Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-25, 02:12
  #49
Medlem
Legolennarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurnafterRollin
Skummar igenon Flashback varje dag har aldrig velat logga in svara någon men du är verkligen vilse eller inne i din grotta garderob. Jag har rökt ner mig konstant för o vara positiv av mig för o inte göra dumheter lever tufft liv här inge svensson som får jobb o alla fina chanser ni får i livet men sanna mina ord hade alla rökt i Sverige så hade Sverige varit världens bästa trevligaste land i hela VÄRLDEN men till punkt JAG HAR BÄTTRE MINNE ÄN DIG O ALLA NYKTRA ONYKTRA JAG KÄNNER RÖKER 5G GRÖNT/BRUNT VARJE DAG HAR ALDRIG GLÖMT NÅGOT ELLER FÅTT MIG O GLÖMMA NÅGOT SNARARE TVÄRTOM. KOM TILL O MED PÅ MITT FLERA ÅR GAMLA FB KONTO PÅ FÖRSTA FÖRSÖK O HAR TIOTAL LÖSSEN. SÅ HÄR ÄR DET DIN NÖRD DET HAR INGET MED CANNABIS ATT GÖRA ÄR DU EN LAME DUM SEG IDIOT AV DIG MED PSYKISKA STÖRNINGAR SÅ KOMMER DU BLI ÄNNU DUMMARE SEGARE O TRÖGARE FÖRNEKELSE O ÅNGEST O ALLT DU NÄMNER FÖR ATT DU HAR ETT SVAGT DUMT TRÅKIGT PSYKE LIV. ÄR DU POSITIV STARK O TRÄNAR SÅ KRYDDAR CANNABIS PÅ LIVET UNDERBART DU KOMMER ALDRIG VETA DIN 0a DRICK O SPY DU PASSAR DIG TROR JAG LÅT OSS RÖKA O NJUTA.
Till TS : Underbart nice liv kämpa på o njut nice att du kan fixa specifika strains har själv rökt dagligen i 5-6 år men allt är utifrån :/ Bry dig inte om dessa idioter they are brainwashed dumb fucks dom vet inte hur man kryddar peakar livet det är underbart med Cannabis om man kan sköta sig o inte nojja skitz människor från start. Cannabis gör verkligen alla människor bättre positivare fredligare o till slut hälsosammare. Gå bli Poliser med er dumma fan tro ni är smarta men bara pålästa finns mycket o lära sig utanför skärmen vet ni så innan ni skriver dumheter prova! O du som har rökt i 15 år du får komma ut från garderoben om du vill vi snackar om marijuana inte ditt spice hasch du rökt halva ditt liv blir du dummare på Cannabis så han aldrig din hjärna full utvecklas innan du KNARKA ner den med piller o alkohol.
Ha en bra dag dumbfuck ska röka en fett nu spela o njuta av glöm idioter som dig

Haha fan vad skön du är.
Citera
2018-10-25, 03:26
  #50
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amenvisst
Det är detta jag menar med att många stoners är helt faktaresistenta och hopplösa att diskutera med. Grabben förnekar tom minnesstörningar liksom. Saker o ting registrerar inte, oavsett vad man säger.
Allt studsar av rastamössan.

Att jag själv har rökt i 15+ år (5 år dagligen), och själv varit Buffalosoldier som mässat samma trötta mantran som dom, blir liksom oväsentligt och man avfärdas som nån psykisk avart ungefär.

Jag var likadan av flera anledningar, men i huvudsak fanns det två stora anledningar som drev mitt militanta ställningstagande i olika skeden av min språkrörskarriär.
Jag tror knappast jag är unik i dessa och att många av krigarna har liknande känslor som driver deras agenda.

1. Stigmatisering

Jag var så jävla frälst och tyckte så otroligt mycket om ruset, och blev direkt provocerad av all falsk propaganda och desinformation vi matas med i Sverige. För det blir vi. Som förälskad haschtomte kände man sig ansvarig att minsann sätta idioterna på plats och bevisa att det inte alls är som det stod i biologiboken.

Såhär kände jag under lång tid och la stor möda på att bygga min persona som den upplyste stonern. Jag ska jävlar visa att jag lyckas i livet trots konstant bänga.

2. Förnekelse

Åren går och holken brinner oavbrutet. Men allt eftersom så började jag uppleva några av dom negativa effekter jag skrev tidigare i tråden. Absolut inte allt på en gång, men lite i taget.

Detta rimmade jävligt dåligt med vad jag tyckte om det fantastiska ofarliga mirakelgräset. Så dåligt att jag blånekade totalt, både utåt och inför mig själv. Det blev nån slags löjlig stolthetsgrej typ.
Inte fan skulle jag pudla och bekänna färg.

Till slut ledsnade jag på allt. Pallade inte med bieffekterna. Pallade inte med toleransen och var trött på ruset. Jag tog ett uppehåll med syfte att sänka toleransen, för att sen börja igen efter 1mån. Men när dimman lättade och jag började känna igen mitt gamla jag så rannsakade jag mig själv och undrade vad fan jag hållt på med under alla dessa år. Och hur mycket det har begränsat mig.

Helt sjukt egentligen att jag låtit mig själv vara så korkad. Jag visste ju innerst inne att konsekvenserna var äkta och direkt orsakade av mitt rökande. Men nåt så trivialt och fånigt som stolthet och förnekelse var somehow starkare än viljan att göra förändringar för ökad livskvalitet.

Skäms inte för det längre men suckar djupt varje gång jag pratar med folk som är precis som jag var. Ni är osexiga.

Det kommer från en uppenbarelse från ovan efter den långa och ständiga dimman när man väl blivit ren, heltidsrökare som vi varit är egentligen ett skämt till människa och livet i sig, så mycket slöseri på potential och möjligheter för att vara hög sittandes och fantisera gloende in i en vägg i ändlösa timmar.

Inte för att jag tror att ts tar åt sig, han kanske är en på vad ska man säga? 10 000 människor som är funktionell och produktiv med ett sinne och kropp som är konstant hög, men troligen inte och detta blir nog en rolig tråd för ts att kolla tillbaka på om 10 år.
Citera
2018-10-25, 09:53
  #51
Medlem
butofcourses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amenvisst
Det är detta jag menar med att många stoners är helt faktaresistenta och hopplösa att diskutera med. Grabben förnekar tom minnesstörningar liksom. Saker o ting registrerar inte, oavsett vad man säger.
Allt studsar av rastamössan.

Att jag själv har rökt i 15+ år (5 år dagligen), och själv varit Buffalosoldier som mässat samma trötta mantran som dom, blir liksom oväsentligt och man avfärdas som nån psykisk avart ungefär.

Jag var likadan av flera anledningar, men i huvudsak fanns det två stora anledningar som drev mitt militanta ställningstagande i olika skeden av min språkrörskarriär.
Jag tror knappast jag är unik i dessa och att många av krigarna har liknande känslor som driver deras agenda.

1. Stigmatisering

Jag var så jävla frälst och tyckte så otroligt mycket om ruset, och blev direkt provocerad av all falsk propaganda och desinformation vi matas med i Sverige. För det blir vi. Som förälskad haschtomte kände man sig ansvarig att minsann sätta idioterna på plats och bevisa att det inte alls är som det stod i biologiboken.

Såhär kände jag under lång tid och la stor möda på att bygga min persona som den upplyste stonern. Jag ska jävlar visa att jag lyckas i livet trots konstant bänga.

2. Förnekelse

Åren går och holken brinner oavbrutet. Men allt eftersom så började jag uppleva några av dom negativa effekter jag skrev tidigare i tråden. Absolut inte allt på en gång, men lite i taget.

Detta rimmade jävligt dåligt med vad jag tyckte om det fantastiska ofarliga mirakelgräset. Så dåligt att jag blånekade totalt, både utåt och inför mig själv. Det blev nån slags löjlig stolthetsgrej typ.
Inte fan skulle jag pudla och bekänna färg.

Till slut ledsnade jag på allt. Pallade inte med bieffekterna. Pallade inte med toleransen och var trött på ruset. Jag tog ett uppehåll med syfte att sänka toleransen, för att sen börja igen efter 1mån. Men när dimman lättade och jag började känna igen mitt gamla jag så rannsakade jag mig själv och undrade vad fan jag hållt på med under alla dessa år. Och hur mycket det har begränsat mig.

Helt sjukt egentligen att jag låtit mig själv vara så korkad. Jag visste ju innerst inne att konsekvenserna var äkta och direkt orsakade av mitt rökande. Men nåt så trivialt och fånigt som stolthet och förnekelse var somehow starkare än viljan att göra förändringar för ökad livskvalitet.

Skäms inte för det längre men suckar djupt varje gång jag pratar med folk som är precis som jag var. Ni är osexiga.

Haha. Vet du vad som är osexigt? Pundare som du, exstacy, braj etc Blandmissbrukare som du är äckliga.
Citera
2018-10-25, 12:43
  #52
Medlem
Despiracys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansingen
Jag har få intressen och bland dom är IT och cannabis väldigt högt på listan. Jag kan givetvis gå nykter från och med imorgon och inte använda en drog i resten av mitt liv, men det bevisar såklart ingenting. Hellre tar jag mitt underbara jävla liv och gör det ännu bättre.


Jodå har sambo och barn, men jag "tar inte hand om dom", så att säga. Sambon är mer eller mindre hemmafru, jobbar väldigt sällan.


Nej, att aftonbladet skriver att cannabis gör folk homosexuella, eller din otroligt tunga vetenskapliga artikel som granskats av 200 oberoende HBTQ-certifierade institut vill jag inte ha.

Du kan inte ge en enda källa som med bra grund påvisar att cannabis har en endaste biverkan. Vi snackar alltså EN biverkan. Nej, inte att du får sämre korttidsminne, utan en riktig biverkan. Sämre minne är inte en biverkan och dom som tror det har aldrig gjort ett seriöst försök att sätta in sig i ämnet.

Packar northern lights nu, ska bli skönt att massera kroppen enbart med tankebanor .

Har även lagt en spontanbeställning på lite nya grejer (EJ KNARK), en grinder och en liten fin väska. Kan ha slängt in en stationär vape också

Jag har rökt varje dag i typ 6 år.
Men du lurar bara dig själv när du försöker få det till att ett vardagsbruk av cannabis inte har några som helst bieffekter.
Här har du några vetenskapligt baserade medicinskt granskade artiklar som du bör läsa min vän.

https://medicalxpress.com/news/2018-...HL4-o0a02rm_Qc

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/...b6714XkoB5zM2s

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/...f6UlwuJtvgz-ik

osv

gå med i "Centrum för narkotikavetenskap" på Facebook.
Citera
2018-10-26, 15:56
  #53
Medlem
dag-ottos avatar
Rökt varje dag i flera års tid. Mestadels för att inte behöva proppa i mig Amfetamin dygnet runt (Elvanse/Attentin) pga grav ADHD. Jag har NOLL närminne nykter. Jag har NOLL fokus nykter. Jag har NOLL sömn nykter. Jag har NOLL kreativitet/företagsamhet nykter. Jag har NOLL glada tankar nykter. Jag kan inte vara social nykter då det är alldeles för jobbigt att försöka hänga med i ett samtal etc. Jag får panikångest av att vara i folkliga miljöer då intrycken blir alldeles för svåra (liknar en hård lsd-tripp som blir för intense).

Det enda negativa jag har upplevt under denna tid är en viktuppgång pga alldeles för mycket munch.
Sure, efterbänghet känner man tex på lördagar/söndagar när man flummat skönt på helgkvällarna. Men en kopp kaffe, lite frukost och en nypa luft så är man fräsch igen.
__________________
Senast redigerad av dag-otto 2018-10-26 kl. 15:57. Anledning: Felstavningar
Citera
2018-11-02, 13:46
  #54
Medlem
Mansingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dag-otto
Rökt varje dag i flera års tid. Mestadels för att inte behöva proppa i mig Amfetamin dygnet runt (Elvanse/Attentin) pga grav ADHD. Jag har NOLL närminne nykter. Jag har NOLL fokus nykter. Jag har NOLL sömn nykter. Jag har NOLL kreativitet/företagsamhet nykter. Jag har NOLL glada tankar nykter. Jag kan inte vara social nykter då det är alldeles för jobbigt att försöka hänga med i ett samtal etc. Jag får panikångest av att vara i folkliga miljöer då intrycken blir alldeles för svåra (liknar en hård lsd-tripp som blir för intense).

Det enda negativa jag har upplevt under denna tid är en viktuppgång pga alldeles för mycket munch.
Sure, efterbänghet känner man tex på lördagar/söndagar när man flummat skönt på helgkvällarna. Men en kopp kaffe, lite frukost och en nypa luft så är man fräsch igen.
Det förstår jag, 6 år är en lång tid. Det verkar dock som att du är medveten om att dina biverkningar försvinner om du tar ett uppehåll.

Om man brukat dagligen i 6 år så vet jag inte hur lång tid det tar att bli helt återställd, men jag skulle gissa några månader...
Citera
2018-11-02, 16:28
  #55
Medlem
joyces avatar
Jag röker varje dag sedan 10 år tillbaka. Röker efter frukost och sen väntar jobb. Röker så fort jag kommer hem från jobbet.

Har under årens lopp rökt på jobbet när det funnits möjlighet. Helger och ledigheter röker jag hela dagarna.
Citera
2018-11-02, 23:38
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joyce
Jag röker varje dag sedan 10 år tillbaka. Röker efter frukost och sen väntar jobb. Röker så fort jag kommer hem från jobbet.

Har under årens lopp rökt på jobbet när det funnits möjlighet. Helger och ledigheter röker jag hela dagarna.


Haha, skulle vara intressant att veta vad ni arbetar med? Men det bör du såklart inte avslöja. Brukade också röka innan jobbet ett tag när man började sent på dagen. Gick hur bra som helst. Men nu är numnera nykter trots daglig rökning i ca 2 år.
Citera
2018-11-20, 09:16
  #57
Avstängd
Plaguetongues avatar
Ja på sommaren händer det, typ mitt under semestern.

Kliva upp på förmiddagen, koka kaffe sen gå ut och sätta sig i solen och rulla en joint. In och chilla en stund och lyssna på musik, ringa nån polare och sticka och bada mitt på dagen och röka en till joint, hem efter några timmar, äta och fixa lite inför kvällen sen ut och sola och röka igen på eftermiddagen. när det blir kväll kommer några polare och man tänder grillen och grillar och röker å dricker öl.

hur skönt som helst men blir jobbigt efter några dagar. när man jobbar så blir det ett par rökar på helgen bara
Citera
2019-03-07, 23:48
  #58
Medlem
dag-ottos avatar
Ta bort
__________________
Senast redigerad av dag-otto 2019-03-07 kl. 23:53. Anledning: Fel tråd
Citera
2019-04-17, 11:27
  #59
Avstängd
Plaguetongues avatar
fyfan skulle aldrig orka vara hög dygnet runt i en månad, visst händer det att man röker flera ggr/dag flera dagar i sträck men det är bara vid speciella tillfällen som festivaler eller om man har semester och är ute och fiskar etc.

Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Jag pallar inte att vara stenad hela min vakna tid. I perioder röker jag 4:20, en eller två jointar på kvällen, så snarare 7.20

Hur vapar man cannabis? Väldigt intresserad av att veta det för att komma ifrån förbränningen.

finns speciella vapes för det, den jag har ser ut som en helt vanlig vape som man lägger mauriana i sen är det bara att puffa, gräset blir brunt när du vapat det och kan rullas till en vanlig joint för att röka ur all THC som är kvar
Citera
2019-04-17, 12:46
  #60
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
fyfan skulle aldrig orka vara hög dygnet runt i en månad, visst händer det att man röker flera ggr/dag flera dagar i sträck men det är bara vid speciella tillfällen som festivaler eller om man har semester och är ute och fiskar etc.



finns speciella vapes för det, den jag har ser ut som en helt vanlig vape som man lägger mauriana i sen är det bara att puffa, gräset blir brunt när du vapat det och kan rullas till en vanlig joint för att röka ur all THC som är kvar
Ok tack för det 🙂
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback