Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-23, 00:14
  #1
Medlem
Är det värt att ha ett SEO plugin till Wordpress på en tidningsliknande blogg som publicerar flera inlägg varje dag? Min misstanke är att det inte kommer göra mycket nytta och kommer bara komplicera det för användarna.

Diverse sökmotorer borde ju kunna ranka innehållet utifrån själva innehållet och inte något speciellt plugin. SEO plugin skulle jag ha på en sida som har mindre antal statiska sidor som inte ändras under lång tid.

Vad tycker har ni att säga om detta?
Citera
2018-10-27, 04:58
  #2
Medlem
SKetchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niobium
Är det värt att ha ett SEO plugin till Wordpress på en tidningsliknande blogg som publicerar flera inlägg varje dag? Min misstanke är att det inte kommer göra mycket nytta och kommer bara komplicera det för användarna.

Diverse sökmotorer borde ju kunna ranka innehållet utifrån själva innehållet och inte något speciellt plugin. SEO plugin skulle jag ha på en sida som har mindre antal statiska sidor som inte ändras under lång tid.

Vad tycker har ni att säga om detta?

Kan du utveckla vad du menar med "SEO-plug-in"?
Gör den en test-indexering av sidan och ger förslag eller ändrar den aktivt själva innehållet/taggar?
Citera
2018-10-27, 15:14
  #3
Medlem
"All In One SEO Pack" menar jag t.ex.
Citera
2018-10-28, 22:28
  #4
Avstängd
Jenssens avatar
Det är absolut värt att använda en SEO plugg som t.ex. Yoast även om man lägger till nytt material på sidan ofta. Hur ofta en sida uppdateras är bara en liten del i hur högt man rankas.

Med Yoast eller annan SEO plugg är det mycket lättare att skriva meta taggar, hålla koll på nyckelord, unikt innehåll och sitemaps med mera.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback