deras forum - lär man sig mycket där efter att man gjort kursen?

Ställer du frågor får du svar, både av Rolf & Moriz o andra traders. För den som gillar forum o skriva o diskutera med andra tror jag det är bra. Jag är inte aktiv där min största behållning med forumet är Rolfs veckovisa genomgång av bra case.
Citera
2018-11-01, 10:47
  #17
Medlem
Rasiermessers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aremak
Ställer du frågor får du svar, både av Rolf & Moriz o andra traders. För den som gillar forum o skriva o diskutera med andra tror jag det är bra. Jag är inte aktiv där min största behållning med forumet är Rolfs veckovisa genomgång av bra case.

Okej, Tack!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback