Citat:
Ursprungligen postat av
BigBusiness
Du tror inte det ingår massa praktiska moment i barnmorskeutbildningen?
Rätt övertygad om att denna olämpliga person hade fångats upp i en svensk utbildning. Gissar även att nyexade barnmorskor inte får eget ansvar första tiden.
Luktar utländsk examen lång väg. Behöver ju inte vara en barnmorska med utländs härkomst för det. Kan ju varit en svensk sjuksköterska som skaffat barnmorskelegitination utomlands och ljugit om erfarenhet.
Jag skrev bara ner vilket mitt första(och andra)intryck av artikeln var.
Men jag kan ha fel(det har hänt någon gång tidigare).
Men det som beskrivs i artikeln har jag sett hos en person med Asperger, dock ej i samma sammanhang, men det var så exakt lika så jag kunde inte komma att tänka på annat än A.
Och vad gäller utbildningar så ska det nog
extremt mycket till för att stoppa någon som verkar olämplig under en utbildnings gång. Det är inte helt ovanligt att utbildningar av olika slag kan genomföras och avslutas för att först när vederbörande kommit ut i arbetslivet dess olämplighet visa sig.
Till skillnad mot för TS så tycker jag namnet vore av intresse om man nu vill försöka säkerställa vad detta faktiskt kan handla om.
Det är i alla fall en hon.
Edit1: Det är brist på barnmorskor, det är det enda man med säkerhet kan säga, och då kan vad som helst hända.
Edit 2: "Praktiska moment"=
där har du ytterligare en möjlig indikator på Asperger, den som går bredvid och som dessutom har handledning och vägledning står inte handfallen. Det är först när den står på helt egna ben som brister visar sig.