Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-23, 15:07
  #13
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Givetvis en bedömning av den text som tråden avser.

Jag tolkar också det som att texten ser likadan ut. Men om det innebär att texten ser ut så här: "vi är billigast", så anser jag att det inte kan räknas som stulet, kopierat eller härmat. Även om så också givetvis kan vara fallet. Det finns många alternativ som ger samma utfall (ej räknas som kopierat).

Därför är det omöjligt att kunna göra en bedömning på en text som man inte vet. Ärligt talat, var det här svårt för dig att greppa?

Nu fattar jag vad du menar! Jag utgår från att det handlar om en längre text som någon har kopierat exakt. Det skulle förvåna mig om någon försöker göra "vi är billigast" eller "vi är bäst" till sitt och hävda att ingen annan får använda det...
Citera
2018-10-23, 15:49
  #14
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Nu fattar jag vad du menar! Jag utgår från att det handlar om en längre text som någon har kopierat exakt. Det skulle förvåna mig om någon försöker göra "vi är billigast" eller "vi är bäst" till sitt och hävda att ingen annan får använda det...

Jo men du kan väl omöjligt göra en bedömning på det som Ts påstår? Eller hur. Jag utgår också från att det handlar om en längre text. Men bara för att den är längre så betyder det inte att det kan vara slumpen och att det bör anses som enskilt.
Citera
2018-10-23, 20:00
  #15
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MINICLIP
Hej!
Mods får gärna byta trådämne.


Det är så att ett företag har börjat marknadsföra sitt företag på google med samma text som vi har på vårt företag. Och de priser på tjänsterna vi har är inte detsamma som deras, vårt marknadsförning är att vi är billigast medan hen har dyrare priser. Det jag stör mig på är att han har kopierat rakt av den texten vi använder hos google.

Har jag rättigheten på min sida att han tar bort den eller ändrar texten eller är det bara att acceptera läget? Nu tänker jag ifall jag ej vill kontakta företaget själv.

Texten på Google, du menar AdWords-annonser eller? Nej, de lyder inte under samma typ av upphovsrätt som texter överlag. Inget att lägga en sekund på. Ge tillbaka genom att kopier deras.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback